Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 2.5 TDI 150KM] Problem z odpalaniem


mefiu77

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam problem z odpalaniem audi a4 2,5 tdi. Problem polega na tym, że jak uato postoi dłużej tzn. około 6-8 godzin to zapowietrza się pompa paliwa/wtryskowa. Po odpowietrzeniu pali za każdym razem, nawet na pół obrotu. W trakcie jazdy pompa działa bez zarzutu, silnik jest mocny i 200km/h osiąga bez problemu. Po dłuższym postoju problem z odpaleniem pojawia się znowu. W ASO powiedzieli, że to pompa - wymiana 7500zł. W różnych serwisach Boscha różne opienie, np. że to wina zaworka zwrotnego w śrubie przelewowej, albo że układ się zapowietrza itp. Wymieniłem filtr paliwa ale bez rezultatu. Dodam, że w trakcie pracy silnika widoczne są w wężu zasilającym pompę pecherzyki powietrza, ale nie wiem skąd one się biorą. Zbiornik zatankowany do pełna, powymieniane wężę w okolicach filtra i zaciski. Usłyszałem też, że to może być wina filtra - zdarzają się wadliwe (nieszczelne). dodam jeszce, że jak odkręcę na chwilę (10 sekund) wąż powrotny (przelewowy) za filtrem paliwa, to silnik odpala bez żadnego problemu nawet po dłuższym postoju. Zwiedziłem już kilku memchaników wszczscy rozkładają ręcę i nie wiedzą co to jest. Jeżeli ktoś miał podobny problem lub potrafi mi pomóc to z góry bardzo dziękuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mefiu77, mozliwe, ze przy filtrze jest gdzies nieszczelnosc. Sprobuj go jeszcze dokrecic i sprawdzic wszystkie weze. W serwisie to oni by tylko wszystko wymieniali nic wiecej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze cos przy baku, z tego co koledzy pisali na forum to w 2.5 jest jeszcze pompa wspomagajaca przy baku , moze tam jest jakas nieszczelnosc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mefiu77, mozliwe, ze przy filtrze jest gdzies nieszczelnosc. Sprobuj go jeszcze dokrecic i sprawdzic wszystkie weze. W serwisie to oni by tylko wszystko wymieniali nic wiecej.
Mialem kolege w serwisie i mowiel ze nie nazywa sie mechanik tylko wymieniacz ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry ze odkupuje temat ale ojciec mial dokladnie to samo w A6 2.5 tdi. Nie dalo rady nic zrobic, kombinowalismy jak tylko sie dalo(wezyki przelewowe, pompa wspomagajaca przy baku itd., doslownie wszystko), ale auto jak postalo dluzej to nie chcialo palic. Musielismy wymienic pompe, koszt 3000 zl, od tego czasu jak reka odjal. Okazalo sie, ze jakies swinie na placu w niemcowni podmienili pompe i wlozyli jakiegos dziada, zeby tylko auto odpalilo i przejechalo pare km... Jakbys chcial moge Ci dac namiar na goscia, ktory zalatwi i wymieni Ci ta pompe ( jest z lubina,wiec nie az tak strasznie daleko).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taak. A czasem wystarczy tylko tulejki uszczelniające w nastawniku wymienić i już się nie zapowietrza pompa. :razz: I nie kosztuje to 3000 ale jakieś 70 PLN za tulejki plus koszt roboty mechanika, który wie o co chodzi i zna się na tym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...