Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AEB] Koło jednomoasowe czy dwumasowe ?


soczeklol123

Rekomendowane odpowiedzi

witam nie znalazlem odp na ten temat wjec mam zapytanie :)

do swojej audi 1.8 t 150 km AEB moge zalozyc kolo jednomasowe zamiast dwumasowego ? jesli tak jakie sa oznaczenia itp z gory dzieki za odp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można ale po co? Różnica w cenie prawie żadna. Jeśli Ci padł dwumas to znajdź dobrą używkę od kolegów z forum a tarcza z dociskiem w tej samej cenie będziesz miał. Tu masz przykładowe aukcje:

http://moto.allegro.pl/kolo-dwumasowe-a4-a6-superb-pasat-alt-aeb-awt-adp-i1536680631.html

http://moto.allegro.pl/sprzeglo-kolo-zamachowe-passat-3b2-1-6-ahl-anr-i1536680284.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak prawie żadna?

Sam zaprzeczyłes tymi linkami. Pierwszy to tylko dwumas a drugi to cały komplet z tarcza dociskiem itp :przebiegly::chytry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano fakt. Sorki bo nie czytałem dokładnie opisu ale do 1800zł na pewno się kupi kpl. czyli te 300zł wolałbym dodać ale to tylko moje zdanie. Tak jak napisałem wyżej ja poszukałbym dobrego dwumasa w używkach a zmienił tylko tarcze, docisk i łożysko na nowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytanie tylko jak długo taki dwumas wytrzyma.

Gdzies kiedys wyczytałem że sa agenci którzy potrafią zaspawać dwumas że zachowuje sie jak jednomas. Wtedy jesli sprzegło jest ok to byłby szybki tani mod :tongue4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo że pewności się nie ma, ale jeśli brak jest luzów i autko przed rozbiórką chodziło (dlatego zaproponowałem kolegów z forum) i wiadomo że nie był jakiś kosmiczny przebieg to brałbył używkę. Może się okazać że jeszcze dłużej posłuży niż te nowe zamienniki a niejednokrotnie nowe oryginały gdyż wiekszość części teraz robionych jest na dalekim wschodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że są agenci, którzy potrafią to zespawać tylko wtedy cała idea dwumasu idzie się jeb.... proponuję poczytać troszeczkę o tym wynalazku ponieważ mimo swojej awaryjności ma bardzo ważne zadanie.

I nie kombinowałbym z przejściem z dwumasu na zwykły mimo różnicy ceny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że są agenci, którzy potrafią to zespawać tylko wtedy cała idea dwumasu idzie się jeb.... proponuję poczytać troszeczkę o tym wynalazku ponieważ mimo swojej awaryjności ma bardzo ważne zadanie.

I nie kombinowałbym z przejściem z dwumasu na zwykły mimo różnicy ceny.

znam zasadę działania i idee dwumasu. ale wielu ludzi jeździ na jednomasowych kołach od silnika 1Z i bardzo sobie chwalą. To co ja napisałem to była by taka troche droga na skróty.

A powiedz mi skoro tak bronisz dwumasu czym się różni silnik 1Z od AFN pod względem skrzyni i sprzęgła? Tzn poza tym nieszczęsnym dwumasem na który wszyscy klna. Da się jeździć na jednomasie w 1Z a nie da w AFN? Ludzie robia po milion kilometrów na silnikach 1Z z jednomasem i nie widac tam tendencji do przechodzenia na dwumas skoro to taki rarytas.

Moim zdaniem to wrzucenie kolejnej pierduły na której idzie zarobić nie wznoszącej nic do zasady działania sprzegła. Co z tego że eliminuje jakies tam drgania, do w 1Z nie ma dwumasa i niema drgań? No jak to jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem juz po 2 wymianach kompletu dwumasu ze sprzeglem. W pierwszej A4 B5 AJM wymienilem za rada kumpla dwumas na zwykle kolo zamachowe koszta okolo 2000 z wymiana. To co zauwazylem in minus to:

1. gorsza kultura pracy na jednomasie,

2. lekkie szarpanie przy zmianie biegow - nie bylo takiego plynnego przejscia z biegu na bieg jak na dwumasie

3. od samego poczatku pojawily sie dosc mocno wyczuwalne drgania podczas gwaltownego przyspieszania (mocno wcisniety pedal gazu)na wyzszych biegach (4 i 5 ). Przy normalnym przyspieszaniu drgania mniejsze aczkolwiek wyczuwalne.

2 tygodnie temu wymienilem w obecnej B7 BRB komplet kolo dwumasowe + tarcza na taki sam zestaw LUK'a. Zaplacilem za wszystko 2000 zestaw + 400 wymiana i zlej rzeczy nie mogę powiedziec. Wszystko pracuje idealnie, nie ma zadnego szarpania przy zmianie biegu ani drgan podczas przyspieszania.

Dla mnie wniosek nasuwa sie jeden - jesli masz 300-400 wiecej to nie warto ich oszczedzac. Czesci ktore zamierzasz wymienic sa moim zdaniem jednymi z wazniejszych jesli chodzi o komfort jazdy i kulture pracy samochodu. Ja juz dwumasa na zwykle kolo nie zamienie ani nikomu takiej operacji nie polece.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...