Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AEB] Szarpanie silnika i dymiący katalizator


c00k

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Od kilku dni mam problem z szarpaniem, dławieniem, skaczącymi obrotami, intensywnym zapachem spalin itp. Z dnia na dzień coraz gorzej a dzisiaj to już było nie do wytrzymania więc podjechałem do mechanika (można powiedzieć że ledwo się dokulałem). Stawiałem na to że powie że świeczki albo cewki do wymiany (we wcześniejszym aucie miałem kilka razy identyczne objawy i były właśnie świece i kable uwalone), a że chłop nie miał czasu bo zaraz wyjeżdżał to tylko "zerknął" na autko w biegu. Po otwarciu maski, ku mojemu wielkiemu przerażeniu ujrzałem dymiący się wręcz katalizator :shocked: Coś tam jeszcze przy wylocie wydechu posprawdzał i powiedział że albo katalizator albo tłumiki zapchane. Podjechałem do kolejnego warsztatu zajmującego się typowo tłumikami i po krótkiej chwili gość postawił na katalizator.

Moje pytanie jest następujące. Czy to że silnik czasami potrafi jechać jak gdyby nigdy nic nie powinno wykluczyć kata? Wydaje mi się jakby był zapchany to silnik po prostu cały czas byłby mułowaty, nie szarpałby. A tu np 10 min potrafi normalnie jechać, po czym za jakiś czas znowu szarpanie itd. Dodam że jak mocno śmierdziało spalinami to przy wydechu nie miały one koloru przeźroczystego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Ja również zacząłem się borykać z szarpaniem silnika. Nagle na wolnych obrotach zaczął nierówno pracować i trząść nadwoziem. Jak przyśpieszam poniżej 2500 obrotów to rzuca praktycznie całym samochodem, a powyżej 3000 obr. zaczyna dopiero równiej jechać. Dzisiaj rano po trzech dniach postoju silnik odpalił normalnie i pracował równo, przyspieszał i nie było z nim żadnego problemu, może poza słabym podszarpywaniem w okolicy 2000 obr. Po południu znowu dostał czkawki, ale po około 2 km wszystko wróciło do normy i tak już zostało. W silniku mam jeden błąd, który pojawia mi się od dłuższego czasu ale nie zauważyłem żeby miał wpływ na pracę silnika.

Wednesday, 04 May 2011, 18:26:56.

VCDS-Lite Version: Release 1.0

Control Module Part Number: 8D0 907 557 T

Component and/or Version: 1.8L R4/5VT MOTR HS D06

Software Coding: 04001

Work Shop Code: WSC 05319

1 Fault Found:

01262 - Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75)

26-10 - Output Open - Intermittent

Zrobiłem również logi ale, nie wiem czy się do czegoś nadają bo nie jestem zbytnio zorientowany w temacie. Może ktoś na to spojrzeć i ewentualnie mi pomóc?

Wednesday 4 May 2011 18:21:56

8D0 907 557 T 1.8L R4/5VT MOTR HS D06

Group A: '002 Group B: '008 Group C: '009

RPM Time Time Mass Flow Time Lambda Lambda RPM Lambda Voltage Lambda

TIME TIME TIME

Marker STAMP /min ms ms g/s STAMP ms % % STAMP /min % V %

0.69 840 0.95 1.79 2.50 1.07 5.70 0.0 0.0 TankVent ON 0.32 850 -2.3 0.145 0.0

1.82 920 3.95 7.74 11.59 2.19 8.07 0.0 0.0 TankVent ON 1.44 890 -6.3 0.785 0.0

2.92 1080 4.15 8.67 14.31 3.31 8.93 0.0 0.0 TankVent ON 2.56 1020 -1.6 0.080 0.0

4.09 1200 4.45 8.93 17.43 4.48 9.27 0.0 0.0 TankVent ON 3.71 1180 1.6 0.145 0.0

5.28 1400 4.90 9.86 22.15 5.66 9.86 0.0 0.0 TankVent ON 4.89 1360 0.0 0.740 0.0

6.46 1600 5.30 10.20 27.64 6.85 10.97 0.0 0.0 TankVent ON 6.08 1550 4.7 0.520 0.0

7.61 1840 5.95 11.65 35.21 8.00 11.82 0.0 0.0 TankVent ON 7.23 1790 -0.8 0.755 0.0

8.76 2120 6.50 12.75 43.96 9.15 12.41 0.0 0.0 TankVent ON 8.38 2020 3.1 0.465 0.0

9.92 2360 6.80 13.18 51.73 10.28 13.26 0.0 0.0 TankVent ON 9.53 2300 0.0 0.160 0.0

11.08 2640 7.05 13.77 59.86 11.48 13.77 0.0 0.0 TankVent ON 10.68 2550 0.0 0.725 0.0

12.25 2960 7.15 14.28 67.15 12.62 14.37 0.0 0.0 TankVent ON 11.87 2550 0.0 0.785 0.0

13.37 3200 7.25 14.45 74.17 13.77 14.20 0.0 0.0 TankVent ON 12.99 2550 0.0 0.810 0.0

14.54 3480 7.05 14.28 78.61 14.91 14.11 0.0 0.0 TankVent ON 14.15 2550 0.0 0.825 0.0

15.66 3760 6.95 14.28 83.40 16.04 14.20 0.0 0.0 TankVent ON 15.29 2550 0.0 0.840 0.0

16.81 4040 6.95 14.45 89.72 17.19 14.54 0.0 0.0 TankVent ON 16.44 2550 0.0 0.840 0.0

17.96 4280 7.00 14.88 96.32 18.33 14.88 0.0 0.0 TankVent ON 17.58 2550 0.0 0.840 0.0

19.07 4560 7.00 15.13 102.08 19.45 15.30 0.0 0.0 TankVent ON 18.70 2550 0.0 0.845 0.0

20.22 4800 7.00 15.39 107.36 20.60 15.73 0.0 0.0 TankVent OFF 19.85 2550 0.0 0.850 0.0

21.34 5080 7.05 15.90 113.96 21.72 16.23 0.0 0.0 TankVent OFF 20.97 2550 0.0 0.860 0.0

22.49 5280 6.95 15.90 116.87 22.87 15.90 0.0 0.0 TankVent OFF 22.11 2550 0.0 0.865 0.0

23.63 5480 6.90 16.07 120.76 24.01 15.98 0.0 0.0 TankVent OFF 23.26 2550 0.0 0.865 0.0

24.76 5680 6.75 15.98 122.43 25.13 15.98 0.0 0.0 TankVent OFF 24.38 2550 0.0 0.865 0.0

25.90 5880 6.70 16.07 125.07 26.28 15.90 0.0 0.0 TankVent OFF 25.51 2550 0.0 0.865 0.0

27.05 6040 6.65 16.07 127.98 27.43 15.90 0.0 0.0 TankVent OFF 26.66 2550 0.0 0.870 0.0

28.18 6200 6.55 15.98 128.89 28.62 15.81 0.0 0.0 TankVent OFF 27.80 2550 0.0 0.870 0.0

29.39 6360 6.50 15.98 131.46 29.75 15.81 0.0 0.0 TankVent OFF 29.00 2550 0.0 0.870 0.0

30.52 6480 6.40 15.90 132.36 30.90 15.81 0.0 0.0 TankVent OFF 30.15 2550 0.0 0.870 0.0

31.69 6600 6.30 15.73 132.78 32.07 15.98 0.0 0.0 TankVent OFF 31.30 2550 0.0 0.875 0.0

32.86 6760 6.25 15.98 134.37 33.24 14.96 0.0 0.0 TankVent OFF 32.47 2550 0.0 0.885 0.0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wrzuc te logi w tabelke bo zaraz wszystko poleci do kosza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz lepiej

0efa8ffa62cc53ebm.jpg[br]Dopisany: 04 Maj 2011, 22:09_________________________________________________Widzę, że nie mam co liczyć na jakąś odpowiedź. Pisałem o szarpaniu, a WIEM, że logi muszą być w tabelce...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przecież masz info z VAG-a

zje...bany N75

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież wcześniej pisałem, że błąd ten pojawia się od kilu tysięcy km i nie ma wpływu na pracę silnika, a przyczyną szarpania w moim przypadku był moduł zapłonowy, który przed chwilą wymieniłem i jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie walnięta była przepływka :mysli: ...Dobrze że nie posłuchałem 2 mechaniorów i pojechałem na dianostykę :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...