Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] Dziwne objawy przy skręceniu kołami


roman_tyk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Przeczytałem wiele wątków, mam swoje typy jednak chciałbym wysłuchać Waszych sugestii. Od jakiegoś czasu (3 dni) trapi moją furmankę dziwny dźwięk.

- słyszalny praktycznie tylko na wolnych obrotach (również na postoju)

- przy delikatnych ruchach kierownicą dźwięk ten jest głośniejszy

- nie jest to standardowe głośne wycie pompy wspomagania

- przy skręcaniu w miejscu, w max pozycji słychać dziwne piszczenie, wręcz chrobotanie jakby jakiś plastik tarł po kole zamachowym

- piszczenie, trzeszczenie, chrobotanie ustaje po delikatnym dodawaniu gazu (czy to przy skrecaniu czy też nie)

- płynu w zbiorniku wspomagania ilość standardowa

Zamierzam zmienić płyn wspomagania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba to jednak pompa wspomagania. Stawia coś w niej opór / efekt zuzycia? / i dodanie gazu go przełamuje. Dźwieki może wydawać różne , np jak stawia opór to lekko sie ślizga pasek wielorowkowy, może i on uległ częsciowej degradacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamierzam zmienić płyn wspomagania.

Jesli pomoże to na chwile, ale jednocześnie naprowadzi na przyczynę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym zrzucił pasek i obejrzał pompkę - pasek też przy okazji.Można nawinąć coś na koło pompy / np sznurek, kilka zwojów/ i pociągnąć - na takich obrotach już będzie słychać uszkodzona pompę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No panowie, przewertowałem ponad 20 wątków i znalazłem 2 filmiki, po których mogę stwierdzić ze to to.

Otóż przyczyną takiego terkotania nasilającego się podczas skrętu jest sprzegło/rolka alternatora.

Po przewertowaniu z 20 stron forum wiem jak to sprawdzić:

1. Odpalamy silnik patrzymy na wirnik alternatora, "kręci się"

2. Prosimy kogoś by wyłączył nam silnik wtedy obserwujemy dalej wirnik, jeśli wirnik zatrzyma się od razu z kołem/rolką to na pewno jest do zmiany rolka alternatora, która również powoduje skakanie napinacza itp..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie - to sprzęgiełko na kole pasowym alternatora, miałem to samo u siebie :good: Musisz się zaopatrzyć w specjalny klucz do odkręcania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale co ma skręcanie kołami do pracy kólka / sprzegiełka alternatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie - to sprzęgiełko na kole pasowym alternatora, miałem to samo u siebie :good: Musisz się zaopatrzyć w specjalny klucz do odkręcania.

To jest chyba jakiś duży TORX?

Przy skręcaniu kołami wzrasta obciążenie pompy wspomagania, tak samo przy włączeniu klimy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie o tym pisałem wyżej. Czyli jeśli te dżwięki się nasilają przy skęceniu kołami a po dodaniu gazu cichną, to wskazywało na pompę , ale może faktycznie , w tej sytauacji i alternator trochę broi. Tak czy siak , sprawdził bym tez pompę jak samochód będzie wisiał na podnośniku ze zdjętym paskiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...