Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVJ] Błąd 16795- pompa pneumatyczna-rys. zaworu


Onkel

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Zapala mi się kontrolka engine. Czytałem wiele wątków o błędzie:

16795 - Secondary Air Injection System: Incorrect Flow Detected

P0411 - 002 - Lower limit exceeded

DANE Z WIKI-ROOS

Sprawdzić przekaźnik pompy paliwa (J17)

Węże Sprawdź / Rury do / między Components

Sprawdź Secondary Air Injection Węże / Rury do Cementacja

Sprawdź pompa wtryskowa Air (V101)

Sprawdź wtrysk powietrza wtórnego przekaźnika pompy (J299)

Sprawdź wtrysk powietrza wtórnego Zawór elektromagnetyczny (N112)

I sprawdziłem już połączenie pompy z filtrem powietrza oraz od pompy do silnika i jest ok. Sama pompa też działa bo zawsze jak silnik jest zimny to chodzi (jak odkurzacz) :kox:

Nie wiem gdzie są te przekaźniki (gdzie się znajdują to wiem ale gdzie dokładnie te konkretne) i zawór elektromagnetyczny. Jak mógłby ktoś wrzucić rysunek techniczny to będę wdzięczny. I jeszcze z ciekawości zapytam - przekaźnik pompy paliwa też może mieć coś wspólnego??

Za przekaźnikami patrzyłem w dziale ELEKTRYKA ale tam są chyba 4 oznaczone dla pompy paliwa a nie znalazłem dla pompy pneumatycznej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki kolego wielkie za zainteresowanie tematem ale te rysunki mam. Bardziej chodziło mi o ELSE tam są fajne opisy wszystkich zaworów itp. Niedługo wrzuce rysunki z elsy :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak też mi się ten błąd pojawia ale dałem sobie spokój ktoś kiedyś mi napisał ze to może być wina zaworu kombinowanego nr 19 też wszystko sprawdziłem wyczyściłem nowe opaski i dalej ten błąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuje wykonać test el. wykonawczych VAGiem , jest też tam pozycja dla włączenia pompy SAI ... przyjrzyj się zaworkowi N112 ( podłącz go "na sztywno" , powinien się przełączać ) sprawdź też wężyk łączący N112 z kombizaworem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie sprawdzone nawet nowe kupiłem przewody i założyłem zaworu nie sprawdziłem ale jest chyba dobry nie wywala błędu a ten wężyk jest tylko podłączony do zaworu i już nie pamietam czy zawór był cały czas otwarty jak go sprawdzałem bo tam dalej od zaworu już nigdzie nie idzie żadne podciśnienie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem powód mojego błędu. W sumie nie miałem czasu wcześniej. Przerwany miałem przewód od jakiegoś zaworu taki metalowy na rys. nr 19) Założyłem i teraz jak zloto :D

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli winowajcą był nieszczelny przewód między pompą SAI a kombizaworem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem jak sie ten zawór dokładnie nazywa ale jest on za silnikiem. Jak odłączałem aku, żeby wymienić taśmę to PRZYPADKOWO :kox: zobaczyłem :D I teraz jest dobrze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Widzę że już jesteście obstukani w temacie obiegu powietrza wtórnego - mam nadzieję że mi pomożecie namierzyć przyczynę błędu " 16795 Wtrysk dodatkowego powietrza nieprawidłowy przepływ" - szukałem i nic konkretnego nie znalazłem.

W praktyce wygląda to tak, że pompa powietrza wtórnego na zimnym silniku załącza się na chwilę max 30sekund i wyłącza natomiast po przejechaniu np 3-10km ponownie się załącza (jak silnik jest już rozgrzany ) dosłownie na 3-4 sekundy (najczęściej jak zatrzymam się na skrzyżowaniu) i właśnie wtedy wywala błąd! czasami jeżdżę tak miesiąc i jest ok a czasami co tydzień wywala błąd.

Szczelność przewodów sprawdzałem tak wstępnie i wyglądają na ok

Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie załącza się tylko rano później cisza. Wyżej masz zrzut z etki całego układu. Sprawdź wszystko dokładnie zaczynając od przewodów od filtra powietrza do pompy od pompy do silnika i po kolei resztę. Pewnie gdzieś się przetarł przewód i dlatego tak się dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie też cały czas wywala błąd sprawdziłem wszystkie przewody są oki ale dalej wywala błąd myślę o zaworze że coś z nim jest nie tak ?

Ale rano słyszysz załączającą się pompe?? Jeśli tak i już przewody wszystkie wiesz na 100% że są oki to chyba zostaje tylko ten zawór...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze pytanko pompa się załącza się ale odłączyłem od filtra powietrza rurkę jak chodziła i jak by nic nie zasysała powietrza czy może byc uszkodzona pompa ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...