Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Pękająca guma osłony przegubu


muchabzz

Rekomendowane odpowiedzi

witam

po kupieniu samochodu dwa lata temu przez dluzszy czas nie bylo zadnych problemow. i nagle okazalo sie ze mam peknieta prawa gume(patrzac od kierowcy)oslony przegubu. zalozylem nowa i po dwoch tygodniach byla peknieta. pekniecie ok centymetra a raczej powiedzialm bym ze jakby ktos nozem wjechal. pekniecie od wewnatrz bardzo widoczne. na zewnatrz prawie niewidoczne. patrzac od strony kola a nie skrzyni biegow to rozciecie bylo na drugim od kola wglebieniu czyli za drugim grzbietem harmonijki jaka tworzy guma

wymienilem. po dwoch tygodniach znowu smar na zewnatrz. pomyslalem ze moze na cos najechalem albo jakas wada fabryczna. wymienilem. podczas wymiany wyczyscilem doladnie przegub. wyjalem kulki sprawdzilem dno przegubu. wszystko do czysta. zlozylem, dalem smar i ...... dzis po dwoch tygodniach patrze a tam znowu smar.

porownalem obydwie osie i nie widze zadnych odstepstw. jedyna nieprawidlowoscia bylo to ze wtyczka i gniazdko ukladu pomiaru grubosci kolckow wisialo luzno zamiast byc osadzone w mocowaniu. ale to jest plastikowe a guma dosc gruba i mocna. watpie zeby to pocielo mi gume.

co w takim razie moze byc przyczyna takiego ciecia gumy?

nie wiem co robic bo sie obawiam ze jak zaloze czwarta gume to znowu bedzie to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie raz mechanik spierdzielił zakładanie osłony, zakładając gumę nie wyrównał ciśnienia poprzez podważenie gumy i przegub wciągał osłonę uszkadzając gumę.

albo zakładasz jakiś tani badziew i taki jest efekt niestety. trzeba w coś lepszego zainwestować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm.....a wiesz ze to moze byc to ? sprawdzajac dzis te gume stwierdzilem ze jest nienaturalnie ulozona. wlasnie tak jakby bylo w srodku podcisnienie....

jak temu mozna zapobiec? wystarczy podczas montazu podwazyc krawedz gumy wprowadzajac tam powietrze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra guma to podstawa :decayed: , zakłada sie Lobro i nic nie pęka (koszt 22 PLN )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko ze ja mieszkam w uk a tu jest dosc specyficzny rynek czesci zamiennych. idziesz do sklepu czy hurtowni i sprzedawca cie pyta czy chcesz drogie czy tanie. i tak naprawde sprzedawca nie za bardzo sam wie skad ma towar. na ogol wyjasnienie jest proste - chiny albo jakis europejski producent. mozna jeszcze isc po ori czesci ale to jest dramat jakie ceny sobie spiewaja. ja ten temat juz kilka razy przerabialem. jak widze forumowe dyskusje o tym jakie czesci z jakiej firmy kupic (np elementy zawieszenia) to tu jest kosmos. inna sprawa ze podzial jest jeszcze jeden. na tych co serwisuja w ori serwisach i wtedy placa jak za zboze ale nic ich nie obchodzi i na tych co ida do nieautoryzowanych naprawiaczy i placa polowe ale na nie ori czesciach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm.....a wiesz ze to moze byc to ? sprawdzajac dzis te gume stwierdzilem ze jest nienaturalnie ulozona. wlasnie tak jakby bylo w srodku podcisnienie....

jak temu mozna zapobiec? wystarczy podczas montazu podwazyc krawedz gumy wprowadzajac tam powietrze?

dokładnie jak to napisałeś, z jednej strony zakłada się już obejmę na gotowo, a z drugiej podważa i dopiero wtedy obejmę.

choć spróbuj kupić coś lepszego tak dla pewności

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...