Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AVG] Dziwny przypadek


kograman

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Ostatnio podczas przeganiania samochodu przy drugim biegu i przy 4500 orb/min nagle złapał muła.

Podnoszę maskę a tam wężyk od zaworu EGR do N18 urwany w połowie.

Wymieniłem wężyk, ale nie podłączałem go pod kompa. Po przejechaniu około 5km autko się odmuliło i zaczęło latać jak dawniej.

Aż do dziś. Przekraczam 4 tyś a tu nagle znowu muł, zaglądam po maskę i widzę, że zapomniałem podłączyć kostkę do owego zaworu EGR. Podpinam kostkę, przejechałem znowu troszeczkę i dalej muł. I tak jest na okrągło, złapie muła i po kilku km się "regeneruje". Jak się "zregeneruje" to zasuwa ładnie jak nigdy nic.

Podpiąłem pod kompa i:

17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation

P1557 - 35-10 - - - Intermittent

17849 - EGR Valve (N18): Open Circuit or Short to Ground

P1441 - 35-10 - - - Intermittent

Dodam że przed pęknięciem wężyka samochód był przeganiany nawet ponad 4 tyś i nie miało miejsca nic takiego.

Dodatkowo jak sprawdzam turbo na 011BS to silnik nie zwiększa obrotów, choć pokazuje że zawór się otwiera i zamyka lecz - ON 99.6% OFF

0.00%. Z tego co kojarzę to mam turbo z zmienną geometrią

Trochę dziwne bo z tego co pamiętam to na początku na BS jak sprawdzałem to Turbo chodziło.

Nie wiem o co chodzi.

[br]Dopisany: 31 Maj 2011, 20:48_________________________________________________P.S. Ten drugi błąd już się nie wyświetla jak podpiąłem tą kostkę do N75. Tylko ten pierwszy. I jak skasuje błąd i autko się odmuli to już go niema aż do zamulenia.

Z góry przepraszam za taki opis ale starałem się to zrobić jak najbardziej łopatologicznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego nie jest to żaden dziwny przypadek masz klasyczny błąd przeładowania turbiny (17965) zrób logi dynamiczne i wklej do diagnostyki vag najprawdopodobniej turbinka do czyszczenia zacina się geometria. W mojej B5 w 11bs też nie zwiększa obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak mówisz. Przeładowanie turbiny.

Oto logi dynamiczne 011 (tutaj autko zamulone)

http://vaglog.rtnet.pl/kograman_47310.html

Oto logi dynamiczne 011 (turbo śmiga)

http://vaglog.rtnet.pl/kograman_47309.html

Dodatkowo powiem, że sztanga porusza się w granicach 1cm.

Przy zaworku N18 zmieniłem wejścia wężyków bo może wcześniej źle je zamontowałem i:

jak próbowałem go przegonić na biegu 2 do czerwonego pola, 3 tak samo i 4 to super śmigał, aż się zdziwiłem.

Pomyślałem że jest ok i postanowiłem skończyć zawody. Ale coś mnie tchnęło i przejechałem się jeszcze raz i :wallbash: znowu to samo.

Teraz wymieniłem te wężyki na nowe:

20110601166.th.jpg

[br]Dopisany: 01 Czerwiec 2011, 16:19_________________________________________________Przegoniłem auto tylko raz na trzecim biegu i wkręcił się do czerwoniutkiego pola, ale dalej nie próbuje bo znowu się wk... Nie robiłem logów po wymianie wężyków.

[br]Dopisany: 01 Czerwiec 2011, 16:27_________________________________________________Ok wszystko jasne. Zrobiłem logi i dalej to samo. Zastanawiam się tylko dlaczego raz załapie i jedzie na wyższe obroty a raz nie.

Czy przez to aktualnie samochód ogólnie ma muła i po czyszczeniu turbiny osiągi się poprawią ?

Czy przyczyną przeładowania jest ewentualne zamulanie samochodu? Czy może ktoś nie dbał o turbo ?

Tak czy siak szukam warsztatu i specjalistów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego turbo możesz wyczyścić sam to nic trudnego. To że turbo sie zasyfiło to nie od złego dbania tylko od spokojniej jazdy niestety trzeba auto raz za czas przegonić. Przegonienie teraz nic ci nie da turbo może trochę sie rozrusza ale jak ostygnie to znowu bedzie łapać tryb awaryjny ja tak miałem tylko czyszczenie pomogło. U mnnie po wyczyszczeniu suszarki mam mocniejszy dół i szybciej sie wkręca na obroty POLECAM JAK NAJBARDZIEJ. :good:[br]Dopisany: 01 Czerwiec 2011, 21:15_________________________________________________Zresztą tam gdzie wkleiłeś lod dynamiczny 011 napisałeś że auto zamulone to wklełeś log 11bs a nie dynamiczny a tam gdzie wlkeiłeś log 011 i napisałeś że turbo śmiga to właśnie przeładowywuje na maxa komp zadaje ciśnienie 1948 a ty masz ponad 2300 wiec turbo nie śmiga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jest. Prawdopodobnie lepiej bym zrobił gdybym od razu zdecydował się na czyszczenie niż szukał powodu całej sytuacji w przewodach wysokiego ciśnienia. Poszedłem za ciosem i jestem umówiony na czyszczenie w piątek. Sam chciałbym się za to zabrać, lecz nie posiadam dobrych narzędzi do tak precyzyjnej robótki. Znajomy, który pracuje na co dzień z turbawkami zaopiekuje się moją i mam nadzieję że pochwalę się świeżością już w sobotę.

Pytanko kontrolne - mam wyczyszczoną turbawkę i ? Mogę od razu gonić ile fabryka ? Czy dać jej czas na przystosowanie się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyszczenie to nie regeneracja więc nic nie wymaga w niej przystosowywania tym bardziej, że po czyszczeniu nawet jak będziesz butował to i tak nie bedzie dostawała w d*pę jak przed czyszczeniem kiedy wirnik kręcił się w niej dużo szybciej z tego powodu, że kierownice spalin nie ustawiały się w pozycji mniejszego doładowania przy wysokiej prędkości obrotowej silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Jako ze nie mam za bardzo możliwości kupna nowych uszczelek a czas mnie goni oddaję na warsztat. [br]Dopisany: 02 Czerwiec 2011, 11:10_________________________________________________Jestem po "przemianie" i proszę oto logi:

http://vaglog.rtnet.pl/kograman_47399.html

Wydaje mi się że teraz coś słabiej przyspiesza. Dodam że robiłem logi zaraz po włożeniu wyczyszczonego turbo (po uprzednim rozgrzaniu silnika) i wydaje mi się że troszkę go zamuliłem na starcie.

Powiedzcie co wynika z logów, bo teraz po dłuższej jeździe już czuję przyspieszenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba ktoś kręcił sztangą [br]Dopisany: 03 Czerwiec 2011, 19:13_________________________________________________potrzebny jest rowniez pomiar podcisnienia na gruszce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby nikt nie kręcił bo pytałem, ale gdzieś czytałem że powinienem dopasować sztangę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podcisnienie przy odpalaniu wciaga sztange do konca? czy dasz rade reką jeszcze dalej wciagnac ? [br]Dopisany: 03 Czerwiec 2011, 20:35_________________________________________________zrób kpl logów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podłącz wężyk podciśnienia do gruchy bezpośrednio z trójnika zaraz za pompą podciśnienia czyli całkowicie pomijając układ podciśnień i elektrozawory i wtedy zloguj ponownie 011 dynamicznie. Zobaczymy wtedy czy turbo pompuje prawidłowo od niskich obrotów silnika czyli czy dźwignia zmiennej geometrii dobija do ogranicznika czy nie. Jeśli wtedy również będzie wolno się rozkręcać to trzeba jeszcze raz turbo rozbierać. W trakcie tego logowania nie rozkręcaj silnika na 3 biegu więcej jak do 2500 obrotów bo po co katować turbo. Wystarczy log od 1500 do 2500 obrotów - najlepiej wraz z grupą 010 abym widział jak traktujesz pedał gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wez ktos kto moze dokladnie opisac niech zrobi temat Czyszczenie a regeneracja turbiny :P bo juz tyle razy ktos pyta ile regeneracja ze szok ;P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...