Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] Sprężarka się nie włącza


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

posiadam Audi A4 B6 2002r. 2.5 TDI V6 180PS Quattro.

Dwa dni temu byłem w serwisie (bosh service) ponieważ nie działała mi klimatyzacja (nie chłodzi). Przeprowadzili standardową procedurę oczyszczenia i uzupełnienia czynnika, odgrzybianie i wymiana filtra przeciwpyłkowego. Niestety sprężarka się nie włącza. Komputer nie pokazywał żadnych błędów, wszystkie czujniki są ok. Czujnik w sprężarce również informował że jest ok (brak żadnych błędów). Serwisant powiedział mi że to prawdopodobnie wina sprężarki i trzeba ją wymienić.

Nie wiem co teraz dalej robić. Możecie polecić jakiś fachowy warsztat w Warszawie, który mi poprawnie zdiagnozuje przyczynę nie działania klimy?

Ewentualnie może wiecie co może być tego przyczyną?

Klimatyzacja jeszcze jakieś 2-3 miesiące temu działała.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możecie polecić jakiś fachowy warsztat w Warszawie, który mi poprawnie zdiagnozuje przyczynę nie działania klimy?

Polecam:

http://http://www.climateam.pl/

Zazwyczaj cała sprężarka nie jest do wymiany, a oni potrafią je naprawiać :-) Tylko terminy mają dosyć odległe...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem kabelek VAG i zrobiłem test Klimatyzacji, wyświetlił mi się taki błąd:

Polski VAG:

819 Nie znany kod błędu sygnał za mały

Znalazłem że ten kod oznacza: High Pressure Sensor (G65)

Address 08: Auto HVAC

Controller: 8E0 820 043

Component: A4 Klimaautomat 1012

Coding: 00000

Shop #: WSC 63351

2 Faults Found:

01842 - Potentiometer/Actuator for Temperature Flap: Right (G221)

30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent

00819 - High Pressure Sensor (G65)

07-00 - Signal too Low

O co chodzi? Czyżby czujnik był uszkodzony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RossTech Wiki podpowiada:

00819 - High Pressure Sensor (G65): Signal too Low

Possible Symptoms

  • Climate Control stuck in ECON Mode

Possible Causes

  • Insufficient Refrigerant Pressure
  • Wiring/Connectors from/to High Pressure Sensor (G65) faulty
  • High Pressure Sensor (G65) faulty

Possible Solutions

  • Check Refrigerant Pressure --> Check Measuring Value Blocks (MVB)
  • Check Wiring/Connectors from/to High Pressure Sensor (G65)
  • Check High Pressure Sensor (G65)

Źródło: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/00819#00819_-_High_Pressure_Sensor_.28G65.29:_Signal_too_Low

Jeżeli jesteś pewien, że nie uciekł Ci czynnik - możesz to sprawdzić w w bloku 01 z grupy klimatyzacji [008].

Jeśli będą tam takie dane:

Current = 0.020A
Load = 0.0%
Load = 0.0%
Absolute Pres. = 1.0bar

i nie będą się zmieniać jak będziesz operować klimatyzacją (np. zmiana temperatury), to do wymiany jest czujnik.

Sam G65 znajduje się pod lewą lampą na króćcu chłodnicy klimatyzacji. Można się do niego dostać demontując lampę, a później zwyczajnie wyjąć (odkręcić) - jest tam zawór zabezpieczający, zapobiegający ulotnieniu się czynnika.

Tutaj masz dokładniejszy opis by herman82:

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=204638.msg2411834#msg2411834

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy taka wymiana czujnika powoduje ulotnienie się czynnika?

Przeczytaj ze zrozumieniem to, co Ci napisałem wyżej - wszystko na ten temat napisałem :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bawiłem się klimą, zmieniałem ustawienia temperatury od LO do MAX, bawiłem się nadmuchem. Tryb ECON był cały czas włączony - nie dało się wyłączyć.

008blok.png

008blokvagpl.png

Dzisiaj ponownie zrobiłem VAG'a i wyszło tak:

Address 08: Auto HVAC

Controller: 8E0 820 043

Component: A4 Klimaautomat 1012

Coding: 00000

Shop #: WSC 63351

3 Faults Found:

01810 - Actuating Motor for Temperature Flap: Right (V159)

41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent

00819 - High Pressure Sensor (G65)

30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent

00819 - High Pressure Sensor (G65)

07-00 - Signal too Low

Zrobiłem też zdjęcia kompresora i czujnika. Wydaje mi się że na kompresorze brakuje paska... ???

Kompresor z góry:

kompresorzgry.jpg

Kompresor z dołu:

kompresorzdou.jpg

Model kompresora:

kompresorh.jpg

Czujnik (bolec w środku jest nieco skrzywiony):

czujnik.jpg

Help :)[br]Dopisany: 10 Czerwiec 2011, 22:37_________________________________________________W Bosh Service nie zauważyli, że brakuje paska kompresora.... ręce opadają.

Teraz tylko zamówić i założyć pasek, dużo to roboty? Obejdzie się bez ściągania chłodnicy, czy jest z tym więcej zachodu?

Jeszcze jeśli chodzi o te błędy, to wynikają z tego że brakuje paska czy to może być inna przyczyna?

Address 08: Auto HVAC

Controller: 8E0 820 043

Component: A4 Klimaautomat 1012

Coding: 00000

Shop #: WSC 63351

3 Faults Found:

01810 - Actuating Motor for Temperature Flap: Right (V159)

41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent

00819 - High Pressure Sensor (G65)

30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent

00819 - High Pressure Sensor (G65)

07-00 - Signal too Low

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez paska nie startuje Ci kompresor, więc... hmm... nie dziwne, że masz na stałe tryb ECON.

Myślę, że jest to moment, w którym powinieneś się udać do porządnego serwisu klimy - to zdjęcie od dołu kompresora wygląda tak, jak by pasek się zwyczajnie stopił, a nie jest to raczej normalne. W ogóle brak paska nie jest normalny - jak w serwisie mogli tego nie zauważyć?

Pytanie, co się stało z tym paskiem? Jak się zerwał, to może kompresor jest w jakiś sposób zablokowany (sprzęgiełko)?

Nadchodzą upały, więc umawiaj się do serwisu klimy. Masz tam niezłą "kaszankę" pod maską, a ciężko jeszcze coś podpowiedzieć. Nie ma pewności, czy czynnik jest w układzie (mało profesjonalny serwis), więc błąd na czujnik może być przej brak R134a w układzie - czy jak odkręcałeś czujnik to syknęło? Dodatkowo coś zerwało pasek napędzający kompresor - najprawdopodobniej coś się stało ze sprężarką - tego sam już nie naprawisz. Umów się do Clima Team i układ będziesz miał jak nowy :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak odkręcałem czujnik ciśnienia to był poluzowany (odkręciłem go rękami). Nie było żadnego syknięcia, naciskałem też na zawór i nic się nie ulatniało - czyli pewnie nie ma czynnika.

No nic czas udać się do profesjonalistów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam. zerwalo mi sie sprzegielko klimy. ponoc zatarła sie sprezarka. moze ktos polecic serwis w ktorym sprzedaja regenerowane ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam. zerwalo mi sie sprzegielko klimy. ponoc zatarła sie sprezarka. moze ktos polecic serwis w ktorym sprzedaja regenerowane ?

jak to zdiagnozowałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...