Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AHU] Lata wskazówka od prędkościomierza


moscic

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Klubowiczow :hi:

Jak w temacie. Faluje wskazowka od predkosciomierza. Jak sie zatrzymam to potrafi podskoczyc nawet do ponad 100 km/h. Ale tak do predkosci ok 80 km/h. Pozniej juz jest wszytsko w porzadku.

Blad jaki sie pojawil:

18009 - Relay for Supply Voltage Terminal 30 (J317): Implausible Signal

P1601 - 35-00 - -

Co on oznacza? to chyba jakis przekaznik pod kierownica? 109? Probowalem znalezc cos konkretnego w necie ale nie znalazlem. Mam teraz zegary z FISem. Wczesniej mialem pol fisa i zegary niestety byly uwalone. Myslalem ze to przez zegary. Wiec wymienilem na FISa :naughty: Ale ten jeden problem nie zniknal.

Mozliwe ze przez ten przekaznik silnik wpada w tryb awaryjny powyzej ok 3500 obr? (czasami wiecej, czasami mniej).

Blad po tym jak wpadnie w tryb awaryjny:

17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation

P1557 - 35-00 - -

po wylaczeniu zaplonu i wlaczeniu jeszcze raz tego bledu juz nie ma. Kasuje sie. Wiec najpierw sie przejechalem i pozniej od razu podlaczylem VAGa.

Jesli to nie wina przekaznika to bede sprawdzal turbo, wezyki, zaworek N75 a na samym koncu to moze nawet katalizator. Niestety nie moge go wywalic bo mam anglika a tutaj bez tego nie przejdzie przegladu.

Ogolnie od ok tygodnia pojawilo sie kilka problemow ale najpierw chce dojsc co jest nie tak z ta falujaca wskazowka predkosci.[br]Dopisany: 07 Czerwiec 2011, 14:25_________________________________________________Co do trybu awaryjnego to byc moze znalazlem juz problem :)

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=100073.0

Sprubuje rozruszac sztange grychy turbiny. Mam wlasnie takie objawy jak pisza w tym poscie. Jak nie pomoze to bede patrzec dalej. Mam tylko nadzieje ze turbo jest dobre :confused4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Impulsator? A co to dokladnie i gdzie to jest? Jestem otwarty na propozycje co i jak sprawdzac. poki co to nie wiem od czego nawet moglbym sie zabrac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fehler który podajesz – przekaźnik J317 obecnie numeracja zamieniona na J322 może mieć na obudowie w celu identyfikacji cyferkę 15. Zazwyczaj powstaje z kilku powodów i sypie w rożnych grupach bledy, pomijając 01 lecąc dalej przez ABS-y, centralną elektronikę, komfort itd.

Miejsce lokalizacji na foto pozycja 9:

j322.jpg

Przyczyn jest wiele ale głownie to :

Zaniedbana bateria,

Zaniedbane klemy baterii,

Brak kontaktu na łączeniach masy akku – chassis

Mostek alternatora (diody)

Klękający regulator napięcia, rzadko ale czasem przy dobrych długościach szczotek sam nie wyrabia i powstają „peaki” napiecia.

Objawia się to dysfunkcjami elektroniki pojazdu, np. jak u Ciebie skokami zegarów, choć sztosy z zegarami wynikają często nich samych (powolna śmierć procesora, pamięci).

Sam J317, bardzo rzadko ulega awariom (zimne luty i inne przygody z diodami).

Przytoczony przez Ciebie przekaźnik z numerem 109, raczej nie ma tu nic do rzeczy, zakładając ze auto pali z dotyku i nie ma problemów w rożnych sytuacjach z rozruchem.

Zagadki z turbiną – leczenie VNT- celowo pomijam, gdyż produkcji na te tematy, na forum jest na tony i problem dobrze omówiony włącznie z wybudowaniem i rozbiórką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie :hi: Możliwe że impulasator lub coś ze skrzynią.. mi jak się w AHU skrzynia rozlatywała to też na początku miałem problemy z prędkościomierzem. (te same co w opisie). niestety brak błędów bo nie mam fisa. W ogóle pierwszy objaw to był taki że po wyciągnięciu impulsatora to były na nim złote opiłki.. Spróbuj wyciągnąć impulsator i sprawdź czy tam jest wszystko ok

Pozdro..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przedzwonienie i oględziny przewodów na lini: impulsator ze skrzyni do zegarów, dużo wyjaśni.

W razie wątpliwości podciągasz przewód z impulsatora wprost do szafy. Z tego co pamiętam pin 28 w złączu A szafy, a przewód różnie, brązowo-czerwony najczęściej choć nie jest to stałą. Pin z impulsatora to raczej 2.

Oględziny samego impulsatora jeśli nie jest w opiłkach, bądź pęknięty, też mogą pomóc.

Samo sprawdzenie jeśli nie masz kogoś kto zrobił by podmiankę też proste, oscyloskop bądź dobry samochodowy miernik jakiś np. fluke dużo może powiedzieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten impulsator tak na chlopski rozum to tak jakby czujnik predkosci w skrzyni? Bo wlasnie od tego chcialbym zaczac. A ta wskazowka potrafi drgac nawet jak samochod stoi. Powyzej ok 80 km/h nic sie nie dzieje ze wskazowka. Dziwna sprawa. Bedzie problem z tymi miernikami. Nie mam czegos takiego i nawet nikogo nie znam kto ma. Jak sam nie dojde to bede musial prowadzic do jakiegos speca :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiazany :) Okazalo sie ze ktos kiedys doczepil jakis kabelek do kabli ktore ida od tego czujnika predkosci. I przypuszczalnie dotykal czasami masy. Ten kabelek wyrzucilem, kable od czujnika zaizolowalem i wszystko jest w porzadku. Teraz zastanawia mnie po co ktos mialby to robic. Tam jest wtyczka z dwoma kablami. I wlasnie do jednego z tych kabli byl podczepiony ten kabelek. Nie wiem gdzie byl drugi koniec bo sobie po prostu latal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...