Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Gdzie sie spuszcza płyn wspomagania kierownicy??


BEKACZU

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc!! Moją A4 mam nieco ponad miesiac, sprowadzona z niemiec... od paru dni zaczela glosniej chodzic pompa wspomagania kierownicy, sprawdzilem poziom plynu i okazalo sie ze jest go ponizej minimum. Nie moge dolac plynu bo podobno nie wolno mieszac a nie wiem jaki tam byl wlany. Czy moze mi ktos udzielic jakze cennej informacji gdzie sie spuszcza stary plyn ze wspomagania ?? i jaki typ plynu mam kupic?? Z goty thx za odp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc, w temacie pytasz o plyn hamulcowy ;) ale ok, najlepiej podjedz gdzies do wrsztatu niech oni dobrze to zrobia bo trzeba go poznij odpowietrzyc,ja wyciagnelem pyn ze zbiorniczka strzykawka i dolewalem krecilem kiera raz w lewo raz w prawo az sie wymieszal, kilka razy to powtorzylem,:) tylko ze ja wiedzialem jaki mam plyn i moglem mieszac:) najlepiej podjedz do warsztatu i za 20-30 zl Ci to zrobia :) chwilunia i masz zrobione :)pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z przodu za zderzakiem jest przed chłodnicą klimy taka mała chłodniczka płynu wspomagania, są tam dwie opaski zaciskowe, tam jest chyba najłatwiej spuścic stary płyn.

trzeba zdjąć osłone silnkika...

Z przepłukaniem jest gorzej bo cisnienie w układzie jest bardzo duże i jak próbowałem popuszczeć te opaski to płyn sikał we wszystkie strony.... :cry:

A potem sie okazało że mam walnieta maglownice więc sprawą zają sie warsztat:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jaki tam byl wlany

na samym zbiorniczku od płynu musi byc napisane jaki ma byc lany

do wymiany płynu wskazane sa dwie osoby

wyciągasz stary płyn szczykawką ze zbiorniczka

zdejmujesz jeden przewod ze zbiorniczka (powrotny)

owy przewod kierujesz pod auto (do jakiejs wanienki)

palcem zatykasz kruciec w zbiorniczku z którego zdjołeś przewód

zalewasz nowy płyn

kolega odpala na chwile autko

a Ty patrzysz jak znika płyn ze zbiorniczka i dolewasz nowego

gdy zacznie przelwac sie juz czysty kolega gasi autko, Ty zakladasz przewód

uzupelniasz stan i odpowietrzasz skrecając kierownice na max w lewo i prawo

i po zawodach :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przed chłodnicą klimy taka mała chłodniczka płynu wspomagania,

to jest tylko w autach o duzej pojemnosci w 1,9,1,6 i 1,8 tego nie ma na bank :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie po wymianie plynu na roginalny AUDI wcale pompa nie przstala mniej buczec, po 2 miesiacach zastosowalem preparat motor-life jakies pol butelki, wyczuwalny efekt byl zaraz po wlaniu i z czasem jeszcze narastal (pompa cichla coraz badziej) i teraz po miesiacu juz wogole jej nie slychac :) jednak to co pisza na opakowaniu to prawda. Zdaje sobie sprawe ze to moze byc srodek dorazny ale poki nie wyje nie bede jej wymieniac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W A4 tego nie robiłema ale Przy B3 miałem okazję i płyn spuszczałem odkręcając przewód przy pompie wspomagania. Do tego wymienia się miedziane uszczelki i skręca. Potem powoli zalewa płyn kręcąc kołami na obie stronay na maksa bez odpalania silnika po kliku takich ruchach upewniemy się że mamy poziom w zbiorniczku, odpalami spr. czy nie pociągną płynu i wykonujemy skrajne skręty ponownie cały czas pilnując poziomu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...