Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[INNE] Brak mocy w audi a6 Quattro 2,5tdi - kopci na niebiesko


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam problem z moim audi a6 2,5 tdi otóż od jakiegoś czasu kopci na niebiesko i ma mało mocy

Poniżej wyniki

Gość Damian A4
Opublikowano

Logi[br]Dopisany: 16 Czerwiec 2011, 22:04_________________________________________________Sprawdz czy walek turbo ma luz?

Opublikowano

78

WSKAZÓWKA

Wzór arkusza wesji danych niezgodny z tą wersją danych.

Pokazanie protokołu mogło być niespójne

Protokół diagnozy

VAS PC

Strona

od

windows-1250

Kod serwisu:

045725

123

12345

Oznakowanie serwisu:

Wersja:

Bazowa

17

00

00

10

02

2010

Audi

17

17

00

04

02

2010

Samochód:

Marka:Audi

Typ:Audi A6 1998>

Model roku :2000 (Y)

Warianty:Limuzyna

Kod literowy silnika:AFB 2,5l TDI / 110 kW

Nakład czasu diagnozy (JCP)

45

Pamięć zdarzeń 1:

1

Ukł. wtrysku bezp. siln. wysokopr. i układ świec żar. EDC15M

4B0907401P 2

.5l/4VT EDC G200AG D60

Kodowanie 1004

Numer partnera 07777

------------

2

Rozpoznano usterkę / usterki

00550

008

Regulacja początku wtrysku

Granica regulacji przekroczona

00575

008

Ciśnienie w kolektorze ssącym

Granica regulacji przekroczona

Centralny zamek

4B0962258E

Zentralverrieg.,DWA D32

Kodowanie 4683

Numer partnera 02325

------------

2

Rozpoznano usterkę / usterki

01565

029

Oświetlenie bagażnika -W3

Zwarcie z masą

01570

029

Wyłącznik zwłoczny zacisk 15

Zwarcie z masą

Automatyczna skrzynia biegów 01V

4B0927156BH

AG5 01V 2.5lTDI RdW 9016

Kodowanie 0

Numer partnera 00000

------------

0

Rozpoznano usterkę / usterki

ABS/EDS Allrad Bosch 5.3

8E0614111A

ABS/EDS 5.3 QUATTRO D00

------------

0

Rozpoznano usterkę / usterki

Pełna automatyka klimatyzacji

4B0820043P

A6-Klimavollautomat D62

Kodowanie 63

Numer partnera 02325

------------

0

Rozpoznano usterkę / usterki

Poduszka bezpieczeństwa przednia i boczna

4B0959655G

Airbag Front+Seite 2001

Kodowanie 106

Numer partnera 01196

------------

0

Rozpoznano usterkę / usterki

Zestaw wskaźników z systemem informowania kierowcy

4B0919881

C5-KOMBIINSTR. VDO D15

Kodowanie 5160

Numer partnera 00000

------------

IMMO-IDENTNR

: AUZ7Z0X0953560

------------

0

Rozpoznano usterkę / usterki

Kontrola wnętrza

4B0951173

Innenraumueberw. D03

Kodowanie 2

Numer partnera 02325

------------

0

Rozpoznano usterkę / usterki

Automatyczna regulacja zasięgu świateł

4B0907357

LEUCHTWEITEREGLER D003

Kodowanie 6

Numer partnera 02325

------------

0

Rozpoznano usterkę / usterki

Przeprowadzone czynności :

Nr

Maska / nazwa sprawdzania

Funkcja / krok sprawdzania

Wynik

1.

Diagnoza

Początek

11

06

2010

12

22

2.

Identyfikacja samochodu

3.

Test systemów samochodu

4.

Przeprowadzanie testu systemów samochodu 1

5.

Pamięć zdarzeń

6.

Procedura sprawdzania 1

7.

Sprawdzanie działania 1: KD2329________1_0902_21_2_5_L_TDI

sprawdzić dynamicznie początek wtrysku

OK

8.

Procedura sprawdzania 2

Procedura sprawdzania

1

Procedura sprawdzania systemu

Centralny zamek - (01565) Oświetlenie bagażnika -W3 - Zwarcie z masą

-

W3 - oświetlenie bagażnika

Elektronika silnika - (00550) Regulacja początku wtrysku - Granica regulacji przekroczona

-

sprawdzić dynamicznie początek wtrysku

-

G80 - czujnik podniesienia iglicy

Elektronika silnika - (00575) Ciśnienie w kolektorze ssącym - Granica regulacji przekroczona

-

mechanika przestawiania turbosprężarki

Procedura sprawdzania

2

Procedura sprawdzania systemu

Centralny zamek - (01565) Oświetlenie bagażnika -W3 - Zwarcie z masą

-

W3 - oświetlenie bagażnika

Elektronika silnika - (00550) Regulacja początku wtrysku - Granica regulacji przekroczona

OK

sprawdzić dynamicznie początek wtrysku

-

G80 - czujnik podniesienia iglicy

Elektronika silnika - (00575) Ciśnienie w kolektorze ssącym - Granica regulacji przekroczona

-

mechanika przestawiania turbosprężarki

Sprawdzanie działania

1

KD2329________1_0902_21_2_5_L_TDI

Krok sprawdzania / akcja

Emisja

Wynik

Krok sprawdzania

odczytywanie pamięci usterek

Pytanie

W komputerze sterującym silnikiem są zapamiętane następujące usterki:

00575 Ciśnienie w kolektorze ssącym

K

Wskazówka:

Przebieg sprawdzania 'Dynamiczne sprawdzanie początku wtrysku'

powinno zostać jeszcze przeprowadzane tylko wtedy,

gdy ciśnienie w kolektorze ssącym jest prawidłowe.

Czy ciśnienie w kolektorze ssącym zostało już sprawdzone jako prawidłowe

?

Tak --> Przebieg sprawdzania zostaje kontynuowany

Nie --> Przebieg sprawdzania zostaje przerwany

Tak

Krok sprawdzania

warunki sprawdzania

Pytanie

Czy występuje jeden z następujących

symptomów ?

I

silnik nie daje się uruchomić

I

silnik uruchamia się z trudnościami

I

silnik uruchamia się wprawdzie, ale następnie ponownie gaśnie

I

silnik gaśnie sporadycznie podczas jazdy

Nie

Krok sprawdzania

warunki sprawdzania

Zgłoszenie

- pozostawić silnik pracujący na obrotach biegu jałowego,

Krok sprawdzania

temp. płynu chłodzącego

Diagnoza

OK.

OKAY

Diagnoza

OK.

85.50

Zgłoszenie

Temperatura płynu chłodzącego:

84.6 °C

Temperatura wymagana:

przynajmniej 85 °C

- pozostawić silnik pracujący na obrotach biegu jałowego,

- w celu przerwania nacisnąć przycisk

D

.

K

Wskazówka:

Po uzyskaniu temperatury wymaganej

przebieg sprawdzania zostaje kontynuowany automatycznie.

Diagnoza

OK.

Krok sprawdzania

sprawdzić dynamicznie początek wtrysku

Zgłoszenie

K

Wskazówki:

I

W następnej czynności sprawdzany jest

dynamiczny

początek wtrysku

.

Oznacza to sprawdzanie,

czy nastawnik wtrysku osiągnął obie maksymalne

wartości <wczesny> / <późny>.

I

Dopuszczalne wartości tolerancji, patrz przycisk

Instrukcja sprawdzania działania

.

I

Obroty silnika wzrastają w czasie sprawdzania

do ok. 850 /min.

- początek za pomocą przycisku

Gotowe

.

Diagnoza

OK.

OKAY

Diagnoza

OK.

67

°v.OT

134

10.40

Zgłoszenie

Należy czekać, sprawdzanie trwa...

Przestawienie wtrysku <wcześniejszy wtrysk>

Początek wtrysku:

15.8 °v.OT

Stosunek trwania impulsu:

11

Zgłoszenie

Należy czekać, sprawdzanie trwa...

Przestawienie wtrysku <późniejszy wtrysk>

Początek wtrysku:

10.4 °v.OT

Stosunek trwania impulsu:

67

Diagnoza

OK.

Zgłoszenie

- wyłączyć silnik.

Zgłoszenie

Osiągnięta wartość max. <późniejszy>:

nieprawidłowy

początek wtrysku: 1.2 ° przed GZP

stosunek trwania impulsu: 100 %

Osiągnięta max. wartość <wcześniejszy>:

prawidłowy

początek wtrysku: 16 ° przed GZP

stosunek trwania impulsu: 11 %

Pompa wtryskowa musi zostać przestawiona w stronę

późniejszego

zapłonu.

Krok sprawdzania

menu wyboru

Pytanie

Jak postępować dalej ?

1 - sprawdzić pasek zębaty

(przeskoczył ząb ?)

2 - sprawdzić naprężenie paska zębatego

3 - ustawić pompę wtryskową

4 - sprawdzić dynamicznie początek wtrysku

(status:

niesprawny)

5 - sprawdzić dalsze możliwości usterki

(Pierwsze 3 możliwości usterki zostały

sprawdzone, początek wtrysku nie może być

ustawiony mimo kilku próB).

3

Krok sprawdzania

ustawić pompę wstrykową

Zgłoszenie

- wymontować przednią lewą i prawą osłonę paska

zębatego.

Zgłoszenie

- poluzować śrubę mocującą -1- koła wałka

rozrządu,

- włożyć klucz SW22 do wałka pompy i

nieznacznie obrócić.

Kierunek A --> późniejszy początek wtrysku.

K

Wskazówka

Nakrętki -2- koła pompy wtryskowej nie wolno w żadnym wypadku luzować. Nastawy podstawowe pompy wtryskowej zostaną zmienione i nie można ich nastawić za pomocą środków warsztatowych.

Zgłoszenie

- dokręcić śruby koła wałka rozrządu.

Moment dokręcania: 20 Nm.

Krok sprawdzania

menu wyboru

Pytanie

Jak postępować dalej ?

1 - sprawdzić pasek zębaty

(przeskoczył ząb ?)

2 - sprawdzić naprężenie paska zębatego

3 - ustawić pompę wtryskową

4 - sprawdzić dynamicznie początek wtrysku

(status:

niesprawny)

5 - sprawdzić dalsze możliwości usterki

(Pierwsze 3 możliwości usterki zostały

sprawdzone, początek wtrysku nie może być

ustawiony mimo kilku próB).

4

Krok sprawdzania

warunki sprawdzania

Zgłoszenie

- pozostawić silnik pracujący na obrotach biegu jałowego,

Krok sprawdzania

temp. płynu chłodzącego

Diagnoza

Polecenie przerwania

Diagnoza

OK.

OKAY

Diagnoza

OK.

85.50

Zgłoszenie

Temperatura płynu chłodzącego:

84.6 °C

Temperatura wymagana:

przynajmniej 85 °C

- pozostawić silnik pracujący na obrotach biegu jałowego,

- w celu przerwania nacisnąć przycisk

D

.

K

Wskazówka:

Po uzyskaniu temperatury wymaganej

przebieg sprawdzania zostaje kontynuowany automatycznie.

Diagnoza

OK.

Krok sprawdzania

sprawdzić dynamicznie początek wtrysku

Zgłoszenie

K

Wskazówki:

I

W następnej czynności sprawdzany jest

dynamiczny

początek wtrysku

.

Oznacza to sprawdzanie,

czy nastawnik wtrysku osiągnął obie maksymalne

wartości <wczesny> / <późny>.

I

Dopuszczalne wartości tolerancji, patrz przycisk

Instrukcja sprawdzania działania

.

I

Obroty silnika wzrastają w czasie sprawdzania

do ok. 850 /min.

- początek za pomocą przycisku

Gotowe

.

Diagnoza

OK.

OKAY

Diagnoza

OK.

6

°v.OT

133

15.60

Zgłoszenie

Należy czekać, sprawdzanie trwa...

Przestawienie wtrysku <wcześniejszy wtrysk>

Początek wtrysku:

15.6 °v.OT

Stosunek trwania impulsu:

6

Zgłoszenie

Należy czekać, sprawdzanie trwa...

Przestawienie wtrysku <późniejszy wtrysk>

Początek wtrysku:

1.6 °n.OT

Stosunek trwania impulsu:

100

Diagnoza

OK.

Zgłoszenie

- wyłączyć silnik.

Zgłoszenie

Osiągnięta wartość max. <późniejszy>:

prawidłowy

początek wtrysku: 2 ° po GZP

stosunek trwania impulsu: 100 %

Osiągnięta max. wartość <wcześniejszy>:

prawidłowy

początek wtrysku: 17 ° przed GZP

stosunek trwania impulsu: 6 %

Pompa wtryskowa jest prawidłowo ustawiona.

Nastawnik wtrysku pracuje prawidłowo.

Krok sprawdzania

Sprawdzic slowo statusu pompy

Pytanie

- pozostawic silnik pracujacy na obrotach biegu jalowego.

Czy silnika nie mozna bylo uruchomic ?

Nie

Diagnoza

OK.

OKAY

00000000

Zgłoszenie

- wyłączyć silnik,

zapłon pozostaje włączony.

Pytanie

Grupa wskazań 18, pole 3 (silnik nie daje sie uruchomic):

00000000

Czy w pokazywanym wzorze bitów są wszystkie

bity wynoszą '0' ?

K

Wskazówki:

I

prawidłowy: gdy wszystkie bity są

nieprawidłowe: gdy przynajmniej jeden bit '1' jest

I

Znaczenie pojedynczych bitów patrz przycisk

Opis działania

.

Tak

Zgłoszenie

Nie stwierdzono żadnej usterki w

pompie wtryskowej rozdzielacza.

- sprawdzić następujące przyczyny usterki.

Krok sprawdzania

sprawdzić dalsze możliwości usterki

Zgłoszenie

I

Zatankowana benzyna lub roślinny olej napędowy (o niskiej jakości).

A

Opróżnić zbiornik i zatankować olej napędowy,

skasować pamięć usterek, wykonać jazdę próbną

I

Woda w paliwie

A

Odwodnić filtr paliwa

I

Powietrze w układzie paliwowym

A

Sprawdzić szczelność układu paliwowego,

odpowietrzyć

I

Filtr paliwa

A

Sprawdzić okres przeglądu

Zgłoszenie

I

Przewody doprowadzające / powrotnego obiegu do / z

pompy wtryskowej

A

Sprawdzić, czy nie są nieszczelne, zapchane lub

zgięte

I

Elektryczna pompa paliwa (w zbiorniku)

A

Sprawdzić, czy paliwo jest tłoczone do

pompy wtryskowej.

Jeśli nie: sprawdzić przewody paliwa, komorę spiętrzającą

w zbiorniku

I

Czujnik skoku iglicy -G80- uszkodzony

A

Sprawdzić, jeśli włączony do Procedury sprawdzania

Sprawdzanie działania OK

[br]Dopisany: 16 Czerwiec 2011, 22:06_________________________________________________Jest problem taki że na biegu jałowym dostanie wyższe obroty (>3500obr/min )

to jakby nie chodził na wszystkich cylindrach i kopci na niebiesko a później przy przyspieszaniu jest wszystko ok

A po dzisiejszym sprawdzeniu wyszło że na 2 i 3 wtrysku są strasznie wysokie korekcje

Gość Damian A4
Opublikowano

Kat wtrysku do roboty i raczej turrbina pali olej

Opublikowano

Na priv mogę wysłać załącznik [br]Dopisany: 16 Czerwiec 2011, 22:11_________________________________________________Czyli pompa i turbina do roboty ? Pompa była dziś sprawdzana i rzekomo jest wszystko ok

Gość Damian A4
Opublikowano

dawaj[br]Dopisany: 16 Czerwiec 2011, 22:13_________________________________________________kat wtrysku a nie pompsa. poszukaj../

Opublikowano

napisz wiadomość na adres [email protected] to wyślę [br]Dopisany: 16 Czerwiec 2011, 22:19_________________________________________________nie bardzo wiem jak tu zamieścić załąłcznik[br]Dopisany: 16 Czerwiec 2011, 22:24_________________________________________________Podczas dzisiejszego sprawdzania wtrysków korekcja na 2 wtrysku wyszła 2,86 a na 3 ponad 9,20 pozostałe mieściły się w normie taką uzyskałem odpowiedz od pompiarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...