Piotr_i Opublikowano 16 Czerwca 2011 Opublikowano 16 Czerwca 2011 Witam Mam problem z moim audi a6 2,5 tdi otóż od jakiegoś czasu kopci na niebiesko i ma mało mocy Poniżej wyniki
Gość Damian A4 Opublikowano 16 Czerwca 2011 Opublikowano 16 Czerwca 2011 Logi[br]Dopisany: 16 Czerwiec 2011, 22:04_________________________________________________Sprawdz czy walek turbo ma luz?
Piotr_i Opublikowano 16 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 16 Czerwca 2011 78 WSKAZÓWKA Wzór arkusza wesji danych niezgodny z tą wersją danych. Pokazanie protokołu mogło być niespójne Protokół diagnozy VAS PC Strona od windows-1250 Kod serwisu: 045725 123 12345 Oznakowanie serwisu: Wersja: Bazowa 17 00 00 10 02 2010 Audi 17 17 00 04 02 2010 Samochód: Marka:Audi Typ:Audi A6 1998> Model roku :2000 (Y) Warianty:Limuzyna Kod literowy silnika:AFB 2,5l TDI / 110 kW Nakład czasu diagnozy (JCP) 45 Pamięć zdarzeń 1: 1 Ukł. wtrysku bezp. siln. wysokopr. i układ świec żar. EDC15M 4B0907401P 2 .5l/4VT EDC G200AG D60 Kodowanie 1004 Numer partnera 07777 ------------ 2 Rozpoznano usterkę / usterki 00550 008 Regulacja początku wtrysku Granica regulacji przekroczona 00575 008 Ciśnienie w kolektorze ssącym Granica regulacji przekroczona Centralny zamek 4B0962258E Zentralverrieg.,DWA D32 Kodowanie 4683 Numer partnera 02325 ------------ 2 Rozpoznano usterkę / usterki 01565 029 Oświetlenie bagażnika -W3 Zwarcie z masą 01570 029 Wyłącznik zwłoczny zacisk 15 Zwarcie z masą Automatyczna skrzynia biegów 01V 4B0927156BH AG5 01V 2.5lTDI RdW 9016 Kodowanie 0 Numer partnera 00000 ------------ 0 Rozpoznano usterkę / usterki ABS/EDS Allrad Bosch 5.3 8E0614111A ABS/EDS 5.3 QUATTRO D00 ------------ 0 Rozpoznano usterkę / usterki Pełna automatyka klimatyzacji 4B0820043P A6-Klimavollautomat D62 Kodowanie 63 Numer partnera 02325 ------------ 0 Rozpoznano usterkę / usterki Poduszka bezpieczeństwa przednia i boczna 4B0959655G Airbag Front+Seite 2001 Kodowanie 106 Numer partnera 01196 ------------ 0 Rozpoznano usterkę / usterki Zestaw wskaźników z systemem informowania kierowcy 4B0919881 C5-KOMBIINSTR. VDO D15 Kodowanie 5160 Numer partnera 00000 ------------ IMMO-IDENTNR : AUZ7Z0X0953560 ------------ 0 Rozpoznano usterkę / usterki Kontrola wnętrza 4B0951173 Innenraumueberw. D03 Kodowanie 2 Numer partnera 02325 ------------ 0 Rozpoznano usterkę / usterki Automatyczna regulacja zasięgu świateł 4B0907357 LEUCHTWEITEREGLER D003 Kodowanie 6 Numer partnera 02325 ------------ 0 Rozpoznano usterkę / usterki Przeprowadzone czynności : Nr Maska / nazwa sprawdzania Funkcja / krok sprawdzania Wynik 1. Diagnoza Początek 11 06 2010 12 22 2. Identyfikacja samochodu 3. Test systemów samochodu 4. Przeprowadzanie testu systemów samochodu 1 5. Pamięć zdarzeń 6. Procedura sprawdzania 1 7. Sprawdzanie działania 1: KD2329________1_0902_21_2_5_L_TDI sprawdzić dynamicznie początek wtrysku OK 8. Procedura sprawdzania 2 Procedura sprawdzania 1 Procedura sprawdzania systemu Centralny zamek - (01565) Oświetlenie bagażnika -W3 - Zwarcie z masą - W3 - oświetlenie bagażnika Elektronika silnika - (00550) Regulacja początku wtrysku - Granica regulacji przekroczona - sprawdzić dynamicznie początek wtrysku - G80 - czujnik podniesienia iglicy Elektronika silnika - (00575) Ciśnienie w kolektorze ssącym - Granica regulacji przekroczona - mechanika przestawiania turbosprężarki Procedura sprawdzania 2 Procedura sprawdzania systemu Centralny zamek - (01565) Oświetlenie bagażnika -W3 - Zwarcie z masą - W3 - oświetlenie bagażnika Elektronika silnika - (00550) Regulacja początku wtrysku - Granica regulacji przekroczona OK sprawdzić dynamicznie początek wtrysku - G80 - czujnik podniesienia iglicy Elektronika silnika - (00575) Ciśnienie w kolektorze ssącym - Granica regulacji przekroczona - mechanika przestawiania turbosprężarki Sprawdzanie działania 1 KD2329________1_0902_21_2_5_L_TDI Krok sprawdzania / akcja Emisja Wynik Krok sprawdzania odczytywanie pamięci usterek Pytanie W komputerze sterującym silnikiem są zapamiętane następujące usterki: 00575 Ciśnienie w kolektorze ssącym K Wskazówka: Przebieg sprawdzania 'Dynamiczne sprawdzanie początku wtrysku' powinno zostać jeszcze przeprowadzane tylko wtedy, gdy ciśnienie w kolektorze ssącym jest prawidłowe. Czy ciśnienie w kolektorze ssącym zostało już sprawdzone jako prawidłowe ? Tak --> Przebieg sprawdzania zostaje kontynuowany Nie --> Przebieg sprawdzania zostaje przerwany Tak Krok sprawdzania warunki sprawdzania Pytanie Czy występuje jeden z następujących symptomów ? I silnik nie daje się uruchomić I silnik uruchamia się z trudnościami I silnik uruchamia się wprawdzie, ale następnie ponownie gaśnie I silnik gaśnie sporadycznie podczas jazdy Nie Krok sprawdzania warunki sprawdzania Zgłoszenie - pozostawić silnik pracujący na obrotach biegu jałowego, Krok sprawdzania temp. płynu chłodzącego Diagnoza OK. OKAY Diagnoza OK. 85.50 Zgłoszenie Temperatura płynu chłodzącego: 84.6 °C Temperatura wymagana: przynajmniej 85 °C - pozostawić silnik pracujący na obrotach biegu jałowego, - w celu przerwania nacisnąć przycisk D . K Wskazówka: Po uzyskaniu temperatury wymaganej przebieg sprawdzania zostaje kontynuowany automatycznie. Diagnoza OK. Krok sprawdzania sprawdzić dynamicznie początek wtrysku Zgłoszenie K Wskazówki: I W następnej czynności sprawdzany jest dynamiczny początek wtrysku . Oznacza to sprawdzanie, czy nastawnik wtrysku osiągnął obie maksymalne wartości <wczesny> / <późny>. I Dopuszczalne wartości tolerancji, patrz przycisk Instrukcja sprawdzania działania . I Obroty silnika wzrastają w czasie sprawdzania do ok. 850 /min. - początek za pomocą przycisku Gotowe . Diagnoza OK. OKAY Diagnoza OK. 67 °v.OT 134 10.40 Zgłoszenie Należy czekać, sprawdzanie trwa... Przestawienie wtrysku <wcześniejszy wtrysk> Początek wtrysku: 15.8 °v.OT Stosunek trwania impulsu: 11 Zgłoszenie Należy czekać, sprawdzanie trwa... Przestawienie wtrysku <późniejszy wtrysk> Początek wtrysku: 10.4 °v.OT Stosunek trwania impulsu: 67 Diagnoza OK. Zgłoszenie - wyłączyć silnik. Zgłoszenie Osiągnięta wartość max. <późniejszy>: nieprawidłowy początek wtrysku: 1.2 ° przed GZP stosunek trwania impulsu: 100 % Osiągnięta max. wartość <wcześniejszy>: prawidłowy początek wtrysku: 16 ° przed GZP stosunek trwania impulsu: 11 % Pompa wtryskowa musi zostać przestawiona w stronę późniejszego zapłonu. Krok sprawdzania menu wyboru Pytanie Jak postępować dalej ? 1 - sprawdzić pasek zębaty (przeskoczył ząb ?) 2 - sprawdzić naprężenie paska zębatego 3 - ustawić pompę wtryskową 4 - sprawdzić dynamicznie początek wtrysku (status: niesprawny) 5 - sprawdzić dalsze możliwości usterki (Pierwsze 3 możliwości usterki zostały sprawdzone, początek wtrysku nie może być ustawiony mimo kilku pró. 3 Krok sprawdzania ustawić pompę wstrykową Zgłoszenie - wymontować przednią lewą i prawą osłonę paska zębatego. Zgłoszenie - poluzować śrubę mocującą -1- koła wałka rozrządu, - włożyć klucz SW22 do wałka pompy i nieznacznie obrócić. Kierunek A --> późniejszy początek wtrysku. K Wskazówka Nakrętki -2- koła pompy wtryskowej nie wolno w żadnym wypadku luzować. Nastawy podstawowe pompy wtryskowej zostaną zmienione i nie można ich nastawić za pomocą środków warsztatowych. Zgłoszenie - dokręcić śruby koła wałka rozrządu. Moment dokręcania: 20 Nm. Krok sprawdzania menu wyboru Pytanie Jak postępować dalej ? 1 - sprawdzić pasek zębaty (przeskoczył ząb ?) 2 - sprawdzić naprężenie paska zębatego 3 - ustawić pompę wtryskową 4 - sprawdzić dynamicznie początek wtrysku (status: niesprawny) 5 - sprawdzić dalsze możliwości usterki (Pierwsze 3 możliwości usterki zostały sprawdzone, początek wtrysku nie może być ustawiony mimo kilku pró. 4 Krok sprawdzania warunki sprawdzania Zgłoszenie - pozostawić silnik pracujący na obrotach biegu jałowego, Krok sprawdzania temp. płynu chłodzącego Diagnoza Polecenie przerwania Diagnoza OK. OKAY Diagnoza OK. 85.50 Zgłoszenie Temperatura płynu chłodzącego: 84.6 °C Temperatura wymagana: przynajmniej 85 °C - pozostawić silnik pracujący na obrotach biegu jałowego, - w celu przerwania nacisnąć przycisk D . K Wskazówka: Po uzyskaniu temperatury wymaganej przebieg sprawdzania zostaje kontynuowany automatycznie. Diagnoza OK. Krok sprawdzania sprawdzić dynamicznie początek wtrysku Zgłoszenie K Wskazówki: I W następnej czynności sprawdzany jest dynamiczny początek wtrysku . Oznacza to sprawdzanie, czy nastawnik wtrysku osiągnął obie maksymalne wartości <wczesny> / <późny>. I Dopuszczalne wartości tolerancji, patrz przycisk Instrukcja sprawdzania działania . I Obroty silnika wzrastają w czasie sprawdzania do ok. 850 /min. - początek za pomocą przycisku Gotowe . Diagnoza OK. OKAY Diagnoza OK. 6 °v.OT 133 15.60 Zgłoszenie Należy czekać, sprawdzanie trwa... Przestawienie wtrysku <wcześniejszy wtrysk> Początek wtrysku: 15.6 °v.OT Stosunek trwania impulsu: 6 Zgłoszenie Należy czekać, sprawdzanie trwa... Przestawienie wtrysku <późniejszy wtrysk> Początek wtrysku: 1.6 °n.OT Stosunek trwania impulsu: 100 Diagnoza OK. Zgłoszenie - wyłączyć silnik. Zgłoszenie Osiągnięta wartość max. <późniejszy>: prawidłowy początek wtrysku: 2 ° po GZP stosunek trwania impulsu: 100 % Osiągnięta max. wartość <wcześniejszy>: prawidłowy początek wtrysku: 17 ° przed GZP stosunek trwania impulsu: 6 % Pompa wtryskowa jest prawidłowo ustawiona. Nastawnik wtrysku pracuje prawidłowo. Krok sprawdzania Sprawdzic slowo statusu pompy Pytanie - pozostawic silnik pracujacy na obrotach biegu jalowego. Czy silnika nie mozna bylo uruchomic ? Nie Diagnoza OK. OKAY 00000000 Zgłoszenie - wyłączyć silnik, zapłon pozostaje włączony. Pytanie Grupa wskazań 18, pole 3 (silnik nie daje sie uruchomic): 00000000 Czy w pokazywanym wzorze bitów są wszystkie bity wynoszą '0' ? K Wskazówki: I prawidłowy: gdy wszystkie bity są nieprawidłowe: gdy przynajmniej jeden bit '1' jest I Znaczenie pojedynczych bitów patrz przycisk Opis działania . Tak Zgłoszenie Nie stwierdzono żadnej usterki w pompie wtryskowej rozdzielacza. - sprawdzić następujące przyczyny usterki. Krok sprawdzania sprawdzić dalsze możliwości usterki Zgłoszenie I Zatankowana benzyna lub roślinny olej napędowy (o niskiej jakości). A Opróżnić zbiornik i zatankować olej napędowy, skasować pamięć usterek, wykonać jazdę próbną I Woda w paliwie A Odwodnić filtr paliwa I Powietrze w układzie paliwowym A Sprawdzić szczelność układu paliwowego, odpowietrzyć I Filtr paliwa A Sprawdzić okres przeglądu Zgłoszenie I Przewody doprowadzające / powrotnego obiegu do / z pompy wtryskowej A Sprawdzić, czy nie są nieszczelne, zapchane lub zgięte I Elektryczna pompa paliwa (w zbiorniku) A Sprawdzić, czy paliwo jest tłoczone do pompy wtryskowej. Jeśli nie: sprawdzić przewody paliwa, komorę spiętrzającą w zbiorniku I Czujnik skoku iglicy -G80- uszkodzony A Sprawdzić, jeśli włączony do Procedury sprawdzania Sprawdzanie działania OK [br]Dopisany: 16 Czerwiec 2011, 22:06_________________________________________________Jest problem taki że na biegu jałowym dostanie wyższe obroty (>3500obr/min ) to jakby nie chodził na wszystkich cylindrach i kopci na niebiesko a później przy przyspieszaniu jest wszystko ok A po dzisiejszym sprawdzeniu wyszło że na 2 i 3 wtrysku są strasznie wysokie korekcje
Gość Damian A4 Opublikowano 16 Czerwca 2011 Opublikowano 16 Czerwca 2011 Kat wtrysku do roboty i raczej turrbina pali olej
Piotr_i Opublikowano 16 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 16 Czerwca 2011 Na priv mogę wysłać załącznik [br]Dopisany: 16 Czerwiec 2011, 22:11_________________________________________________Czyli pompa i turbina do roboty ? Pompa była dziś sprawdzana i rzekomo jest wszystko ok
Gość Damian A4 Opublikowano 16 Czerwca 2011 Opublikowano 16 Czerwca 2011 dawaj[br]Dopisany: 16 Czerwiec 2011, 22:13_________________________________________________kat wtrysku a nie pompsa. poszukaj../
Piotr_i Opublikowano 16 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 16 Czerwca 2011 napisz wiadomość na adres [email protected] to wyślę [br]Dopisany: 16 Czerwiec 2011, 22:19_________________________________________________nie bardzo wiem jak tu zamieścić załąłcznik[br]Dopisany: 16 Czerwiec 2011, 22:24_________________________________________________Podczas dzisiejszego sprawdzania wtrysków korekcja na 2 wtrysku wyszła 2,86 a na 3 ponad 9,20 pozostałe mieściły się w normie taką uzyskałem odpowiedz od pompiarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się