Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Szerokość felgi, a rozmiar opony


skalarx

Rekomendowane odpowiedzi

na 7JX16 mozna zalozyc 205 do 215

na 7,5JX16 215 do 225

oj napewno takich malych rozbieznosci nie ma dla danej szerokosci felgi

przyklad ? w peugeocie w serii wychodzily auta z felgami 7J na oponie 195mm, a w seacie dla felgi tej samej szerokosci 7J na oponie 225mm

wiec nie mam pojecia skad wziales te dane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak napisalem, podstawa sa dane techniczne opony.

moze rzeczywiscie troche przycialem z jednej strony tolerancje :tongue4: a wiec poprawiam dla 7J 195-215 dla 7,5J 205-225

jednak przedewszystkim, chcialem zwrocic uwage, zeby ostroznie podchodzic do doboru opon do felg.

opony to obok ukladu hamulcowego, kierowniczego i zawieszenia kluczowy element zwiazany z bezpieczenstwem.

no i moj post dotyczy w szczegolnosci "naciagaczy"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ehh nie znasz :) albo jestes starej daty ;P

pojezdziłbys na Gwincie i niskiej naciagnietej oponie to bys zobaczył ze to nic niebezpiecznego :P

ja nigdy nie mialem problemu

7,5J 205-225 to musisz napisać do audi ze robią bład :P

bo wszytskie ori 17 to 7 albo 7,5 cala i zakładaja opone 235 :P

ja rozumiem o co ci chodzi ale tak naprawde ja mam na 7,5 cala załozona 185 /45 /15

i wcale nie jest naciągnieta :)

165/50 na 7 calach jest naciagnieta :)

na 8 calach w 17 to moze byc naciagnieta 205/40 :)

moge dyskutowac z toba na temat opon do widziałem tego wiele :P i na wielu jezdziłem ;P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pisalem o 16 calowych takie bylo pytanie w 1rwszym poscie. :tongue4:

ogolnie w zakresie doboru szerokosci opon do szerokosci felg jest spory balagan informacyjny. dlatego odsylam do danych technicznych opon.

hmm. wiesz ja nie tyle jestem starej daty. co rygorystycznie podchodze do wszelkich danych technicznych. nie mam zamiaru na sobie testowac ew. skutkow mozliwych problemow. to ze do tej pory nikt nie mial zlych doswiadczen, nie znaczy ze jest dobrze.

ja podchodze do sprawy z taka filozofia. skoro konstruktor projektuje opone, nastepnie w badaniach ja testuje to ustalone parametry sa dla pewnych niminalnych parametrow takich jak: cisnienie, (odpowiednie do obciazenia), szerokosc felgi predkosc, maksymalna, maksymalny ciezar pojazdu.

dla tych parametrow opona moze byc bez obaw eksploatowana z graniczna predkoscia i obciazeniem. jednak nikt z nas nie wie w jakim stopniu zmieniaja sie warunki pracy opony przy zalozeniu na felge o innej, niz zalozona przez projektanta szerokosci.

lubie sobie posmigac na zakretach. predkosc na prostej mnie nie kreci. wiec jak juz pisalem, nie bede eksperymentowac na sobie, ani nikomu radzic aby to robil.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...