Ar4turo88 Opublikowano 29 Czerwca 2011 Opublikowano 29 Czerwca 2011 Panowie chodzi mi dokładnie o wasze prywatne opinie na temat oklejania aut folia.
A4_Dominik_WAW Opublikowano 29 Czerwca 2011 Opublikowano 29 Czerwca 2011 Nowe auto może i bym okleił ale paro letnie już nie. Odpryski ryski itp na to idzie folia później parowanie i żaden ocynk Ci nie pomoże 2 lata i samochód po zerwaniu jak szrot jeżeli masz auto na wystawę to można kleić w carbonie. Jeżeli chodzi o ceny to moim zdaniem zawsze można dozbierać i pomalować w kolor jaki się chce (no oczywiście oprócz carbonu). Jeżeli zamierzasz pojeździć jeden sezon z taką folią i ją zerwać to spoko nic z lakierem się nie stanie - ale nie wiem czy opłacalne jest wywalanie tak pieniędzy ok 2500 zł
Ar4turo88 Opublikowano 29 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 29 Czerwca 2011 nie nie carbon odpada tylko i wyłącznie biały mat tak przypuszczałem ze mogą być problemy na dłuższa metę dokładnie tak jak piszesz tylko w moich okolicach ciężko o dobrego lakiernika a jak się już takowy trafi to poda mi taka cenę za malowanie auta ze obracam się na piecie i uciekam w podskokach ale dobrze wiem decyzja należny do mnie dzięki za odp
OnasiS Opublikowano 6 Lipca 2011 Opublikowano 6 Lipca 2011 Kolega ma oklejonego JEEP grand cherokee na czarny mat i wyglada bardzo fajnie i trzyma sie super juz od półroku a drugi okleil bmw e60 na biały mat i czarny mat dach 3 m-c i wyglada super niema parchów ani żadnych przebarwień. Jak mu pod reallem przerysowali zderzak to pojechał do firmy zdjeli folie i nakleili nowa. Niema róznicy
Arturoo Opublikowano 29 Września 2011 Opublikowano 29 Września 2011 odgrzeje kotleta -pisz do siemiana albo zajrzyj do jego wątku on ma oklejoną B7'kę w czarny mat
Gość Autonet Opublikowano 11 Października 2011 Opublikowano 11 Października 2011 u siemiana bardzo ładnie to wyglada ,widziałem na zywo
marcin_o23 Opublikowano 12 Października 2011 Opublikowano 12 Października 2011 tak u siemana wyglada to naprawdę ale biały mat też daje radę, ciekawe ile taka folia wytrzyma
ar35 Opublikowano 16 Października 2011 Opublikowano 16 Października 2011 Wszystko zależy od tego jaka zostanie naklejona. Białe i czarne zawsze mają najdłuższe gwarancje( w zależności od producenta - od 3 do 10 lat) Istotną sprawą jest grubość folii, a te wahają się od 60 do 100 mikronów(karbony nawet 180). Wadą tych cieńszych jest to, że są mniej odporne na uszkodzenia mechaniczne, oraz potrafią zmienić kolor przy naciąganiu na wygięte elementy( zderzak , przedni słupek). Kolejna ważną sprawą jest klej jaki ma dana folia. Dla montera najlepszy jest kanalikowy, gdyż łatwo się na nim pracuje i łatwo wyciska pęcherze powietrza, ale taki klej ma istotną wadę dla użytkownika auta. Klej taki słabo trzyma w przetłoczeniach, tam gdzie folia została naciągnięta ( im bardziej naciągamy, tym mniej kleju zostaje na cm2) i będzie miała tendencję do odklejania się, a co za tym idzie pękania w tych miejscach. Natomiast jeśli chodzi o "parowanie" to kolego rdzewieć może tylko w przypadku jeśli ognisko rdzy już wcześniej tam było. Oczywiście ryski czy odpryski będą po naklejeniu folii widoczne, ale folia jest klejona na sucho po uprzednim odtłuszczeniu i osuszeniu powierzchni, inaczej folia nie będzie się trzymała. Więc jeśli rdzy nie było przed klejeniem, to na pewno folia nie spowoduje że się ona pojawi, a wręcz odwrotnie zatrzyma dopływ powietrza czyli zatrzyma utlenianie. pozdro
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się