Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 ALT] Nie podświetla P i N, Problem ze startem


onechaos

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ponownie,

Po udanej akcji z wrzucaniem wstecznego przy 60km/h, pojawił się pierwszy, mocno przeze mnie wyczekiwany problem. Nie może być przecież, że moje nowe (używane) auto przejedzie 10 tyś km bezproblemowo!

Dojechałem sobie do Opola i tam ćmica, auto nie odpala. Wszystko działa, kluczyk sprawny, ale po przekręceniu słychać tylko cisze.

Już zacząłem dzwonić po ASO itp, od razu proponowali lawete i wymiane zamków (2tys zł). Miałem go zepchnąć na parking i wrócić autobusem, aż tu z nudów kręce kluczykiem i ... pali!

Diagnozowałem problem, aż znalazłem. To nie kluczyk, nie immobiliser, to sterownik skrzyni! (chyba :P)

Tutaj wrzucam filmik z objawami:

odpala

już nie odpala

I teraz pytanie: dlaczego dopiero po 'odstaniu' 15-30 minut, auto znów zapala?

Dzisiaj będę szukał mechanika (na gwałt), możliwe, że skocze do Ozorkowa (tylko 210km z Opola)

PS. Wasze forum to prawdziwa encyklopedia Audi. W ciągu paru dni, z kompletnego laika-obszczymurka, stałem się laikiem, czyli ogromny krok do przodu.

Pozdrawiam

Rad

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszkodziło się jedno z połączeń między sterownikiem a czujnikiem zakresu przełożeń (F125). Na ten sensor składają się 4 czujniki halla, których odpowiednie wysterowanie (bardziej pasuje słowo sekwencja) informuje skrzynię w jakiej pozycji jest drążek. U Ciebie padło połączenie z sensorem, który jest niezbędny do wykazania pozycji P i N (w identyfikacji pozostałych pozycji nie bieże udziału - to dlatego widzisz na FIS resztę biegów). Pozycja P jest niezbędna aby uruchomić auto (w pozostałych załączona jest blokada zapłonu). W dalsze szczegóły techniczne nie będę się zagłębiał (no chyba, że będziesz drążył temat :wink4:).

Dlaczego po 15-30 minutach jest OK. Kapryśność sterownika - może drucik po schłodzeniu inaczej się ustawia... Oprócz tego niektóre usterki sterownika CVT kasuje się, tak jak "notlauf" czyli przez wyłączenie i włączenie zapłonu. Będzie spokój do czasu aż sterownik nie wykryje jej ponownie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...