Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Problem z przepływomierzem i EGR ?


trezor4

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , znalazlem logi z jesieni , ale od tamtej pory nic w aucie nie robilem , wiec napewno dalej jest to samo , wlasnie probuje roszyfrowac logi wg temtu Diagnostyka TDI i wydaje mi sie ze cos nie tak jest z przeplywomierzem :

dynamiczna 011:

http://vaglog.rtnet.pl/trezor4_25830.html

wiem troche sie przycina turbo ale dziwne ze tylko w pewnym zakrecie obrotow 1900 - 2900 a pozniej tylko male skoki , czy to do czyszczenia czy inne powody moga byc ?

2. dokonujemy pomiar w próbie dynamicznej grupy 000 z uwzględnieniem poz. 3 i 10:

- poz. 3 powinna wynosić wartość maksymalną - 255;

- poz. 10 powinna w odpowiednim zakresie obrotów* wynosić więcej niż x*. jeżeli wartość poz. 10 jest niższa niż wartość x w odpowiednim zakresie obrotów, a poz. 3 wynosi 255 - G70 mierzy nieprawidłowo.

dynamiczna 000:

http://vaglog.rtnet.pl/trezor4_25823.html

3 ma wartosc 255 , a 10 powinna wg tabeli miec 225 - 255 a ma 255 wiec ok ?

3. dokonujemy pomiar w próbie dynamicznej grup 003, 008 oraz 010.

uwzględnić należy:

- 003: wartości poz. 2 i 3 powinny być tożsame.

jeżeli nie są, to G70 mierzy nieprawidłowo, chyba że w grupie 008 wartość poz. 4 [ograniczenie dymienia] jest wyższa od wartości poz. 3 [ograniczenie momentu obrotowego], a niższa niż wartość poz. 2 [życzenie kierowcy].

003 dynamiczna :

http://vaglog.rtnet.pl/trezor4_25826.html

a zatem nie sa takie same wartosci w poz 2 i 3 , ale w grupie 008 sie zgadza

- 008: poz. 2, 3 i 4:

a. wartość poz. 2 [życzenie kierowcy] powinna być najwyższa;

b. wartość poz. 3 [ograniczenie momentu obrotowego] powinna być najniższa;

c. wartość poz. 4 [ograniczenie dymienia] powinna być wyższa od wartość poz. 3, a niższa niż wartość poz. 2.

jeżeli wartość poz. 4 jest najniższa - G70 mierzy nieprawidłowo.

008 dynamiczna :

http://vaglog.rtnet.pl/trezor4_25810.html

- 010: poz. 1 i 4:

a. wartość poz. 1 powinna wynosić tyle, ile wskazuje wymagana wartość dla danego silnika [zazwyczaj wartość tożsama z grupy 003 poz. 2];

b. wartość poz. 4 powinna wynosić 100.

jeżeli wartość poz. 1 jest mniejsza niż wymagana - G70 mierzy nieprawidłowo.

jeżeli watość poz. 4 jest mniejsza niż 100 - pomiar wykonać ponownie [pedał akceleratora nie został wciśnięty do oporu].

010 dynamiczna tutaj to juz wogole rozbierznosc w poz1 , poz4 ok .

grupa 010

http://vaglog.rtnet.pl/trezor4_25809.html

prosze o pomoc w diagnostyce jak widzicie nie ide na latwizne i chce to zrozumiec jak to dziala :)

a teraz EGR

1. dokonujemy analizę grupy 003 w próbie statycznej.

należy zwrócić uwagę na na wartości określającą ilości powietrza w pozycjach 2 i 3 – wartości te winny być tożsame. jeżeli nie są, to należy dokonać przegazowania i ponowić odczyt.

wartości powinny utrzymywać się w granicach 200 jednostek [dla obu pozycji].

jeżeli wartość z poz. 3 [rzeczywista] przewyższa wartość z poz. 2 [żądana], to wskazuje to na nieprawidłowe działanie zaworu EGR. spowodowane może być to jego fizycznym uszkodzeniem [choćby zabrudzeniem], uszkodzeniem zaworu sterującego AGR, bądź fizycznym zaślepieniem EGR przez mechanika.

poz. 4 – wysterowanie zaworu - winna utrzymywać się w granicach 40%.

003 statyczne :

http://vaglog.rtnet.pl/trezor4_25811.html

2. dokonujemy analizę grupy 003 w próbie statycznej w trybie Basic Settings.

ECU zwiększy obroty [w różnych zakresach - w zależności od typu silnika]. Zwracamy uwagę na poz. 2, 3 i 4.

a. poz. 2 określa tryb pracy zaworu EGR:

- OFF – zawór zamknięty, silnik pracuje na powietrzu;

- ON – zawór otwarty, silnik pracuje na mieszance powietrza i spalin.

b. poz. 3 określa ilość powietrza którą używa silnik. w przypadku trybu OFF, winna być ona wysoka [400 i więcej], z kolei w trybie ON, winna być wyraźnie mniejsza – zbliżona do poz. 2 i 3 z próby statycznej zwykłej [ok. 180]. wartości różnić się będą w zależności od typu silnika.

c. poz. 4 określa wysterowanie zaworu EGR:

- 100% oznacza jego pełne zamknięcie;

- 0% oznacza jego pełne otwarcie.

wszystko sie nie zgadza i dlaczego wysterowanie zaworu mam w granicach 60% ?

2. dokonujemy analizę grupy 003 w próbie statycznej w trybie Basic Settings.

ECU zwiększy obroty [w różnych zakresach - w zależności od typu silnika]. Zwracamy uwagę na poz. 2, 3 i 4.

a. poz. 2 określa tryb pracy zaworu EGR:

- OFF – zawór zamknięty, silnik pracuje na powietrzu;

- ON – zawór otwarty, silnik pracuje na mieszance powietrza i spalin.

b. poz. 3 określa ilość powietrza którą używa silnik. w przypadku trybu OFF, winna być ona wysoka [400 i więcej], z kolei w trybie ON, winna być wyraźnie mniejsza – zbliżona do poz. 2 i 3 z próby statycznej zwykłej [ok. 180]. wartości różnić się będą w zależności od typu silnika.

c. poz. 4 określa wysterowanie zaworu EGR:

- 100% oznacza jego pełne zamknięcie;

- 0% oznacza jego pełne otwarcie.

003 BS:

http://vaglog.rtnet.pl/trezor4_25825.html

niby wszystko ok , jak to jest ze w jednej grupie wychodzi zle a w innej niby dobrze ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet nie czytałem Twojego posta dokładnie i do końca ale dlaczego - zauważ, że te wskazania są dla silników V6 2,5 TDI a nie dla R4 TDI - tam wskazania pracy elektrozaworów są zupełnie inne niż dla R4 TDI więc u Ciebie jest prawidłowo. Wejdź sobie do działu "Diagnostyka" i porównaj parametry dla silnika AFN a nie np. dla AKN czy innych 2.5 V6 TDI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet nie czytałem Twojego posta dokładnie i do końca ale dlaczego - zauważ, że te wskazania są dla silników V6 2,5 TDI a nie dla R4 TDI - tam wskazania pracy elektrozaworów są zupełnie inne niż dla R4 TDI więc u Ciebie jest prawidłowo. Wejdź sobie do działu "Diagnostyka" i porównaj parametry dla silnika AFN a nie np. dla AKN czy innych 2.5 V6 TDI.

kurde sorry teraz dopiero zauwazylem , myslem ze to ogolnie jest ..... ale zoabcz w grupie 010: wg wskazac dla AFn powinoo byc w 1 kolumniue od 750 do 850 a czemu u mnie taka rozbierznosc ?

http://vaglog.rtnet.pl/trezor4_25809.html

oraz egr statyczne 003 dlaczego jest rozbierznosc pomiedzy tym co podaje mapa a tym co jest akutlanie , pozatm miesci sie normie dla AFN 230-450

http://vaglog.rtnet.pl/trezor4_25811.html[br]Dopisany: 16 Lipiec 2011, 12:35_________________________________________________aha i wysterowanie EGR jest na kolo 60 % ok ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz rozbieżność w 010 bo masz nieszczelny dolot no i sterowanie turbiny lub vgt kuleje

003 masz źle bo egr jest przytkany/do czyszczenia lub na skutek nie szczelności w dolocie jest zawyżona wartość, optymalne wartości dla przepływki do 800-1000, a dla turbo im bliżej 1950mbar tym lepiej, wysterowanie 60% jest ok bo to robi ecu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...