Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 1Z] Jaki przegub ?


robson.r

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszytkich.

Powoli sie zabieram za wymiane przegubu z prawej strony bo już zaczął przy jeździe na wprost dość ostro strzelać. Wcześniej przez jakieś 8 tyś strzelał przy skręcie, ale jak sie dowiedziałem od biedy można ryzykować jazdą (w sumie nie miałem czasu go zmienić).

Z lewej strony wymieniałem jakieś 20tyś temu. Kupiłem w intercarsie typowy przegub 4max-a, (b 8D0 498 099 B - chyba to ten) i było ok. Tu sie okazało że przegub z prawej strony założony jest większy od tego z lewej i kupiony nie pasuje. I tak sie własnie zastanawiam czy ktoś wymienił całą zwrotnice ?

u mnie numery zwrotnic :

lewa strona - 8D0 407 258 T

prawa strona - 8D0 407 257 M

Niby obie zwrotnice figuruja w ETCE tyle że ta zwrotnica nie jest od tego silnika (właśnie sprawdziłem)

Mam pytanie ile jest w sumie rodzajów wielkości przegubów stosowanych w A4 ? 2 czy więcej ?

Czy to nie jest czasem od 2,5 TDI ? tylko że numer zwrotnicy też nie pasuje. W sumie nie moge wogóle dopasować tego numeru zwrotnicy.

Czy najprościej nie bedzie czasem iść rozebrać jeszcze raz i go pomierzyć. Tylko że już dziś nie zrobie tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W modelu B5 są trzy rodzaje przegubów: pierwszy pasuje z diesli do 1Z,AHU i AFN,drugi do AJM,a trzeci do najmocniejszych wersji silnikowych.

Weż suwmiarkę i bez rozbierania zmierz średnicę przegubu i zwróć uwagę na centralną śrubę - w dwóch rodzajach jest M 14,a w tym trzecim najmocniejszym M 16.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, dziś w końcu znalazłem chwilę czasu i zmierzyłem średnice zewnętrzną lewego przegubu = 98mm (ten z lewej ma 90mm :angry:), a do odkręcenia przegubu potrzebuje klucza imbusowego 17, spróbuje znaleść na stronce intercarsa do którego przegubu ta średnica pasuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, odkręciłem przegub, pomierzyłem i dobrałem, jutro bede zmieniac okazało sie że prawa zwrotnica z przegubem jest od silnika 2,5 , a lewa od 1,9. I teraz sie zastanawiam czy dwa różne przeguby : jeden większy , drugi mniejszy mają jakieś znaczenie i czy mogą czemuś zszkodzić ?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłącze sie pod temat , kupiłem przegub do 2.5 TDI - i po 10 tys.km. zaczyna terkotać przy skęcie. Możecie polecić jakis przegub żeby sie nie rozleciał tak szybko ??? Zaznaczam , że nie katowłem go żeby się tak szybko rozsypał...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robson.r -ty masz jakąś "manianę" w aucie. Te dwie różne zwrotnice to np. dwa różne łożyska, dwie różne piasty i pewnie kilka innych detali. Przywróć może stan fabryczny. Chyba że chcesz z tyłu na klapie miec 1,9/V6. Prawa zwrotnica jest stosowana w tym roczniku w benzynach V6. Zwróć jeszcze uwagę czy klocki i tarcze ham. są po obu stronach równe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wiem że mam maniane ale jak kupowałem to nie widziałem tego, dopiero przy próbie zmiany przegubu wyszło to wszystko. Na razie nie bede nic z tym robil. Ale jak już bym sie zabrał to lepiej mieć zwtotnice z przegubem mocniejszą czy ta oryginalna ,bo nie bedzie mi w sumie robic różnicy którą bedę zmieniał. A przegub ten większy to od 2,5 TDI kupiłem i bedę wkoncu jakoś jutro wymieniał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem zwolennikiem przywracania stanu fabrycznego. Ułatwia to nabywanie części. Czy zmiana przegubu na mocniejsz (większy) to dobre rozwiązanie - nie wiem. Trzeba by jeszcze sprawdzić jak to się ma do np. rury półosi, przegubu wewnętrznego, łożysk w mechaniźmie różnicowym. Układ i tak jest tak trwały jak jego najsłabsze ogniwo. Skoro producent wybrał takie rozwiązanie to znaczy że starcza. A co do przegubów to tak jak napisano wyżej - GKN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Potrzebuję przegub do mojej :audi: na lewą stronę (od kierowcy). Wiem, że są różne typy przegubów. Czy ktoś może wie jaki jest nr katalogowy przegubu do A4 silnik AJM. Słyszałem że dobra firma to Lobro. Ile taki przegub może kosztować tak żebym nie przpłacił??

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do AJM przegub LOBRO jest drogi - na allegro około 300zl,a w sklepach 380-400zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak przegub LOBRO kosztuje ok300zl to w mniej wiecej w tej samej cenie sa przeguby SPIDANA. Ktora z firm jest lepsza? wiem ze SPIDAN jest niemiecki i jakosciowo tez jest dobry ale nic niewiem o firmie LOBRO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lobro to górna półka - oryginalnie fabrycznie montowany w naszych A4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...