pablo_9 Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Pacjent to vw golf mk4 1.6, sytuacja wygląda tak, że jadę i nagle auto samo zaczyna przyśpieszać co jest skutkiem samoczynnego wzrostu obrotów w tym momencie wrzucam na luz obroty wynoszą 3000 wrzucam bieg aby zmniejszyć oborty po jakieś chwili obroty wracają do właściwego poziomu, później znowu podobnie auto czuję, że samo przyśpiesza wrzucam luz obroty 4500 silnik piłuje wrzucam bieg jadę po jakiejś chwili znowu wracają do normy. Po podpięciu kompa nie mogę wejść w moduł silnika tzn. nie mogę a czasami wejdzie ale w taki sposób, że nie mogę sprawdzić błędów, mam taki komunikat: Control Module Part Number: 06A 906 019 BF Component and/or Version: 1.6l R4/2V SIMOS 22439 Software Coding: 0004000 Work Shop Code: WSC 31414 No Faults Found or DTCs not supported by controller a communication error ocurred natomiast po wejściu w licznik pokazuje mi błąd czujnika temperatury G2 (w sumie pomyślałem, że to przez ten czujnik ale wyczytałem, że niby on odpowiada za wskazanie na budziku a tam temperatury równiutko 90 stopni ale gdzieś znowu pisano, że jest zaintegrowany z czujnikiem G62 który podaje temp. do kompa i już teraz nie wiem co myśleć) Control Module Part Number: 1J0 919 880 B Component and/or Version: KOMBI+WEGFAHRS. MM0 V03 Software Coding: 00143 Work Shop Code: WSC 72851 Additional Info: Ident.-Nr. WEGFAHRS.:VWZ6Z0V0005393 1 Fault Found: 01039 - Coolant Temperature Sensor (G2) 30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent podpowiedzcie jak to ugryźć czy wymieniać ten czujnik, jaka może być przyczyna takiego stanu ? p.s. w tamtym roku występowało falowanie obrotów ale z tym sobie poradziłem czyszcząc przepustnicę, adaptacja i po problemie
Mariusz90r Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Objawy takie jakby to właśnie przepustnica się zacinała... Rozumiem że jak "kopniesz" w gaz to obroty wracają do normalnej wartości? Jeśli tak to zacząłbym od ponownego wyczyszczenia i adaptacji przepustnicy, a potem kombinował dalej jeśli to nie pomoże.
pablo_9 Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 24 Sierpnia 2011 czy jeśli byłaby to przepustnica to auto samo by przyśpieszało tzn. jadę na zapiętym biegu nie dotykam gazu i auto zaczyna przyśpieszać ?, "nie kopałem" w gaz po prostu wrzucałem bieg auto jechało i po chwili wracało do normy, bo rozumiałbym to jeśli dodajęgaz i przepustnica zawiesza się i po odjęciu gazu obroty utrzymują się na jakimś poziomie a tutaj auto tak jakby samo dodawało gazu
tomek20stencel5 Opublikowano 26 Sierpnia 2011 Opublikowano 26 Sierpnia 2011 Jak nie czyściłeś przepustnicy to ją wyczyść i wtedy będziesz ew. pewny, że to nie ona, a też na pewno nie zaszkodzi.
pablo_9 Opublikowano 26 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 26 Sierpnia 2011 w tamtym roku czyściłem na glanc i nie było już problemów z falowanie obrotów wczoraj odpiąłem klemę od aku ale nie pomogło to w podłączeniu do sterownika silnika nie mam pomysłu czemu nie mogę się połączyć jeśli chodzi o czujnik to odpiąłem wtykę sprawdziłem styki przeczyściłem i potraktowałem kontaktem pojeździłem trochę autem i póki co nie pojawia się błąd z czujnikiem i nie było problemu z obrotami, będę obserwował jak się będzie auto zachowywać i zobaczę czy dalej będą takie cyrki z obrotami czekam na pomysły czemu nie mogę wejść do sterownika silnika ? podpowiedzcie coś
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się