Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Awaria licznika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam! Dziś wyciągnąłem licznik z ciekawości. Pobadałem, popatrzyłem, powkładałem w miejsca zaślepek nieużytych kontrolek żaróweczki. Nic nowego się nie pokazało. Wszystko powkładałem na miejsce, złożyłem. Włączam zapłon a tu lipa: na wyświetlaczyku zaczęło się zliczanie kilometrów? od zera, zamiast przebiegu dziennego/inspekcji in1 wyświetlało się "def". Ruszałem kostkami, rozłożyłem licznik. Zauważyłem 2 zimne luty na płytce łączące kostkę niebieska. Zalutowałem. Miałem co raz to różne objawy, od wskazan predkosciomierza, wsk. temp i paliwa na max wychylenie. Teraz nie działają żadne wskaźniki, nie ma podświetlenia(tak samo deska). Tylko kontrolki są ok wszystkie. Co się mogło stać tak nagle? Jest może jakiś bezpiecznik od tego który mógł walnąć(w skrzynce bezpieczników w kokpicie odpada bo sprawdziłem wszystkie)? Co sprawdzić? Licznik jest typu najstarszego, bez temperatur, zegarek analogowy, środek licznika 4 kontrolki, VDO, bez wskaźników napięcia i oleju, pierwszy wypust chyba.

Niestety nie mam narazie możliwości sprawdzenia vagiem, bo mi jeszcze nie przysłali.

Opublikowano

Musisz zdjąć wskazówki i plastikowy stelaż a pod nim ukaże Ci się elektronika. Pamięć powinna być pod tarczką od prędkościomierza tak coś koło 60km/h

Zobacz czy czasem już ktoś tak nie grzebał gorącym grotem, może zimny lut na pamięci i z tąd te wariacje.[br]Dopisany: 03 Wrzesień 2011, 22:08_________________________________________________a no i poda na początek nr licznika 8D0......

Opublikowano

Nr. Z przodu 8D0 190, z tylu 8D0 919 033 A. Nie wyglada pamiec na grzebana. Da sie go jakos naprawić? W serwisie rtv? Czy juz nic nie da sie zrobic?

Opublikowano

powyjmuj te zarowki.Powiem tak zeby ten licznik popsuc to trzeba byc mocarzem.Bo one sa pancerne

Opublikowano

Wszystko sprawdzalem. Da sie jakos to vagiem sprawdzic? Zwarcie na kablach czy moze defekt w liczniku?

Opublikowano

DEF to błąd sum kontrolnych, zrób nowe kodowanie licznika, wtedy przelicza na nowo sumy kontrolne, ale jak to nic nie da to zostanie CI wgranie nowego wsadu, choć to nie zawsze pomaga, jak nie pomoże to licznik do śmieci, warto z niego zabrać tylko wskazówki i tarczki :hi:

Opublikowano

Jako wgl nie wtajemniczony dam rade to sam zrobic? Moze jakies podpowiedzi? Czy w serwisie rtv dadza sobie z tym rade?

Opublikowano

kodowanie można zmienić VAGiem, wsad commanderem (tylko trzeba mieć wsad :gwizdanie:)

Tam gdzie TV nie naprawią Ci tego bo nie będą mieli wsadów... trzeba uderzać tam gdzie naprawiają liczniki, ale jak pisałem wcześniej jest duża szansa że licznik nada się na śmieci

DEF nie pojawia się przy robotach jakich piszesz :gwizdanie:

Opublikowano

Ze tez traf chcial ze sie wysypalo akurat kiedy sie "bawiłem" tym:( Jutro powinien przyjść kabel. Moze ktos mi udzieli rad co i jak to zrobic? Prze kodowac. Czasem występuja nowe bledy, np miles def. Czasem dziala obrotonierz, czasem pokazuje paliwo ale blednie, czasem niektore zarowki podswietlaja tarcze.

Opublikowano

kodowanie można zmienić VAGiem, wsad commanderem (tylko trzeba mieć wsad :gwizdanie:)

Tam gdzie TV nie naprawią Ci tego bo nie będą mieli wsadów... trzeba uderzać tam gdzie naprawiają liczniki, ale jak pisałem wcześniej jest duża szansa że licznik nada się na śmieci

DEF nie pojawia się przy robotach jakich piszesz :gwizdanie:

niestety ani tacho ani commander nie dotknie tego licznika.Wsadow od cholery do tego jest na elektrodzie

Opublikowano

Ok przyjdzie vag to pokombinuje. A tak jak juz bd zmuszony kupic "nowy" to jakie wersje mi podejda p&p? Bo pewnie bd musial na allegro zakupic :(

Opublikowano

p&P taką jak masz teraz

Opublikowano

Niestety takich liczników jest malutko i drogie jak cholera :/ Może jakiś forumowicz się na tym zna i podjąłby się naprawy? Bo u mnie w mieście takich serwisów raczej nie ma :/

Opublikowano

lepiej kupić full fisa i zrobić licznik :wink4: z kompem...

Opublikowano

To ojca samochód, nic nie chce grzebać i zmieniać, wystarczy mi zwykły licznik. Może to być licznik z anglika? Albo z sześcioma kontrolkami na środku? np. takie jak poniżej? Czy po podpięciu licznika wszystko mi od razu bd działać? W sensie immo czy cos?

http://allegro.pl/audi-a4-b5-1-9-tdi-licznik-tanio-i1760293654.html

http://allegro.pl/audi-a4-b5-1-9-tdi-licznik-8d0919910q-anglik-i1779197379.html

http://allegro.pl/licznik-audi-a4-b5-1-9-tdi-95-99-i1777611989.html

http://allegro.pl/audi-a4-b5-95-99-1-9-tdi-licznik-anglik-i1756601354.html

Opublikowano

97 to imo już w zegarach :mysli: chyba więc kodowanie

licznik musisz kupić taki jaki masz zegarek czyli jak masz same kreski to nie kupujesz takiego ktory ma cyfry w zegarku o elektronicznym nie wspomne

Mozesz kupic anglika bedzie dzialal tyle ze w MPH

Opublikowano

Licznik jest z 12.1995

Opublikowano

no to nie ma imo w zegarach, jeśli to NSI to musisz kupić NSI inaczej będą występowały różne problemy opisane już w wątku o wymianie zegarów

Opublikowano

NSI? Aha, mam licznik firmy VDO. Tylko takich liczników jest mało a za taką cenę jaką wołają to można mieć z wyświetlaczami temp., napięcia i temp. oleju. No ale takie to tylko nsi

Opublikowano

vdo pasuje w miejsci uk-nsi i na odwrot zadnych problemow nie ma

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...