• Ogłoszenia

0
Waters

Luz drążka kierowniczego we wspomaganiu

    Rekomendowane odpowiedzi

    Waters    0

    Podniosłem dzisiaj przód auta od srtony kierowcy żeby sprawdzić co stuka i podczas szarpania kołem okazało się że jest luz na drążku kierowniczym. Zdjąłem gumowy mieszek bo myślałem że to przegub kulowy i niestety pomyliłem się, dalsza część drążka ta ząbkowana rusza się w listwie wspomagania a jak mocniej szarpnę kołem to nawet stuka. Dzieje się tak tylko przy kołach ustawionych na wprost, przy skręconych nic nie stuka. Drugie koło jest ok sztywne i nie ma żadnych luzów.

    Jak myślicie, czyżby jakieś zębatki się wytarły we wspomaganiu

    Może ktoś z Was już coś takiego naprawiał i wie o co chodzi

    [ Dodano: 2006-04-01, 21:51 ]

    Gadałem dzisiaj z mechanikiem na ten temat i zaproponował mi wymianę drązka kierowniczego na używany w dobrym stanie. Razem z robotą będzie to kosztować 130 złoty. Chyba się skuszę.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    MichałK    0

    Wymiana drążka nic ci nie da skoro mówisz, że odgłosy pochodzą z listwy wspomagania.A luzy na kierownicy masz??

    Kiedyś miałem taki problem w Fordzie Transicie ze wspomaganiem.Luz był dość spory na kierownicy, stukało coś od czasu do czasu , końcówki drążków były OK.Mechanik powiedział mi wtedy ze cała maglownica jest do wymiany lub regeneracji.Kupiłem używaną całą maglownice ze wspomaganiem z jakiegoś rozbitka za 1700zł i było dopiero OK.

    Moze w Audi jest jakaś regulacja lub możliwość rozbiórki i naprawy.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Waters    0

    Powiem tyle że po zdjęciu gumowego mieszka i szarpaniu kołem wydawało mi się że te odgłosy dochodzą z maglownicy, byłem pewien na 100% jednak okazało się że to tylko przegub kulowy i na wymianie jego na szczęćcie się skończyło. Wizualnie to nic nie było widać że to właśnie ten przegub, jednak malutki luz na drążku wychodzącym z maglownicy jescze jest tylko że już nic nie stuka. Ten cały ambaras narobił się z powodu mojego zaniedbania czyli zbyt późnej wymiany zużytego górnego przedniego wahacza, to tak ku przestrodze.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    malinator    0
    Powiem tyle że po zdjęciu gumowego mieszka i szarpaniu kołem wydawało mi się że te odgłosy dochodzą z maglownicy, byłem pewien na 100% jednak okazało się że to tylko przegub kulowy i na wymianie jego na szczęćcie się skończyło. Wizualnie to nic nie było widać że to właśnie ten przegub, jednak malutki luz na drążku wychodzącym z maglownicy jescze jest tylko że już nic nie stuka. Ten cały ambaras narobił się z powodu mojego zaniedbania czyli zbyt późnej wymiany zużytego górnego przedniego wahacza, to tak ku przestrodze.

    witam czy po tej wymianie musiales jechac na zbieznosc?

    przy przegladzie koles wspomnial o luzie przy podniesionym aucie(od storny kierowcy-od pasazera wszystko ok)

    zdjecie zalaczylem ponizej

    daj znac porosze

    dzieki kuba

    10054689eg.th.jpg

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Waters    0
    witam czy po tej wymianie musiales jechac na zbieznosc?

    przy przegladzie koles wspomnial o luzie przy podniesionym aucie(od storny kierowcy-od pasazera wszystko ok)

    zdjecie zalaczylem ponizej

    daj znac porosze

    dzieki kuba

    Po tej wymianie założyłem sobie jeszcze nową końcówke drążka i pojechałem na zbieżność, jest to wg mnie konieczne. Co ciekawe końcówka TRW jest bardziej masywna niż oryginalna Audi/VW zobaczymy ile wytrzyma :lol:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    malinator    0

    w sumie jestem tym lekko zdzwiony bo nie odczuwam zadnych luzow na kierownicy(moze nie ma to znaczenia)

    ale bede musial to wymienic, jeszce nie wiem jaki faktyczny stan jest w moim aucie,poki co mam tylko czesc

    jutro trza bedzie sie za to wziasc

    pozdro i dzieki

    zbieznosc powinno sie jednak zrobic po takiej wymianie, zal opon a miesiac temu kupilem komplet

    pozdro

    i dzieki za info

    [ Dodano: 2006-06-05, 06:31 ]

    jeszcze jdno pytanko

    sam to robiles czy byles u mechaniora?

    pozdro

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Waters    0
    jeszcze jdno pytanko

    sam to robiles czy byles u mechaniora?

    pozdro

    Przegub kulowy u mechanika a końcówke wymieniłem sam, chociaż można było wszystko za jednym razem ale mechanik końcówki akurat nie miał.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    malinator    0

    przedwczoraj wymienilem wszystko

    co sie okazalo ze przegub kulowy byl podrdzewialy a to zapewne dlatego ze nie bylo w nim plynu(a dokladnie nie wiem jakiego).Troche wody i szlag tafil przegub.

    ale po wymianie i auto przeszlo przeglad

    w Anglii nie ma zartow z przegladami

    podro

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    bratpit    0
    przedwczoraj wymienilem wszystko

    co sie okazalo ze przegub kulowy byl podrdzewialy a to zapewne dlatego ze nie bylo w nim plynu(a dokladnie nie wiem jakiego)

    Tam niema płynu tylko smar , a to że przerdzewiał to napewno dotał wody i go trafiło

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    malinator    0
    przedwczoraj wymienilem wszystko

    co sie okazalo ze przegub kulowy byl podrdzewialy a to zapewne dlatego ze nie bylo w nim plynu(a dokladnie nie wiem jakiego)

    Tam niema płynu tylko smar , a to że przerdzewiał to napewno dotał wody i go trafiło

    w moim nie bylo nic dlatego rudy zaatakowal(plus peknieta oslona)

    na szrocie jak wyciaglem przegub, po rozpruciu kolnieza ochraniajacego wylal sie plyn, olejopodobny i nie sadze by byla to woda bo przegub wyglada na zdrowy(zdjecie powyzej)

    moze angole maja jakas inna technologie kto wie

    pozdro

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Waters    0

    Wreszcie udało mi się rozwiązać do końca problem luzu we wspomaganiu. Pojechałem do dobrego mechanika tylko od zawieszeń i układów kierowniczych. Okazało się że w maglu jest jakaś specjalna śruba do kasowania luzów, gość przekręcił ją o 1/4 obrotu i wykasował luz na lewej listwie wychodzącej z magla. Przy okazji okazało się że końcówka drążka TRW którą wymieniłem 10 tys km temu już padła. Za wykasowanie luzu, regenerowaną końcówke i ustawienie zbieżności dałem 140 zł i dostałem jeszcze na te robote gwarancje na rok. Teraz nic już nie puka no i wreszcie mogę bez strachu przekraczać prędkości ponaddźwiękowe :lol:

    Pytałem go też jakie nieoryginalne wahacze wg niego są najlepsze, odpowiedział że Lemforder.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się

    0

    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

    • Nowi użytkownicy