Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] xenony - zmiana z D2H na D2S


mieszek8

Rekomendowane odpowiedzi

Jakiś czas temu kupiłem wymarzoną A4. Od kilku dni jedno ze świateł mijania zaczęło coraz bardziej świecić mi na niebiesko, aż w końcu padł jeden xenon :(Reflektory soczewkowe mam oryginały Valeo. Doczytałem, że xenony do soczewek mają oznaczenie D2S. Już miałem zamawiać gdzieś w necie nowe żarniki, ale postanowiłem zajrzeć wcześniej do reflektorów. Niepokój wzbudziły we mnie informacje, że xenony były montowane wyłącznie w pakiecie ze spryskiwaczami (nie mam ich). ETKA (ustawiona pod moją CCCO) także nie potwierdziła obecności u mnie xenonów. Wysunąłem reflektor i faktycznie xenony powinny być typu D2S

da5bdde0dc4d2ee9m.jpg

Otwarłem osłonę świateł mijania i moim oczom ukazał się taki widok

71d33add3f92eed9m.jpg230479c3ad09c1c9m.jpg

Żarnik wygląda następująco

52f8283c5cf135e0m.jpg1aa5b3964a80844cm.jpg

Rozglądałem się wcześniej za żarnikami i wiem, że powinien wyglądać inaczej, a kabel z gniazdem powinien wyglądać tak przewod-wysokiego-napiecia-d2s-d2r.jpg

Poszperałem w necie i znalazłem taką stronę.

Ciężko kupić żarnik D2H jeśli nie mieszka się w Chinach. Poza tym nie chcę więcej takich wynalazków.

Szukając głębiej znalazłem przetwornice przymocowane szybkozłączkami

5e94b328c13809c1m.jpg909e4d9f857233fcm.jpg2d0d32413824d7b3m.jpgdf4da512fa52303cm.jpg

Z kodu wyposażenia (8JH-Reflektor halogenowy) wnioskuję, że poprzedni właściciel upgrade'ował sobie światła.

Co to za przetwornice - badziew, czy do dalszego używania D2S mogą być?

Zakup porządnych żarników D2S (Osram, Philips) i wymiana kabli pozwoli mi na bezproblemowe korzystanie z dobroci Xe?

Jak przeprowadzić ew. wymianę, żeby ustrzec się 25 kV i ujść z życiem? :wink4:

Czy to prawda, że jeśli żarnik nie działa, to dobrze jest wyciągnąć bezpiecznik za niego odpowiedzialny(może się zepsuć przetwornica, ponieważ cały czas wytwarza ona wysokie napięcie, którego wypalony żarnik nie odbiera)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktos wlozyl po prostu HIDY (MADE IN CHINA) :confused4: W twoim przypadku albo kupujesz nowy caly komplet wszystkiego albo wracasz do ORI lamp :)

Za jakis czas pewnie ci padnie druga przetwornica albo zarnik .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twoje żarniki jak mnie wzrok nie myli to H7 - przynajmniej tanie :wink4: przy wymianie jest szansa, że przetwornice też może szlak trafić :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukaj na allegro żarników HID H7 :wink4: najlepiej barwa 8000k :kox:

z tą barwą to ostrożnie, ja zaczynałem od 6000K - lipa, 5000K tak sobie i zatrzymałem się na 4300K- przynajmniej wszystkowidać i oko się nie męczy :good: 8000K to tylko dla szpanu :cool1:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ wrclaguna

W twoim przypadku albo kupujesz nowy caly komplet wszystkiego albo wracasz do ORI lamp

Istnieje szansa, że przetwornice mają dłuższą żywotność i jeszcze jedną wymianę żarnika wytrzymają, czy cały zestaw jest "jednorazowy"?

@ Łuki1984

Dokopuj leżącemu :tongue4:

W senonach są żarniki D1S

a D2S są w Bixenonach

Przypadkiem nie odwrotnie

5f2aaeb74f90604cm.jpg9f1ac842a9ed5be2m.jpg

(xenony D2S w starszych modelach - VIN przed 8E-2-... a bi D1S dla VIN powyżej 8E-2-...)

@ djrafal

Hehe w końcu jakiś plus - cena :wink4:

Można załatwić przetwornice przy wymianie żarnika? Jak się ustrzec błędu i prawidłowo przeprowadzić wymianę?

@grzes1150

Tu zgodzę się z kolegą djrafal. Podstawa to dobrze oświetlona droga. Fioletowe ufo miałem jak wypalał mi się żarnik :decayed: Zastanawiam się nad 4300K lub 5000K.

@ all

Są jakieś godne polecenia żarniki HID H7 4300K lub 5000K? (zależy mi na maksimum widoczności [lm] i żywotności żarnika)

Jeśli po powrocie do halogenów nie będę zadowolony z efektów może mi ktoś polecić dobry zestaw HID?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja za swój zestaw Hidów dałem 300zł nie wiem jakiej firmy bo montował mi go mój mechanik( dał mi na niego rok gwarancji- podstawa to porządne przetwornice) ale 99% Hidów to Made in China :wink4: często się zdarza,że przy wymianie żarnika przetwornica pada dlatego warto to zrobić kompletem Hidów :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma reguly ze d1s to bixenon a d2s to ksenon lub odwrotnie

owe oznaczenia to typ palników. i w zalezy jakie soczewki mają gniazda to takich bedą pasowały. oba moga pasować do bixenonów i ksenonów.

ale tak jak mówie wszystko zalezy od gniazda soczewki.

oczywiscie jest wiecej typów. np d3s, d4s.

albo paliki do relkektorów wszystkie z koncówką r np. d2r.

a i wazne nie kazda przetwornica be4dzie pasowałą do kazdego palnika.

np. przetwornicy d2s nie podłączysz do d1s.

lub inaczej mowiąc bixenon moze bys uzbrojony w d1s d2s itp. bo wszystko zalezy od soczewki i jej mocowania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...