Tedi35 Opublikowano 2 Listopada 2011 Opublikowano 2 Listopada 2011 Mam okazje na oponki 225/45/18 w dobrej cenie i pytanko czy kolo nie bedzie za duze i wyglad beznadziejny. Wole 225/45 niz 235/40 bo wydaje mi sie ze 40 to juz nisko a czesto żona jezdzi i jest strach przed dziurami czy wjazdami na mały kraweznik. Jak spoko wyglada 225/45 to biore bo oponki po 7 mm maja. Czekam na podpowiedzi
Santa Cruz Opublikowano 2 Listopada 2011 Opublikowano 2 Listopada 2011 Zonie chcesz dawać samochód na 18"? babie to tylko fabryczne 15" przysługują.. A tak poważnie to 225/45 będzie za duza, 235/40 będzie ok.
Tedi35 Opublikowano 2 Listopada 2011 Autor Opublikowano 2 Listopada 2011 Tak bedzie wieksza ale w sumie o 1cm czy tez nie wiele wiecej. Bedzie to widac golym okiem?
greg2505 Opublikowano 2 Listopada 2011 Opublikowano 2 Listopada 2011 bierz 235/40 gumy jest dużo u mnie żona jeździ bez problemu
A-rek Opublikowano 2 Listopada 2011 Opublikowano 2 Listopada 2011 bierz 235/40 gumy jest dużo u mnie żona jeździ bez problemu 225/45 będzie miała wyższy profil, jeśli o to ci chodziło Zonie chcesz dawać samochód na 18"? babie to tylko fabryczne 15" przysługują.. moja przejeździła sezon na 19" i nie było problemu.... odpowiadając na pytanie, bierz 235/40
evil_71 Opublikowano 2 Listopada 2011 Opublikowano 2 Listopada 2011 Prosty przelicznik: 235 mm x 40% = 94 mm 225 mm x 45% = 101,25 mm Wyniki powyżej, to wysokości danych opon. Sam widzisz, że różnica pomiędzy 225/45 a 235/40 jest znaczna i raczej nie można ich stosować zamiennie. Na oponach 225/45 prędkość rzeczywista samochodu byłaby większa niż ta na liczniku, do tego dochodzą kłopoty ze zbyt dużą oponą, która po prostu może obcierać o nadkole. W internecie jest dostępnych sporo kalkulatorów do obliczania średnicy całego koła z danym rozmiarem opony. Wpisujesz rozmiar oryginału i rozmiar zamiennika i masz wynik czarno na białym, o ile się różnią. Bierz 235/40, a jak Ci za nie pasuje niski profil, to kup mniejsze felgi i oponę z większym profilem... Pozdrawiam
Gość Damian A4 Opublikowano 2 Listopada 2011 Opublikowano 2 Listopada 2011 Tedi mówiłem Ci zakładał 235/40 bo na tej feli to dobrze wygląda
?uki1984 Opublikowano 2 Listopada 2011 Opublikowano 2 Listopada 2011 Prosty przelicznik: 235 mm x 40% = 94 mm 225 mm x 45% = 101,25 mm Wyniki powyżej, to wysokości danych opon. Sam widzisz, że różnica pomiędzy 225/45 a 235/40 jest znaczna i raczej nie można ich stosować zamiennie. Na oponach 225/45 prędkość rzeczywista samochodu byłaby większa niż ta na liczniku, do tego dochodzą kłopoty ze zbyt dużą oponą, która po prostu może obcierać o nadkole. W internecie jest dostępnych sporo kalkulatorów do obliczania średnicy całego koła z danym rozmiarem opony. Wpisujesz rozmiar oryginału i rozmiar zamiennika i masz wynik czarno na białym, o ile się różnią. Bierz 235/40, a jak Ci za nie pasuje niski profil, to kup mniejsze felgi i oponę z większym profilem... Pozdrawiam Dokładnie jak kolega pisze 225/45 to nie 225mm na 45mm tylko 45% z 225mm A po za tym po co Ci osiemnastki na takiej gumie Będzie wyglądać komicznie [br]Dopisany: 02 Listopad 2011, 22:23_________________________________________________A z tą prędkością kiedyś miałem kalkulator co oblicza o ile oszukuje na prędkości przy zmianie gumy na inne parametry. Jak sobie przypomne to wrzuce linka
m3rvin Opublikowano 2 Listopada 2011 Opublikowano 2 Listopada 2011 tu kalkulaczka opon http://www.opony.com.pl/narzedzia/zamienniki-opon/
Tedi35 Opublikowano 3 Listopada 2011 Autor Opublikowano 3 Listopada 2011 tu kalkulaczka opon http://www.opony.com.pl/narzedzia/zamienniki-opon/ Dzieki Panowie za info co do samych przelicznikow i obliczenia wysokosci profilu i srednicy to sam sobie z tym radze i wiem co i jak sie oblicza ale dzieki za info. Bardziej mi chodzilo o wyglad wizualny takiej opony na 18". Skoro wiekszosc pisze o 235 to chyba tak zrobie. Dziekuje
A-rek Opublikowano 3 Listopada 2011 Opublikowano 3 Listopada 2011 Prosty przelicznik: 235 mm x 40% = 94 mm 225 mm x 45% = 101,25 mm Wyniki powyżej, to wysokości danych opon. Sam widzisz, że różnica pomiędzy 225/45 a 235/40 jest znaczna i raczej nie można ich stosować zamiennie. Na oponach 225/45 prędkość rzeczywista samochodu byłaby większa niż ta na liczniku, do tego dochodzą kłopoty ze zbyt dużą oponą, która po prostu może obcierać o nadkole. W internecie jest dostępnych sporo kalkulatorów do obliczania średnicy całego koła z danym rozmiarem opony. Wpisujesz rozmiar oryginału i rozmiar zamiennika i masz wynik czarno na białym, o ile się różnią. Bierz 235/40, a jak Ci za nie pasuje niski profil, to kup mniejsze felgi i oponę z większym profilem... Pozdrawiam odpowiedź byłaby idealna gdyby nie to stwierdzenie (pogrubienie)
?uki1984 Opublikowano 4 Listopada 2011 Opublikowano 4 Listopada 2011 Prosty przelicznik: 235 mm x 40% = 94 mm 225 mm x 45% = 101,25 mm Wyniki powyżej, to wysokości danych opon. Sam widzisz, że różnica pomiędzy 225/45 a 235/40 jest znaczna i raczej nie można ich stosować zamiennie. Na oponach 225/45 prędkość rzeczywista samochodu byłaby większa niż ta na liczniku, do tego dochodzą kłopoty ze zbyt dużą oponą, która po prostu może obcierać o nadkole. W internecie jest dostępnych sporo kalkulatorów do obliczania średnicy całego koła z danym rozmiarem opony. Wpisujesz rozmiar oryginału i rozmiar zamiennika i masz wynik czarno na białym, o ile się różnią. Bierz 235/40, a jak Ci za nie pasuje niski profil, to kup mniejsze felgi i oponę z większym profilem... Pozdrawiam odpowiedź byłaby idealna gdyby nie to stwierdzenie (pogrubienie) Nie czaje Twojej uwagi :gwizdanie: Bo to co kolega napisał (pogrubienie) to prawda Ten kalkulator do opon co miałem pokazywał nawet o ile na danej oponie będzie osszukiwać na prędkości
evil_71 Opublikowano 4 Listopada 2011 Opublikowano 4 Listopada 2011 Koledze chodzi o to, że każdy licznik zaniża prędkość, powiedzmy fabrycznie, ale jest to narzucone ustawowo, że licznik nie może pokazywać mniejszej prędkości niż faktyczna. Więc teoretycznie zakładając koła o większej średnicy, możemy się zbliżyć do tej prędkości, którą mamy właśnie na liczniku czyż nie o to chodzi?? :gwizdanie:
A-rek Opublikowano 5 Listopada 2011 Opublikowano 5 Listopada 2011 Koledze chodzi o to, że każdy licznik zaniża prędkość, powiedzmy fabrycznie, ale jest to narzucone ustawowo, że licznik nie może pokazywać mniejszej prędkości niż faktyczna. Więc teoretycznie zakładając koła o większej średnicy, możemy się zbliżyć do tej prędkości, którą mamy właśnie na liczniku czyż nie o to chodzi?? :gwizdanie: dokładnie o to chodzi
jacekdk Opublikowano 6 Grudnia 2011 Opublikowano 6 Grudnia 2011 Witam, na "polske drogi" kupilem 225/45/18 i jest ok, wizualnie i komfortowo tez w miare, bonus jaki jest przy tym rozmiarze to ze licznik pokazuje rzeczywista predkosc
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się