Gość MorgothDBMA Opublikowano 12 Października 2006 Opublikowano 12 Października 2006 Słuchajcie mam następujący problem: W momencie jak kupiłem moje TDI 1995 to widać było że silnik się lekko poci, ale jeżdżąc oleju nie ubywało i było wszystko OK. jakieś 2-3 tygodnie temu oglądałem z ojcem silnik dokładnie i widać było niewielkie ślady oleju w okolicach kolektora wydechowego, olej był taki czarny, przepalony i było go niewiele. Przejeździłem do tamtego sprawdzania około 1500 km i oleju raczej ne ubyło - jeżeli nawet to niewiele. olej był wymieniany przy 213 kkm a teraz mam 218 kkm - jest czarny (ale to chyba norma w dieslu) problem pojawił się wczoraj. Wyjechałem po kobietę na miasto i wróciłem z nią (około 4-5 km) wjeżdzając zauważyłem coś jakby plamę oleju tam gdzie poprzednio stał samochód (tak mniej więcej 10 cm x 5 cm), poza tym cofnęłem się i w garaż tam gdzie wjężdżałem tak co 3-4 metry są ślady malutkich kropelek na cemencie Zdjęłem osłonkę silnika i okazało się że w wielu miejscach jest "uświniony" olejem i !! pompa jest wilgotna od ropy (tak jakby była nieszczelna lekko), poza tym 3 wtryski są suchutkie, a na ostatnim (tym najdalej od pompy) też lekko wdać ropę (dużo mniej niż na pompie). Poza tym silnik ubrudzony w oleju w dolnych partiach ale głownie zmieszanym z ropą - sądzę że olej raczej nie wycieka, jeżeli już to minimalnie w okolicy kolektora wydechowego, a ubrudzenie jest od tej ropy .... ?? Moje pytanka: Czy da się z tym coś zrobić? Co? Czy muszę wymieniać pompę? Ile to kosztuje? Czy to oznacza że silnik powoli umiera? (((((( Co z tym olejem w okolicach kolektora wydechowego? Da się to także naprawić? Co polecacie? Co robić ???? Kto może mi w tym pomóc? Czy jest szansa naprawienia tego poniżej 2000 zeta ( ??? Z góry dzięki za pomoc (
dark79 Opublikowano 12 Października 2006 Opublikowano 12 Października 2006 olej w okolicy kolektora - uszczela po osłona głowicy do wyminay, standart, mam to samo, co do wtysku to zobacz czy przewody przelewowe nie są stare i puszczaja rope, pompa, dobrze obejrzyj gdzie ciekanie na zapalonym silniku, moze cos zauważysz
Gość MorgothDBMA Opublikowano 12 Października 2006 Opublikowano 12 Października 2006 A jest szansa ze jeszcze wszystko bedzie OK, czy juz stopniowo wszystko mi się posypie ??
dark79 Opublikowano 12 Października 2006 Opublikowano 12 Października 2006 aż tak ciemno tego bym jeszcze nie widział, zlikwiduj wycieki i bedzie dalej śmigać, u mnie też nie jest za sucho od spodu, ale ten typ tak ma, wiek, kilometry robia swoje, mamy z resztą te same silniki
Gość MorgothDBMA Opublikowano 12 Października 2006 Opublikowano 12 Października 2006 A jesteś w stanie mi powiedzieć ile $ mnie to będzie kosztowało ??
dark79 Opublikowano 12 Października 2006 Opublikowano 12 Października 2006 cięzko powiedzieć, uszczelka pod dekiel na głowicy to coś koło 60-70 zeta (chyba) bo jeszcze nie wymieniałem ale bede musiał i nie wiadomo co ci dokładnie cieknie przy pompie, miałem przypadek u ojca w B4 z tym samym silnikiem ze pękł wężyk przelewowy i część silnika od strony pompy cała pływała w ropie, wężyk miałem w garażu i nic nie kosztowało, także sprawdz skąd dokladnie cieknie.
Gość MorgothDBMA Opublikowano 12 Października 2006 Opublikowano 12 Października 2006 ja się dokładnie nie znam, ale tam przy pompie jest taka jakby "śruba" i chyba tam cieknie, poza tym jeden wtrysk tak jakby lekko wilgotny był..... a na dole przy kolektorze to albo cieknie olej, albo ciekł i teraz wymieszał się z ropą i się taka czarna maź zrobiła.... Reasumując jest szansa że to nie będą "zabójcze" koszty ?? Znacie kogoś kto się na tym zna ? Bo nie chcę oddawać do pierwszego lepszego "mechanika" bo będzie jeszcze gorzej, a w ASO znowu to wymienią wszystko i policzą górę kasy.... PS: kumpel mnie straszył że nowa pompa kosztuje 5000 zeta!! [ Dodano: 2006-10-12, 08:40 ] A i jeszcze jedno pytanko, zakładając że jeden wtryskiwacz jest nieszczelny, mogę wymienić przy okazji wszystkie na wtryskiwacze np. od AFN (110 PS) ?? Jaki jest koszt wtryskiwaczy ?? [ Dodano: 2006-10-12, 10:11 ] Nikt mi nic więcej nie pomoże ?? (chlip) :(
spanky Opublikowano 12 Października 2006 Opublikowano 12 Października 2006 prawdopodobnie którys z wezyków przelewowoych na wtryskiwaczu popuszcza i ropa rozlewa sie po calym silniku .... (a nie tak jak napisales ze wtryskiwacz jest nieszczelny) co do pompy wtryskowej to ile pamietam jest tam uszczelka które moze juz popuszczac ... podjedz do jakiegos pompiarza powinien zajac sie tamatem w rozsadnych pieniadzach .... co do podejrzenia pocenia sie silniczka ... wyczysc zabrudzone miejsca .. pojezdzij troche i zobacz czy w dalszym ciagu wycieka olej ... co do wtrysków od AFN'a to jest to prawie plug & play ;-) ... trzeba tylko przelutowac wtyczke i kupic KONIECZNI cztery nowe podkladki pod wtryski (koszt w ASO to kilkanascie złotych) cena wtrysków od AFN'a to jakies 700-800 zł (komplet,nówki sztuki) P.S zamiast rozpaczac i sluchac kolegów o kosmicznych kosztach podjedz do mechanika i zajmij sie tematem .. z tego co opisujesz sa to normalne przypadosci 11 -l etniego starego kondona jakim jest 1Z .... :twisted:
Gość MorgothDBMA Opublikowano 16 Października 2006 Opublikowano 16 Października 2006 no więc po problemie, okazało się że te gumowe przewody odprowadzające paliwo z wtrysków - mianowicie 2 były pęknięte i przepuszczały gnojówkę, załatwiłem sobie takie same i założyłem, zaś co do tego oleju to obejrzałem silnik i nie za bardzo widać gdzie przecekało (teraz już wogóle nie przecieka) - sądzę że może troszkę puszcza przy kolektorze wydechowym i jak na to popłynęła gnojówka to wtedy ciekło - teraz jest spoko.... Niedługo chyba wymienię olej to przy okazji wszystko dokładnie oblookam, wymyję silnik zobaczę czy gdzieś ewentualnie cieknie Chyba spróbuję zalać syntetyka, nic strasznego nie powinno się stać, prawda? (teraz jest semi-syntetic shell 10w40) Pozdrawiam
baskecior Opublikowano 16 Października 2006 Opublikowano 16 Października 2006 1. Umyć silnik 2. Wymienic uszczelkę pod pokrywą zaworów 3. Zmienić wszystkie wezęyki przelewowe (kupuje je się z metra) 4. Dokręcić śruby od przewodów wysokociśnieniowych oraz łapki wtrysków (po paru latach lubia się poodkręcać. 5. Sprawdzić czy dokręcone sa przewody olejowe do /od turbiny. Lubią się w 1Z`cie odkręcić. 6. Po wykonaniu w/w rzeczy , przejechać 1000 km. i ponownie obejrzeć silnik. Wtedy można wyrokować co dalej.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się