Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AKE] Płyn chłodniczy, trzymanie temperatury


Pawel L

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

dzisiaj wsiadlem rano pierwszy raz do samochodu od piatku i po odpaleniu zapalila mi sie kontrola plynu chlodniczego. Zgasilem silnik i odpalilem raz jeszcze i bylo wszystko w porzadku. Gdzie i w jaki sposob sprawdza się poziom plynu chlodnczego? Jestem mlodym kierowca i dopiero poznaje uroki motoryzacji, wiec prosze o wyrozumialosc. Dodatkowo, troche dymi przy dogazowywaniu samochodu, czy to moze byc polaczone?

Samochod nagrzewa mi sie po 12 minutach jazdy. Dziwi mnie fakt, ze jak juz dojdzie do 90 stopni i pojezdze tak troche, potem go zgasze i zostawie na godzine, to temperatura praktycznie od poczatku jest na poziomie 90 stopni, czy to normalne?

Z gory dziekuje za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Płyn sprawdzasz po prawej stronie stojąc do samochodu.. .w zbiorniku wyrównawczym/ taki niebieski korek/ .. . . co do kontrolki sprawdź czy płyn Ci nie ubywa. . .może miałeś mało i dlatego..się zapaliła.. . co do tej temperatury jak ruszysz to spada. . . ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://imageshack.us/photo/my-images/846/audia.png/ - czy to jest ta czesc zaznaczona na czerwono?

temperatatura osiaga 90 stopni po 12 minutach jazdy, przypuscmy, ze jade jeszcze okolo 15 minut. Parkuje, wracam do auta po godzinie i temperatura praktycznie jest na 90 stopni (troche mniej) a po chwili znowu jest 90.

Zastanawiam sie czy nie za dlugo utrzymuje sie taka temperatura?

czy na postoju silnik nie powinien szybciej sie chlodzic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak dokladnie ta część na czerwono... co do temperatury to moim zdaniem normalne. . .bo masz duży silnik i jak się sam schłodzi to się napewno zejdzie.

Masz vaga?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach