Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BRD] Podejrzenie zepsutego EGR


RS

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam cos zepsute w ukladzie recylkulacji spalin. Wniosek jest taki ze po zaslepieniu tegozze ukladu samochod "normalnie" chodzi.

Najpierw pekla mi klapka od chlodnicy spalin, a ze bylo to "w drodze" i nie chcialem zaslepiac ukladu przy kolektorze, postanowilem to zrobic tuz przed EGR-em kawalkiem blaszki z orzeszkow :decayed:

Oki, doki- auto chodzilo- ale po zalozeniu zestawu naprawczego do chlodniczki spalin i wyciagnieciu blaszki, okazalo sie ze nadal z ukladem cos jest nie tak, a do tego zauwazylem ze klapka EGR opierala sie o moja blaszke podczas pracy. I teraz mam podejrzenie ze zepsulem ten EGR. Aktualnie mam znow ten uklad zaslepiony, ale przy kolektorze wydechowym. Moje pytanie brzmi: czy da sie po Logu odczytac (na zaslepionym ukladzie) ze EGR zle funkcjonuje? Ogolnie to ten EGR ma jeszcze gwarancje i zastanawiam sie czy jest sens miec nadzieje ze poprzez gwarancje uda sie cos wykombinowac zebym nowy dostal, albo da sie stwierdzic ze ja go uszkodzilem?

Zalaczam Loga:

Log (0 - 003)

Ciekawi mnie w nim ze klapka EGR otwiera sie max 85%- to chyba znak ze w tym miejscu sie zaciol, - dobrze rozumuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej kolego ja miałem kiedyś podobny problem z EGR-em ... i okazało sie ze cały nagar który zbiera sie przy klapie ..ja zablokował i doszło do uszkodzenia plastikowego tryba które znajduje się pod ta czarna osłona EGR , ścięło 2 zęby i dlatego nie otwierał sie do końca i musiałem wymienić na nowy .. sprawdź sobie też ten czujnik "czujnika ciśnienia spalin -G450- " często padaj i EGR świruje..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyściliście może EGR w BRD ? Dużo z tym roboty żeby wymontować? Trzeba kupić jakieś uszczelki na wymianę?

Właśnie przymierzam się do tego więc pytam....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na forum jet temat o EGR, poszukaj a dowiesz się wszystkiego. Mi wiadomo, że zestaw uszczelek trzeba kupić i dobrze wyczyścić tylko po co czyścić. Zachęcam do przeczytania tematu EGR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po czyszczeniu! :decayed:

Cała operacja zajęła 2h.

Kupiłem w ASO:

-nową uszczelkę metalową kolektor<->EGR

-pierścień uszczelniający EGR<->przepustnica

Koszt =50PLN

Fotki wrzucę później.

Co do samej operacji to odkryłem że EGR był zablokowany tzn klapka była cały czas w pozycji zamkniętej jak nalałem trochę benzyny to przeciekała, a nie powinna. Prubąjac kombinerkami go otworzyć zauważyłem że coś go przy klapce blokuje i był to metalowy pierścień uszczelniający klapkę który wypadł i go zablokował.

Po wsunięcie go we właściwe miejsce umyłem wszystko przy użyciu ropy|benzyny oraz zmywacza do hamulców. Było trochę tego syfu. Oczyściłęm trochę nagar z kolektora i tak wszystko zmontowałem. Błąd skasowany i jak do tej pory bez niespodzianki.

Zauważyłem że auto trochę lepiej pali i o wiele lepiej się zbiera! Sprawdzę jeszcze i wrzucę logi statyczne i dynamiczne.

Moja bolączka była opisana tutaj:

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=233151.0

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...