Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Zablokowana skrzynia biegów/ działa tylko drugi bieg


miszka

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich !

Spotkała mnie dzisiaj bardzo nie miła historia i mam nadzieje że ktoś bedzie wiedział o co chodzi.

Pojechałem dzisiaj na lotnisko do brata , trasa Boston-Londyn/Stansted około 200km w jedną strone. Przyznam sie cisnęłem go (120-210km/h), zresztą zawsze go cisnę. W drodze powrotnej tak około 20 km przed domem coś zaczęło się dziać ze skrzynią biegów a mianowicie przy dojeżdżaniu do ronda i redukcji z 5 na 3 , 3 bieg ciężko wszedł , coś blokowało redukcje. Myślałem że może nie wcisnełem pożądnie sprzęgła ale na następnym rondzie było to samo tylko że przy redukcji z 2 na 3 . Po wyjechaniu z ronda redukcja bez problemu z 3 na 4 potem dalej na 5 i prosta około 10 km do domu . Po około 4 km coś jakby szarpnęło samochodem ale dalej jechał normalnie. Przy następnym rondzie po wbiciu na luz nie dało się już wbić żadnego biegu , wogule nie dało sie ruszyć drążkiem do góry tak jakby , tak jakby coś go trzymało od dołu . Nie pozostało nic tylko światła awaryjna i stoje jak głupi przy wjeździe na rondo. Po kilku chwilach udało sie jakoś wbić 2 na siłe i tak przez 5 km jechałem do samego domu na dwójce i włączonych światłach awaryjnych. Ogólnie masakra . Teraz da sie tylko wbić 2 ale bardzo cięzko i ogólnie drążek chodzi tylko w pozycji luz a 2. Na boki ani drgnie

W domu podłączyłem go od razu pod komputer i wywaliło mi taki błąd , chociaż nie wiem czy jest z tym związany:

VCDS-Lite Version: Release 1.1

Thursday, 10 November 2011, 17:21:22:787

Control Module Part Number: 038 906 019 FP

Component and/or Version: 1,9l R4 EDC G000SG 1538

Software Coding: 00002

Work Shop Code: WSC 63351

VCID: 6AA742B80571

Additional Info: WAUZZZ8E22A240064 AUZ6Z0B0023872

1 Fault Found:

18104 - Powertrain Data Bus: Implausible Message from Steering Column Controller

P1696 - 35-00 - -

Dodam, że do tej pory nie było ze skrzynią absolutnie żadnych problemów,

żadnych zgrzytów, wszystko bezproblemowo i płynnie działało.

Około roku temu wymieniałem sprzęgło i dwumas . Więc o co chodzi

Auto stoi i czekam teraz na kolege mechaniora

Bardzo prosze o wasze sugestie co sie mogło stać . Mam nadzieje że to nie skrzynia ;(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpewniej z wybierakiem coś nie halo. Zdemij mieszek i zibacz czy wszystkie plastiki całe?

Dalej pasowało by zajrzeć pod spód auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich ponownie.

Wczoraj wyjełem mieszek żeby zobaczyć czy czasami tam się coś nie wydupczyło , ale tam wszystko w porządku , nic nie połamane i wszystko wydaje się być na swoim miejscu , Drążkiem nie daje się ruszyć w żadną inną stronę , można nim operować tylko między luzem a 2 biegiem.

Wlazłem dzisiaj pod samochód w celu zlokalizowania wodzika . Od razu sprawdziłem poduszki i wydają sie być też w porządku . Pod skrzynią jest umieszczona jak się nie mylę tylko jedna , która znajduje się centralnie pod nią . Wszystko trzyma się na czymś w rodzaju łapy która jest przymocowana na bokach razem z chyba sankami . Tam tez są jakieś poduchy chyba jak się nie mylę. Wszystkie te gumy/poduchy są OK , nawet bym rzekł wyglądają prawie jak nowe.

Następne co zrobiłem to rozłączyłem wodzik który wchodzi do skrzyni z cięgłem od wybieraka biegów. Jest to połączone śrubą na klucz 10. Po rozłączeniu dźwignia zmiany biegów chodzi bez zarzutów czyli wybierak biegów można wyeliminować i z nim wszystko jest ok.

Macie może jeszcze jakieś inne pomysły co można sprawdzić czy szukać już nowej/używanej skrzyni ?

Mam też parę pytań:

Jak to możliwe że w skrzyni coś sie wydupczyło bez wcześniejszych symptomów :mysli:

Co sie bardziej opłaca regeneracja czy kupno jakieś dobrej używki

Gdzie znajdę numer skrzyni .

Czy we wszystkich silnikach A4 1.9tdi B6 skrzynie 5 biegowe są takie same czy mam szukać tylko do awx

Z góry dzięki za jakąkolwiek pomoc

[br]Dopisany: 11 Listopad 2011, 12:28_________________________________________________Kurcze na prawdę nikt nie pomoże , nawet nie wiem jakiej skrzyni mam szukać .

Znalazłem w książce serwisowej oznaczenie skrzyni to 3 literowy kod , moja skrzynie według książki ma oznaczenie FEC.

Mam szukać skrzyni tylko z tym kodem czy podejdzie jeszcze jakaś inna P&P od 5 biegowego dieselka.

[br]Dopisany: 11 Listopad 2011, 13:31_________________________________________________Jeszcze jedno pytanie czy samemu da radę wymienić taką skrzynie , dużo jest rozkręcania itp. czy lepiej zlecić to mechaniorom .

Kurcze gdzie są te wszystkie mózgi forumowe jak potrzebna jest jakaś pomoc .

Samochód mam uziemiony a potrzebny mi żeby jeździć do pracy , nie chce jechać do tych partaczy angoli bo dość że mnie na pewno nie mało skasują to jeszcze zaczną wymyślać nie stworzone rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze gdzie są te wszystkie mózgi forumowe jak potrzebna jest jakaś pomoc .

:)Nie wiesz ze w PL jest długi weekend?Wiec i fachowcy chyba wyjechali .... :)

Według mnie najlepiej jest szukać dokładnie takiej jak masz Ty (FEC. )..wtedy nie ma żadnego problemu....chociaż może podejdzie inna z innym oznaczeniem ...ale to może ktoś inny sie wypowie...

Szukaj oznaczenia na górze skrzyni zaraz za krawędzią połączenia silnika ze skrzynią ...

czy wymienisz ją sam ? Nie sądze ze tak bo potrzebny jest do tego kanał a i skrzynia waży sporo więc będzie ciężko ....

Nie wiele pomogłem ale ....Pozdrawiam ... :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki OLIVER w tym przypadku każda pomoc jest dobra :hi:

Znalazłem skrzynie biegów o oznaczeniu FEC do mojej audiczki na eBayu.uk za 250 funtów , jest ona z audiczki z 2003 , która miała przelatane 54.000mil . Wiem że cena dużo wyższa niż na allegro w Polsce bo widziałem nawet po 500zł ale nie mam innego wyjścia i tańszej chyba nie znajde a autko mi potrzebne. Po za tym nie będę ściągał skrzyni biegów z Polski bo na pewno wyszło by mnie to tyle samo jak zakup tutaj . Chociaż te 250 funtów mnie troche przeraża , plus mechanior ze 100 albo więcej funtów weźmie , masakra ;(

Kurcze cały czas sie zastanawiam co sie mogło stać w tej mojej skrzyni tak z dnia na dzień bez żadnych wcześniejszych symptomów że coś jest nie tak . :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem skrzynie biegów o oznaczeniu FEC do mojej audiczki na eBayu.uk za 250 funtów , jest ona z audiczki z 2003 , która miała przelatane 54.000mil

jeśli ma przelatane tyle to :good: Raczej w Anglii nie bawią sie kopaniem liczników tak jak u nas ...bo tam bodajże przy przeglądzie rejestrują stan licznika

Co do ceny to sporo ...ale dla pocieszenia u nas za super młodą skrzynie też trzeba dać podobną kasę ....Wiem coś o tym....kupowałem .... :)a te po 500zł to maja nalatane tyle że szkoda gadać ...loteria jednym słowem....

U nas mechanior bierze za wymianę 250-300 zł ...to też nie mało :)

a usługi pod względem solidności i fachowości to podobne jak u Was .....wiem bo mam córkę w Anglii i tez ma samochód ....po prostu ręce opadają jak mi opowiada .... :decayed:

Nie ubliżam dobrym fachowcom którzy znajdują się nawet na naszym forum :hi:...

Coś ją zablokowało ....chyba bez rozebrania jej sie nie dowiesz.....

Sprawdź w tej nowej skrzyni poziom i wizualnie może jakość oleju ....jak budzi wątpliwości to wymień na nowy.....

A nie sprawdzałeś w tej uszkodzonej ...jak tam z olejem .....? :mysli:

Powodzenia będzie dobrze :good:....Pozdrawiam .... :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym że nie cofają liczników to tak nie do końca bo angole może i nie cofają , ale cała reszta narodów która tu siedzi jak Litwini , Ruscy , Polacy , Turcy itp. to robią to na potęge , ważne żeby tylko nie było mniej jak na ostatnim przeglądzie bo to można rzeczywiście sprawdzić . Przejeździ taki jeden z drugim od przeglądu do przeglądu ze 60-100kkm a później przed przeglądem cofnie że przejechał tylko 10kkm i na sprzedaż . Może to nie polska ale dużo nie brakuje .

Ok przejdźmy do tematu. Olej w skrzyni jest , odkręciłem korek wlewowy który sie znajduje z boku skrzyni Włożyłem kijek i jest. Na pewno sie też nie zatarła bo na tym drugim biegu normalnie jedzie nic nie wyje i nie trzeszczy , nie stuka i w ogóle żadne dziwne odgłosy z niej nie dochodzą. Wiec zatarcie odpada. W ogóle to bardzo dziwna sprawa . Pracuje teraz cały weekend od 8 do 17 i dopiero w poniedziałek mam wolne i ją wyciągam i się okaże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

250 funów cie przeraża ? to wy ładną biede tam klepiecie, wymienisz sam zadnej filozofii Ci nie trzeba , znajdz kanał - tylko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

250 funów cie przeraża ? to wy ładną biede tam klepiecie, wymienisz sam zadnej filozofii Ci nie trzeba , znajdz kanał - tylko

No niestety kolego żyjemy w takim świecie że każdy grosz sie liczy :wink4: . 250 to i tak jest mało bo pierwszy gość który mi odpisał na meila chciał 760 funtów . Na początku myślałem że to normalna cena ale potem zobaczyłem aukcje na allegro i tym sie zraziłem ,że można wyrwac taką skrzynie za dużo niższą kase . A w tej popapranej Anglli naprawde ceny nie raz powalają . [br]Dopisany: 12 Listopad 2011, 20:24_________________________________________________Witam wszystkich ponownie .

Byłem w paru warsztatach w mojej okolicy i za wymianę skrzyni wołają od 130 do 170 funtów , nie wiem czy to dużo czy mało , chociaż słyszałem że to nawet narmalna cena w uk . Ale po krótkich przemyśleniach postanowiłem tą skrzynie wymienić sam . Wszystkie potrzebne narzędzia posiadam bo nie raz już grzebałem przy różnych samochodach . Typu wymiana całego przedniego i tylnego zawieszenie , pompy wody , pompy olejowej czy nawet łańcucha rozrządu w silnikach ADR i AEB :naughty: , a także demontaż , czyszczenie i montaż turbiny w silniku diesla AHU. I według mnie odkręcenie tej skrzyni to był przy tym pryszcz. Najwięcej problemu sprawiło mi odkręcenie dolnych śrub od skrzyni bo trochę blokują do nich dostęp sanki . Rozwiązałem ten problem w ten sposób , że popuściłem trochę śruby od poduszek silnika i podlewarkowałem go troche do góry. Po tym dostęp był już prawie idealny . Dodam jeszcze że nie korzystałem z kanału ani z podnośnika , pożyczyłem od znajomego rampe najazdową o wysokości 0.5m na którą wjężdza sie tylo jedną osią (dobra sprawa, na pewno polacy wymyślili :gwizdanie: ), trzeba tylko pamietać że przed wjazdem na rampe poluzować śruby na półosiach , kto demontował skrzynie na pewno bedzie wiedział dlaczego :gwizdanie: . Ciężko także wyjąc taką skrzynie samemu więc najlepiej skorzystać z pomocy jeszcze dwóch pomocnych dłoni.

Ok skrzynia wyjęta , jeszcze nie sprawdzałem co w niej nie halo bo muszę sie zapoznać bliżej z tematem jak ją rozebrać.

Teraz czekam na nową/używaną skrzynie i moje pytanie jest następujące:

Nawet jeżeli gość który mi ją sprzedaje napisał mi , że ma ona przelatane tylko 54.000 to chciałbym na wszelki wypadek wymienić w niej olej . Nie mogłem znaleźć nigdzie na forum ile jest tego oleju w szkrzyni więc bardzo prosze o podanie ile litrów się mieści w skrzyni o oznaczeniu FEC.

Jest też kilka polecanych na forum typów tego oleju do skrzyni ale który będzie najlepszy :

Dla przykładu:

Z półki Castrola Taf-x

http://www.ebay.co.uk/itm/Castrol-Syntrax-Transaxle-Gearbox-75W90-TAF-X-Race-Oil-/270822422865?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3f0e463951

http://www.ebay.co.uk/itm/CASTROL-TAF-X-1ltr-/270831779024?pt=UK_Car_Accessories_Car_Care_Cleaning&hash=item3f0ed4fcd0

http://www.ebay.co.uk/itm/Castrol-TAF-X-75w90-multi-grade-oil-1-litre-/180435169703?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item2a02c631a7

Jakiś orginalny Audi:

http://www.ebay.co.uk/itm/FOUR-X-500ML-BOTTLE-GENUINE-AUDI-VW-AUTOMATIC-GEARBOX-AXLE-OIL-/280752350993?pt=UK_Vehicle_Oils_Lubricants_Fluids&hash=item415e24e711

Febi:

http://www.ebay.co.uk/itm/MERCEDES-AUDI-VW-SEAT-SKODA-VOLVO-MANUAL-GEAR-BOX-TRANSMISSION-GEARBOX-OIL-SAE75-/290627963189?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item43aac6c935

http://www.ebay.co.uk/itm/AUDI-4-6-AVANT-CVT-YELLOW-GEARBOX-OIL-1-LITRE-FEBI-/250810134208?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3a6572eec0

I na koniec z półki Mobila:

http://www.ebay.co.uk/itm/Mobil-1-SHC-75w90-manual-gearbox-transmission-differential-oil-fluid-1L-BMW-Audi-/140626005526?pt=UK_Vehicle_Oils_Lubricants_Fluids&hash=item20bdf68e16

Na koniec moje pytanie ; na co powinno się szczególnie uważać przy montażu skrzyni , małe wskazówki mile widziane :wink4:

Dziękuje i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zalałem u siebie castrola. Najlepiej byłoby oryginał ale różnica w cenie jest 29zł za syntrax transaxle i 84 zł za ori G 052 911.

Opakowanie 0,5 l :naughty:. Do skrzyni GBM musiałem wlać 2,75 litra do otworu pomimo że wszędzie piszą iż wchodzi 2,25 :shocked:.

Z tego co mi się wydaje ten Syntrax 75W-90 to ten sam olej który jest sprzedawany w ASO jako G 052 911 a Taf-x to jego stare oznaczenie.

Ze wskazówek myślę że olej i tak musisz wymienić bo w tej nowej skrzyni wyleciał przez otwory po półosiach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie .

Chciałbym napisać że przekładka się udała i że moje Audi już jeździ , ale tak nie jest ;(

Ten gość od którego miałem kupić skrzynie biegów do mojego samochodu napisał mi że obejrzał ją jeszcze raz i że ta skrzynia ma od spodu jakieś małe pęknięcie i że mi jej nie wyśle . Ok trafiłem na jakiegoś uczciwego sprzedawce , ale moje autko dalej jest uziemione. Po paru dniach poszukiwań następnej skrzyni nie znalazłem nic poniżej 500 funtów , nie ukrywam poje..ło ich tu trochę z tymi cenami . Wczoraj byłem na szrocie i namierzyłem tam porządnie rozbitego VW Passata B5FL 2005 z silnikiem 1.9TDI AWX 130km , przejechane ma 61.000 . To praktycznie taka sama jednostka jak jest w moim audi więc skrzynia teoretycznie powinna być taka sama . Tak samo mówił gość ze szrotu że ta skrzynia powinna bez problemu podejść do mojej audiczki i nie powinno być żadnej odczówalnej różnicy w przyspieszaniu bo silnik i moc są takie same jak w moim autku. Za tą skrzynie zapłaciłem 230 funtów wiec to wcale nie dużo i gość mi dał gwarancje na 3 miechy

Poprosiłem panów ze szrotu żeby mi ja wymontowali i pierwsze co zauważyłem to różnica między poduszkami do tej skrzyni . W passacie są dwie , po jednej na stronę , a u mnie w Audi jest jedna centralnie pod skrzynią. Ale skrzynia posiada otwory na poduche żeby zamontować tą skrzynie w moim aucie .

Skrzynia niby na pierwszy rzut oka jest taka sama , ale dopiero po przyjechaniu do domu i porównanią jej z moją okazało się że nie do końca:

Skrzynia biegów VW Passat 1.9TDI B5FL 2005 AWX 130KM , kod skrzyni GGB

photo0110tw.jpg

photo0114e.jpg

photo0112cs.jpg

Skrzynia biegów Audi A4 1.9TDI B6 2002 AWX 130KM , kod skrzyni FEC

photo0117n.jpg

photo0120n.jpg

photo0119p.jpg

Skrzynie wizualnie i ogólnie są takie same i przełożenie w nich na pewno jest też takie same bo pochodzą z samochodów o tych samych parametrach.

A teraz jeden mały problem który znalazłem przy porównywaniu , to wielkość flansz do których są przymocowane półosie . W skrzyni od passata są większe :wallbash:

Pierwsza moja myśl po tym była taka żeby jechać i oddać tą skrzynie bo jednak nie podejdzie do mojego samochodu ale po krótkich zastanowieniu postanowiłem że napisze o tym problemie na forum będzie ktoś wiedział jak to ugryźć żebym nie musiał znowu szukać następnej skrzyni.

I moje pytanie jest następujące czy można jakoś przełożyć te flansze z mojej skrzyni do tej co kupiłem , jak one w ogóle są montowane i czy dużo jest z tym roboty .

Dokładnie chodzi mi o te elementy:

skrzyniaaudia4008.jpg

skrzyniaaudia4012.jpg

Z góry dziękuje za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem wcześniej że olej może wylecieć po wymontowaniu przegubów ale widzę że tu jest inne rozwiązanie. Być może te flansze są włożone podobnie jak przeguby w skrzynię czyli po podważeniu powinny wyjść ale ja bym nie ryzykował.

Możesz w sumie zaryzykować na starej skrzyni je podważyć breszką :decayed:

Drugi pomysł to dokupić z tego paska całe półosie, ale to już trochę druciarstwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich ponownie :hi: !

Na początek powiem że moja audiczka już drugi dzień śmiga na skrzyni z tego paska i jest po problemie. Prędkość się nie zmieniła 200 km/h bez problemu osiągalne , nie cisnęłem go jeszcze do max predkości . Zauważyłem jednak że od samego startu samochodzik jakby trochę lepiej się zbiera :naughty: . Musze jeszcze porównać z kimś kto ma taki sam motor jak ja obroty silnika przy predkości 150km/h na 5 biegu . Ok ale przejdźmy do tematu , bo przecież miałem problem z za dużymi flanszami które występują w tej skrzyni którą zamontowałem. Skrzynia biegów o kodzie: GGB jak sie dowiedziałem występuje w Audi A6 , Skoda Superb, VW Passat B5FL z silnikami 1.9TDI 130KM AWX. Jedyne co różni ją od mojej skrzyni to wielkość flansz do których przykręca sie pół osie od strony przegubów wewnętrznych. Z racje tego że nikt tu nie udzielił mi odpowiedzi jak wyciągnąć te flansze , musiałem do tego dojść sam. Trochę szkoda bo liczyłem bardzo na waszą pomoc , bo jak czytam nie które wątki na tym forum to na prawdę nie którzy mają pojęcie o tym co robią ale może akurat ten dział jeszcze nie do końca jest poznany. Na sposób który opisałem poniżej trafiłem metodą prób i błędów no mojej starej skrzyni i nie jest to wcale takie trudne jak się wydaje. Może już ktoś to tak robił ale na forum tego nie znalazłem.

Jak wyciągnąć te flansze ze skrzyni biegów?

Tu mały opis , może się kiedyś komuś przyda jak będzie w takiej sytuacji jak albo jak ktoś będzie chciał wymienić uszczelniacze pod nimi :wink4:

A więc:

Potrzebujemy dwie długie śruby (około 10cm) z takim gwintem żeby wkręcały się we flansze

skrzyniaaudia4015.jpg

Dwa płaskowniki lub coś takiego żeby podłożyć pod śruby ,żeby w trakcie wkręcania ich nie uszkodziły skrzyni biegów . Ja użyłem takich

skrzyniaaudia4020.jpg

Następnie wkręcamy śruby we flansze na przeciwko siebie

skrzyniaaudia4025.jpg

Ustalamy najlepszy punkt i podkładamy między śruby a skrzynie biegów płaskowniki lub coś podobnego żeby śruby nie miały bezpośredniego kontaktu ze skrzynią podczas wkręcania ich we flansze

skrzyniaaudia4029.jpg

skrzyniaaudia4028.jpg

skrzyniaaudia4027.jpg

Teraz bierzemy do ręki klucz i kręcimy po jednym obrocie raz jedną a raz drugą śrubą

skrzyniaaudia4031.jpg

skrzyniaaudia4032.jpg

I flansza zaczyna się powoli wysuwać

skrzyniaaudia4034.jpg

skrzyniaaudia4036.jpg

W tym miejscu natrafimy na lekko wyczuwalny opór który stawia pierścień zabezpieczający flansze przed wysunięciem ale tylko przez chwilkę i na prawdę prawie tego nie czuć i flansza dalej sie wysuwa.

skrzyniaaudia4037.jpg

Kiedy ten zielony element jest już całkowicie odsłonięty flansze da sie wysunąć ręką

skrzyniaaudia4040.jpg

skrzyniaaudia4041.jpg

No i tak wygląda nasza flansza po wyciągnięciu i jak widać pierścień zabezpieczający jest na swoim miejscu i nic sie z nim nie stało

skrzyniaaudia4042.jpg

img3667jy.jpg

Tak samo robi się z drugiej strony.

No to teraz jak to cudo z powrotem włożyć do skrzyni i od razu powiem że nie ma z tym jakiegoś wielkiego problemu. Potrzebny nam kawałek drewnianego kołka ( ja nie miałem i użyłem miedzianej rurki) taki żeby się zmieścił w środku zewnętrznej strony flanszy . Wsuwamy flansze tyle ile się da ręką , nastepnie przykładamy kołek w sześciokątny otwór , bierzemy młotek i wbijamy flansze z powrotem do skrzyni. Wchodzi bez żadnego problemu i tu znowu odczujemy przez chwile lekki opór dopuki pierścień zabezpieczający nie wskoczy na swoje miejsce , po dziesięciu uderzeniach już siedzi na miejscu. Trzeba pamietać żeby dobić do samego końca , bo z tego co zauważyłem jak nie jest dobite to troche ciężej chodzi . Może dlatego że zahacza ten pierścień zabezpieczający.

skrzyniaaudia4046.jpg

skrzyniaaudia4047.jpg

skrzyniaaudia4048.jpg

Po przełożeniu tych flansz skrzynia biegów jest już P&P i bez żadnego problemu można ją montować do samochodu. Przed włożeniem skrzyni do samochodu wymieniłem w niej olej , szukałem na forum i jest bardzo duży wybór i co temat to inna opinia . Ja zalałem moją skrzynie olejem Castrol Syntrans Transaxle 75W-90 , weszło mi 2,5L

skrzyniaaudia4050.jpg

Nie wiem do końca jaka opinia o nim krąży ale spełnia wszystkie normy grupy VAG dla tej skrzyni więc powinien być dobry no i jest tańszy od oryginału z ASO , a po za tym nie chciało mi się biegać po serwisach bo ci anglicy co tam pracują nigdy nie wiedzą o co chodzi.

Jak napisałem wyżej samochód jeździ normalnie , biegi wchodzą płynnie bez żadnego problemu, jeździ tak jakbym nigdy swojej skrzyni nie wyciągał , jest tylko mała zauważalna różnica od startu w tym że samochód lepiej sie zbiera.

Co do samej wymiany , skrzynie biegów w samochodzie wymieniałem pierwszy raz w życiu i powiem że na samym początku troche wątpiłem że dam rade to zrobić samemu ale po ogólnym obeznaniu i paru radach od znajomego mechaniora nie było tragedii. Ja miałem troche trudniej bo nie korzystałem z żadnego kanału ani podnośnika . Miałem zwykłe rampy najazdowe i duży lewarek hydrauliczny na kółkach. Czas w jakim zajeło mi samo wyciągnięcie i włożenie skrzyni to około 10h. Jak na takie warunki to chyba i tak dobry wynik . Przy wkładaniu i wyciąganiu pomagał mi brat bo samemu jest na prawde ciężko więc dobrze jest miec dodatkową pare rąk do pomocy. Wielu klubowiczów pisze żeby po wymianie skrzyni założyć nowe śruby bo one mają na gwincie taki specjalny klej który zapobiega odkręcaniu się ich, ja użyłem swoich starych tylko kupiłem taki specjalny niebieski klej do gwintów firmy LOCTITE

skrzyniaaudia4051.jpg

Na koniec trochę o dokręcaniu śrub. Oprócz tego że trzeba sprawdzić wszystko parę razy czy jest dobrze dokręcone to trzeba też pamiętać żeby dokręcić je z odpowiednią siłą N i tu sie przydaje klucz dynamometryczny. Ja przykręcałem tak

M-12 65Nm

M-10 45 Nm

(I tu dziękuje za pomoc klubowiczowi OLIVER)

Nie miałem także problemu z zapowietrzonym sprzęgłem czy czymś takim bo nie rozłączałem żadnych rurek , poprostu odkręciłem całą pompke od skrzyni.

Teraz koszty , wszystkie potrzebne narzędzia posiadam więc z tym nie miałem problemu,

skrzynia biegów GGB z VW Passat B5FL 2005 1.9TDI 130KM AWX £230 + miesiące gwarancji

3L oleju Castrol Syntrans Transaxle 75W-90 zakupiony w Halfords £38

klej do gwintów LOCTITE £6

własnoręczna wymiana BEZCENNE i tu zaoszczędziłem koło £200

kolega Lechszek i jego bracia bliźniacy free - żona pracuje w polskim sklepie :naughty:

Ogulnie bardzo sie ciesze że sam sie do tego zabrałem bo teraz i portwel grubszy i w głowie więcej doświadczenia . Dzieki wszystkim za zainteresowanie tym wątkiem i jeżeli ktoś ma jakieś pytanie to mogę się podzielić swoja wiedzą.

NQ

[br]Dopisany: 23 Listopad 2011, 19:07_________________________________________________Jutro rozbieram moja skrzynie biegów i bardzo ciekawy jestem co tam poszło :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...