Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Jaka pojemność AKU jest nominalna do AFN?


Miki4321

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Do mojej fury lepiej wziasc AKU 85 Ah czy 77Ah? Wyszukiwarki centry i Boscha podaja ze do mojego auta pasuje 77Ah ale w tej chwili mam wlozony akumulator 85Ah (jakiejs kosmicznej firmy Pantera) I nie wiem w jaka pojemnosc powinienem celowac. Nie chce wkladac za duzej pojemnosci zeby nie zasiarczac AKU. Ale jesli 85Ah jest doladowywane do pelna to wole wziasc wiekszy oczywiscie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w kodach wyposazenia masz jaki powinien byc.

Przykładowe:

J0L =Akumulator 340A (70AH)

J0R = akumulator 380 Amperow (80 Amperogodzin)

J1D = akumulator 72Ah

J1L= Akumulator 280A (60AH)

J1P = akumulator 220 A (44 Ah)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinien być 80Ah. Można zakładać akumulator + - 10% pojemności więc 85Ah możesz dać spokojnie. Sam mam Vartę Silver 85Ah 800A rozruchu którą kupiłem dwa lata temu i jest OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to zależy czy jedziesz na długie dystanse czy na krótkie jeśl do pracy masz 5km i później do domu to zakładaj 74 bo jak założysz 85 to akumulator będzie niedoładowany i padnie po 2 latach a jak robisz trasy to zakładaj 80 , wszystko tez zależy od wyposażenia jakie masz w aucie. każdy zakłada jak naj wsziekszy a później narzeka ze padł po roku i reklamacja nie była uznana

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest dokładnie tak - już o tym było w wątku jaki akumulator kupić.

Generalnie czy wsadzisz nawet 100 Ah czy 74 Ah to nie ma znaczenia jeżeli chodzi o doładowywanie. Przecież i z jednego i z drugiego ubędzie tyle samo prądu podczas rozruchu, grzania szyby czy foteli, i alternator będzie doładowywał dokładnie tak samo długo oba akumulatory.

Nie można więc mówić o niedoładowaniu - bo jeżeli było by tak faktycznie jak piszesz to oznaczało by że większy akumulator wolniej się ładuje i szybciej rozładowuje skoro jest niedoładowany.

Tak samo nie ma znaczenia czy masz 10 wzmaków, grzane fotele, grzaną szybę, i robisz krótkie trasy o ile alternator jest w stanie wytworzyć nadwyżkę prądu. Czyli jeżeli masz dużo odbiorników to nie wstawiasz dużego akumulatora bo i tak go zajeździsz, a wstawiasz większy alternator!

Akumulator w sprawnym aucie jest potrzebny tylko i wyłącznie do rozruchu - po nim powinien już być tylko doładowywany i oczekiwać na kolejny rozruch.

Rozróżnienie wielkości akumulatorów stosuje się w zasadzie dla tego żeby auto można było np używać na krótkich trasach np 1 km itd i akumulator był w stanie je odpalać przez jakiś tam zadany okres czasu aż się nie wyładuje, bo statystycznie w końcu po tych 1 km trasach nastąpi jakaś dłuższa gdzie aku odzyska utracony podczas tych częstych rozruchów prąd.

I teraz jeżeli robisz codziennie tylko trasę np 30 km, alternator wytwarza nadwyżkę prądu to możesz wsadzić najmniejszy akumulator jaki będzie w stanie skutecznie odpalać Twoje auto i nic mu się nie stanie.

Oczywiście nie polecam tego, piszę tylko dla uzmysłowienia że akumulator w aucie służy tylko do rozruchu i w sprawnym samochodzie czy będziesz miał cb, car audio, full elektroniki nie ma dla niego żadnego znaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezdze malo ale za to jak juz jade to 150km w jedna i 150 km z powrotem na drugi dzien. Powiedzmy co drugi weekend. Raz gora dwa razy w tygodniu machne traske tam i z powrotem w sumie 20km gora. (Nie oplaca mi sie jezdzic do pracy autem bo stac w korkach wole w autobusie).

Wyposazenia mam malo, jedynie radio. (oprocz szyb i nawiewu itd).

Wiec jesli dobrze zrozumialem powinienem dobrac zgodnie z kodem wyposazenia czyli 80Ah. Wtedy pasowal by mi Varta Blue 80Ah 740A za 430 zl.

Ale moge sie tez ostatecznie szarpnac na Varta Silver Dynamic 85Ah 800A za ~490zl. Ale nie wiem czy w moim przypadku to ma sens.

Jeszcze jedno - zamierzam jezdzic w gorki i auto tam bedzie pewno stac kolo 6h na mrozie zanim wroce, wiec wolalbym nie miec problemu z odpaleniem.

Dzieki za odpowiedzi!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup taki jaki wg wyposażenia. Ja mam obecnie centrę future 72 Ah 720A i uważam że jest wystarczająca. Po niemcu w aucie jeździł aku 74 Ah i też spokojnie działał już 4 lata, i pewnie i ten rok by pociągnął ale go rozładowałem do zera niechcący podczas montażu klimatronika i na wszelki wypadek wymieniłem żeby się zimą nie okazało że nie mam czym do pracy pojechać :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...