KL4K50N Opublikowano 26 Grudnia 2011 Opublikowano 26 Grudnia 2011 Witajcie Od niedawna pojawił mi się dziwny dźwięk słyszalny w przedziale 3000-4000 obr/min. Nie wiem skąd on się pojawia i co go spowodowało. Możecie mniej więcej powiedzieć mi gdzie mam zacząć szukać przyczyny? Pod tym linkiem jest filmik : http://youtu.be/Ohk8FalzyfE
szczuraz Opublikowano 26 Grudnia 2011 Opublikowano 26 Grudnia 2011 coś wpada w rezonans Masz dostęp do stetoskopu ? to najprostsza droga do odnalezienia brzęczących i stukających elementów.
virus191 Opublikowano 26 Grudnia 2011 Opublikowano 26 Grudnia 2011 Turbina czasem się nie załącza przy tej wielkości obrotów ?
KL4K50N Opublikowano 26 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 26 Grudnia 2011 Turbina czasem się nie załącza przy tej wielkości obrotów ? Nie turbo już słychać dużo wcześniej tak od 1800 już słychać gwizd
Thom4s Opublikowano 26 Grudnia 2011 Opublikowano 26 Grudnia 2011 Turbina czasem się nie załącza przy tej wielkości obrotów ? Jak masz pisać takie bzdury, to lepiej nie "załączaj" takich postów. KL4K50N turbo wstaje tak jak powinno w 1.8T, a następnym razem rozgrzej trochę silnik zanim zaczniesz go kręcić.
KL4K50N Opublikowano 26 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 26 Grudnia 2011 KL4K50N turbo wstaje tak jak powinno w 1.8T, a następnym razem rozgrzej trochę silnik zanim zaczniesz go kręcić. :wink4 Ja wiem Tomek, że powinienem go najpierw rozgrzać . Ale chciałem to na szybko na forum umieścić a jak widzicie żebrak się palił :gwizdanie: Myślicie, że to coś poważnego? Bo w styczniu do PL jedziemy i nie chce by np w DE coś się sypło
grzes1150 Opublikowano 26 Grudnia 2011 Opublikowano 26 Grudnia 2011 Obstawiam że to łańcuch powoli tnie pokrywę. Czasem dźwięk nie wydobywa się z tylnej części głowicy? Ja bym nie ryzykował i tym nie jeździł :gwizdanie:
KL4K50N Opublikowano 26 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 26 Grudnia 2011 Obstawiam że to łańcuch powoli tnie pokrywę. Czasem dźwięk nie wydobywa się z tylnej części głowicy? Ja bym nie ryzykował i tym nie jeździł :gwizdanie: Dźwięk jest bardziej słyszalny kolo turbiny, DV i filtra powietrza. W tych okolicach, z tyłu cicho raczej. Dodam, że ten dźwięk słyszalny jest na luzie oraz biegu 1,2,3 potem już tego nie ma, lub ja nie słyszę
szczuraz Opublikowano 26 Grudnia 2011 Opublikowano 26 Grudnia 2011 może źle kombinuję ale przytrzymaj aluminiową osłonę termiczną od puchy filtra powietrza i dodaj gazu. Ja się dalej bedę upierał że coś wpada w rezonans. Szczególnie bym zwrócił uwagę na mocowanie tego metalowego przewodu ( mam dziurę w głowie gdzie to szło) zamienia się on w wężyk gumowy i łączy się z dolotem. Idzie dalej pod tą osłoną jako metal.
KL4K50N Opublikowano 27 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 27 Grudnia 2011 Maciek, sprawdze to dziasiaj i dam znac. Ale mam nadzieje, ze to wlasnie tylko cos wchodzi w rezonans. Bo to jest taki dzwiek jakby blacha ocierala o cos pod wplywem gazu[br]Dopisany: 27 Grudzień 2011, 05:26_________________________________________________Sprawdziłem trochę dziś i z ulgą mogę wykluczyć łańcuszek rozrządu. Głoś na 100% wydobywa się w okolicach turbo. Jest tam masa cienkich blach, które mogą tak "dzwonić". Tylko jak to sprawdzić
KYLOMC Opublikowano 27 Grudnia 2011 Opublikowano 27 Grudnia 2011 cos mi sie wydaje ze wirnik turbo ociera o obudowę lub klapka WG klepie
KL4K50N Opublikowano 27 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 27 Grudnia 2011 cos mi sie wydaje ze wirnik turbo ociera o obudowę lub klapka WG klepie Ale Turbina była jakieś 3 tygodnie temu wyjmowana i żadnych luzów nie było...
szczuraz Opublikowano 27 Grudnia 2011 Opublikowano 27 Grudnia 2011 Jest tam masa cienkich blach, które mogą tak "dzwonić". Tylko jak to sprawdzić sprawdzić czy są dokręcone ew.przytrzymywać łapą po kolei. Na w miarę zimnym silniku rzecz jasna
KL4K50N Opublikowano 27 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 27 Grudnia 2011 A Turbo też się kręci już ostro jak na luzie gazuje? Bo mnie lekko kolega KYLOMC przestraszył, że to z turbiną już nie halo... Ale na luzie taki sam dźwięk jest.
fend18 Opublikowano 27 Grudnia 2011 Opublikowano 27 Grudnia 2011 zdejmij waz co idzei do ic zlap za wirnik i sprawdz luz ewentualnie jakies lusterko zeby sprawdzic czy lopatki nie tra o obudowe, mialem to w aeb w dwoch turbinach
KL4K50N Opublikowano 27 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 27 Grudnia 2011 zdejmij waz co idzei do ic zlap za wirnik i sprawdz luz ewentualnie jakies lusterko zeby sprawdzic czy lopatki nie tra o obudowe, mialem to w aeb w dwoch turbinach Tak jak pisałem wcześniej - Turbo było sprawdzone jakieś 3 tygodnie temu. Nie miało luzów A z tym lusterkiem to troche nie czaje co mam zrobić
KYLOMC Opublikowano 27 Grudnia 2011 Opublikowano 27 Grudnia 2011 Gdzieś na youtube jest filmik jaki dziwek jest ocierającego wirnika o gorąca cześć turba jak znajdę to podam ,a najlepiej wejść w allegro zakupić stetoskop medyczny i wy montować membranke ,wstawić rurkę miedziana lub alu i nasłuc**jesz :)stetoskop jest tani
KL4K50N Opublikowano 27 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 27 Grudnia 2011 stetoskop medyczny i wy montować membranke ,wstawić rurkę miedziana lub alu i nasłuc**jesz :)stetoskop jest tani Ale pewnie nie w Holandii :gwizdanie:
KYLOMC Opublikowano 27 Grudnia 2011 Opublikowano 27 Grudnia 2011 pewnie pełno tego tylko trzeba poszukać
KL4K50N Opublikowano 28 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 28 Grudnia 2011 A co do łopatek turbiny, że ocierają... Bo turbinkę idealnie słychać od 1800obr/min ładnie świszczy i nie chce mi się wierzyć, że to łopatki [br]Dopisany: 28 Grudzień 2011, 17:56_________________________________________________Trochę się uspokoiłem bo to jest zupełnie inny dźwięk niż ocierających łopatek jak na tym filmie : Czyli, jednak coś musi drgać i wali o jakiś element
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się