Jump to content
IGNORED

[B5 AHL] Nieszczelność węża powrotu nagrzewnicy


k_rozicki

Recommended Posts

Witam Panowie, mam pytanie czy orientujecie się czy w sklepach dostanę wąż powrotu z nagrzewnicy. Mam silnik 1.6 AHL i ten wąż powinien wchodzić na krociec z opaską zaciskową, a z niewiadomych mi przyczyn mam króciec z tym zakończeniem na spinkę ( niewiem jak to nazwać) wygląda jak w silniku ALZ. Mam na tym kroćcu mały wyciek. Kropla płynu mi się zbiera, czasem pocieknie. Będę prawdopodobnie wymieniał cały ten króciec i wszystkie oringi pod czujnikiem bo chcę ten wyciek zlikwidować. Czy orientujecie się czy da radę wymienić oring w tym wężu, bądź np jakoś go uszczelnić lub inaczej zamontować ten przewód. Nowy wąż kosztuje 90zł w ASO, a niedługo może będę mial wymiane termostatu i licząc wszystko (płyn króciec, oringi) wyjdzie w cholere kasy. Oczywiście jeśli będzie trzeba to wymienie, ale narazie się chciałem poradzić czy ktoś miał może taki problem. Z góry dzieki za pomoc i sugestie. Poniżej wklejam zdjecia z etki.

Króciec jaki powinien być i zaznaczone miejsce podłączenia tego przewodu.

obrazek_1q.jpg

Króciec, który mam i łaczenie, które jest.

obrazek_2q.jpg

Wąż z który mi przecieka przy króćcu.

w_a.jpg

Link to comment
Share on other sites

Masz to autko po lifcie ? Bo to , że 99 r. niewiele mówi :wink4:

Jeżeli po lifcie , to najprawdopodobniej masz tak jak w [ALZ] ,i [ANA] :wink4:

Link to comment
Share on other sites

Tak po lifcie... Rocznik 1999 modelowy 2000. Silnik ma mieć AHL, bynajmniej rozrząd pod taki kupiłem bo z nadwozia tak wynikało i z obudowy na rozrządzie, bo na bloku nie znalazłem. Zauważyłem, że dużo połaczeń w ukłądzie chłodzenia jest zmienionych na opaski skręcane. Kto wie może głowica zmieniona. No właśnie chodzi oto, że mam jak w ALZ, ale czy da radę w tym wężu np wymienć oring lub jakoś mu pomóc w uszczelnieniu czy porpostu do wymiany?

Link to comment
Share on other sites

A w tym krućcu jest jakiś oring ? W ETKA go nie widać

Link to comment
Share on other sites

No właśnie nie, ale patrząc na zdjęcia w intercarsie widać, że ten króciec co idzie do tego węża, ma kawałek rurki prostej, później sie poszerza w kształ stożka i ma ten kołnierz na spinkę. W Aso poweidzieli, że wąż w całości. Ten króciec wygląda tak na stronie intercarsu, ale przewodów nie mają.

ws_serve_pic.jpg

Link to comment
Share on other sites

Wyjmij wąż i sprawdź czy wewnątrz krućca jest oring ( inaczej się nie dowiemy ) :wink4:

Link to comment
Share on other sites

Jak chcesz zaoszczędzić płyn to najpierw ze zbiorniczka wyrównawczego spuść go ile się da jakimś tam wężykiem do pierwszego lepszego pojemniczka :wink4:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...