Jump to content
IGNORED

[ALL B6] Po przekręceniu na zapłon od razu działają wentylatory


Marks2004

Recommended Posts

Witam jak w temacie przekręcam na pozycję zapłonu a auto już odpala wentylatory pod maską gdy auto jest zimne .... pomaga rozłączenie akumulatora lub skasowanie błędu VAGiem tylko nie pamiętam właśnie jaki tam błąd mi wyskoczył coś z zimnem i temperaturą mieliście taki problem ? termostat czy jakiś inny czujnik temperatury ?

Link to comment
Share on other sites

Bez wklejenia błędow raczej to będzie gdybanie co mu jest :confused4: obstawiał bym sterownik wentylatora .

Link to comment
Share on other sites

kurde mam problem z vagiem nie mogę się połączyć bo zrobiłem sobie formata i dzisiaj już vag mi nie chodzi chyba brakuję mi jakiegoś sterownika .... ma ktoś może pod xp ? co do samego problemu poszukałem na internecie i chyba faktycznie wskazuje mi taki błąd 16502 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Signal too High (tak jakoś zapamiętałem) a w sieci się potwierdziło jeżeli na pewno jest to ten Engine coolant temp to co to będzie czyjnik jakiś czy termostat ? muszę to zrobić bo doprowadza mnie do szału ... prawie co dzień muszę odpiąć aku bo jak przychodzę do garażu włączam zapłon a tam odrazu załącza się wentylator ma maxxx [br]Dopisany: 30 Grudzień 2011, 15:34_________________________________________________wiem że jak go vagiem usuwałem to był spokój na ok tydzień ale teraz nie mam chwilowo dostępu ... męczyłem się ok 2 godzin i nie mogę się połączyć z autem .... pisze VAG-COM:Port Test

Com Port Status:OK

Interfejs Status:0-Found,Redy raz mi się pokazało że found ale ii tak się nie połączył ...

Fast-Synch Compatybile:NO

Dobra klik SAVE i przechodzimy do okna diagnostyki

W 1 zakładce Common klik

01-Engine

Vag zaczyna mielić i po pewny czasie pojawia sie komunikat

VAG:Controller

No Response from Controller

najprawdopodobniej problem mam ze sterownikami których nie mam ...

Link to comment
Share on other sites

Dokładnie, coś nie bangla ze sterami . Co do objawów to miałem bardzo podobnie, ale wiatrak startował po odpaleniu silnika. Wymień czujnik G62. Jest to zielony 4 - pinowy czujnik znajdujący się w króćcu doprowadzającym wodę do głowicy. Nr tego czujnika to 059 919 501 A. Aha i po wymianie koniecznie musisz wykasować błąd bo inaczej będzie się włączał znowu. Jakbym miał kabel w domu to bym Ci pomógł ze sterownikami, a tak to trochę ciężko - a ustawiłeś opóźnienie na kompie w zaawansowanych ustawieniach na 1? Nie pamiętam dokładnie jak to się nazywało ale powinieneś wiedzieć o co chodzi. Poszukaj też sterowników do swojego kabla w necie, pełno tego jest :gwizdanie:

[edit] Tu masz jeszcze DIY co i jak z tym nieszczęsnym czujnikiem:

http://audirevolution.net/forum/index.php?topic=304.0

Link to comment
Share on other sites

Zależy, w ASO ok 100 i tam poleca się kupować, bo z zamiennikami różne cuda się dzieją. Ja kupiłem zamiennik za 43zł (nie miałem czasu jechać do ASO a pomyślałem sobie jak będzie źle to walić to 43zł to zbiorę się i wymienię na ORI) ale śmiga bardzo dobrze, żadnych problemów od kilku miesięcy.

Link to comment
Share on other sites

http://allegro.pl/czujnik-temperatury-plynu-a3-a4-b5-b6-a6-c5-leon-i2011173709.html ja z własnego doświadczenia powiem raz w bmw e46 padła mi pompka spryskiwacza ori kosztowała 169zł i postanowiłem spróbować z zamiennikiem i miło się zaskoczyłem cena : 21zł działała przez dwa lata i pewnie dłużej ale nie wiem bo auto sprzedałem:) jak myślisz ten czujnik z aukcji będzie ok ? [br]Dopisany: 31 Grudzień 2011, 00:46_________________________________________________chyba że taki :)http://allegro.pl/czujnik-temperatury-audi-a3-a4-a6-a8-passat-golf-i2003260515.html ? na obu aukcjach mają te same symbole tak że tylko tu cena gra rolę czy warto dawać więcej ?
Link to comment
Share on other sites

Widzę jesteś z Gdyni, podjedź do Gajosa na przymorze do Gdańska i kup oryginał, wtedy wszystko będzie na pewno ok. Ja nie miałem czasu żeby wyskoczyć do Gdańska, bo tak bym wziął ORI, a często na forum były opisywane przypadki że zamienniki świrowały. Czujnik to nie pompka od spryskiwaczy, jeżeli będzie działał niewłaściwie to silnik może nieźle świrować, także lepiej ORI.

Link to comment
Share on other sites

Ok to się pomyśli nad ori najpierw muszę ogarnąć Vaga nie wiem co jest niem mogę się połączyć z autem próbowałem już wszystkiego chyba będę zmuszony zrobić format kompa ... nie wiem już jakie mam mieć sterowniki ogólnie podpinam ten kabel to sam się instaluję i pisze że gotowy do użycia comy ustawione ok wartość zmniejszona nie wiem co robię źle jeszcze masakra 4 godziny dzisiaj się męczyłem i dalej nic nie mogę robić .

Link to comment
Share on other sites

Tomku a to będzie dobre bo to chyba oryginał ? numer katalogowy się zgadza ale na aukcji piszę że tylko do 2001r a ja mam 2003r zerknij jak możesz http://allegro.pl/czujnik-temperatury-059919501a-audi-a2-a3-a4-a6-tt-i1985416978.html a i czy nie potrzebna będzie jeszcze ta spinka jaką dodają w innych aukcjach np tutaj w Febi http://allegro.pl/czujnik-temperatury-audi-a4-a6-vw-bora-golf-iv-i1981019612.html

Link to comment
Share on other sites

Szczerze to wątpię aby to był oryginał po cenie, chociaż napisy ma i wygląda na ORI. Możesz spróbować go kupić, ale gwarancji że będzie dobrze działał nikt Ci nie da. Spinki nie musisz kupować, wyjmuj ją ostrożnie a jej nie uszkodzisz.

Link to comment
Share on other sites

Masz w profilu, że jesteś z Gdyni tak? To jaki sens kupować przez allegro za prawie 160zł czujnik który w serwisie w Gdańsku dostaniesz za niecałą stówkę, a droga na przymorze taka droga nie będzie ;)

[edit]A z vagiem doszedłeś w końcu do porządku? Bo jak nie i błąd cały czas jest to jak wymienisz czujnik to nic nie pomoże, dopiero kiedy skasujesz ten błąd.

Link to comment
Share on other sites

Tomek zobacz jeszcze tutaj bo tu mam drugi temat z drugim problemem a teraz widzę że może nie koniecznie mam walnięty czujnik od chłodnicy bo wychodzą mi jeszcze inne błędy czyli czujnik położenia wału a on niesie za sobą kilka błędów w tym ten od czujnika chłodnicy http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=236332.0 i zobacz co wkleił domjenick[br]Dopisany: 03 Styczeń 2012, 19:26_________________________________________________Już nie jestem z Gdyni :) odnośnie Vaga to jest zagadka raz mi się łączy raz nie na 30 prób raz się połączył dzisiaj .... dlatego też napisałem do sprzedającego o wymianę kabla bo to jest dziwne skoro raz się łączy i jest ok no to sterowniki muszą być poprawne .

Link to comment
Share on other sites

Siemano mam 2.0 ALT i po wymianie króćca wody w którym siedzi chyba właśnie ten czujnik,mam ten sam objaw.Na zimnym od razu załącza się wiatrak na chłodnicy i chodzi parę minut.Działo się tak już przy odpowietrzaniu układu chłodzącego.Dodam że jedyne kable jakie zdejmowałem to wtyczka z tego czujnika i kabelki masowe na głowicy(zaraz obok).Czy to błąd do skasowania,czy czujnik.Przed wymianą wszystko hulało,więc czy jest możliwość uszkodzenia czujnika podczas odpowietrzania?

Dodam ,że mam trase,jutro spróbuje gdzieś się poVAGować,ale jeśli macie pomysły walcie śmiało.A jak pojade do magika to samochód będzie rozgrzany i wentylator nie załączy się przy odpaleniu.Zostają ewentualne błędy.

Link to comment
Share on other sites

Jak kolega wyżej pisał po wymianie trzeba skasować błąd skoro chodził wcześniej to raczej się nie zepsuł a tylko komputer załapał błąd po rozłączeni skasuj błąd i się przekonasz ;)

Link to comment
Share on other sites

U mnie po temacie.Poruszałem wtyczką od czujnika.Wszystko wróciło do normy.Prawdopodobnie chodziło o jeszcze dokładniejsze odpowietrzenie układu ,bo rano dolałem 0,5 cm płynu do zbiorniczka. :good:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...