danilko Opublikowano 2 Stycznia 2012 Opublikowano 2 Stycznia 2012 Koledzy mam problem. Otóż po przejechaniu trasy ok. 450 km gdy przekręciłem kluczyk żeby auto zgasło to silnik nadal pracował ?!? Przekręciłem znowu tak jak bym chciał odpalić a potem zgasić ze dwa razy i dopiero za którymś razem auto zgasło. Dodatkowo radio przestało grać działa tylko podświetlenie (audi concert), także zauważyłem że jak zapalam światło w kabinie to podświetlenie klimatronika czasem przygasa, a także jak zamykam auto centralnym to nie zawsze się kierunki zaświecą. Co to może być? Coś z elektroniką?
bogdansky Opublikowano 2 Stycznia 2012 Opublikowano 2 Stycznia 2012 miałem bardzo podobne objawy i była to właśnie kostka stacyjki
danilko Opublikowano 4 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 4 Stycznia 2012 Dzięki koledzy za szybką i trafną diagnoze. Dodam tylko, że jak mechanik podłączył kompa to pokazało takie błędy: P1557 odchyłka dodatnia sterowanie ciśnieniem doładowania, P1650 szyna danych układu napędowego brak komunikacji z zestawem przyrządów, P1570 uruchomienie silnika zablokowane przez imobilaizer. Mówił, że wykasował błędy i teraz jest ok.
MROZOL Opublikowano 4 Stycznia 2012 Opublikowano 4 Stycznia 2012 No dobra ale z czegoś te błędy wynikły i to że on je wykasował nie znaczy, że problem nie powróci.
Kuba A4 Opublikowano 5 Stycznia 2012 Opublikowano 5 Stycznia 2012 zawsze trzeba usunąć przyczynę powstania błędów a później same błędy. pozdrowionka!!
trepek Opublikowano 8 Stycznia 2012 Opublikowano 8 Stycznia 2012 Silnik diesla można zgasić na dwa sposoby (no dobra, na 3 poprzez zduszenie na biegu ) albo poprzez odcięcie dopływu paliwa albo poprzez odcięcie dopływu powietrza. Jako, że w 1.9 TDI na rozdzielaczowych pompach nie ma klap gaszących to musi istnieć zaworek w pompie odcinający dopływ paliwa na wtryski. Zaworek ten znajduje się na górze sekcji wysokiego ciśnienia pompy wtryskowej (ten brązowy fragment od którego odchodzą metalowe przewody, jak ktoś pójdzie spojrzeć na swoją pompą to zobaczy, że na samej górze jest kopółka i dochodzi do niej jeden kabelek, jest to elektrozaworek). Elektrozaworek otwiera się jak dostaje prąd (a więc jak przekręcamy na zapłon) oraz zamyka się jak nie dostaje prądu (a więc jak gasimy silnik wyciągajac kluczyk). Objaw dalszej pracy świadczy o tym, że ten zaworek wciąż dostaje prąd. Winna może być stacyjka, przekaźnik. Wiem, że to była tylko sama teoria ale przynajmniej wiadomo gdzie szukać teraz aby nie dać się wydoić na grube pieniądze.
mech15 Opublikowano 8 Stycznia 2012 Opublikowano 8 Stycznia 2012 ten zaworek to N109, nr 8 na fotce, jeśli dzieje się z nim coś nie tak to wywala błąd w silniku, idąc tropem kolegi trepek warto też to sprawdzić faktycznie ERROR, to AJM
trepek Opublikowano 8 Stycznia 2012 Opublikowano 8 Stycznia 2012 Można go wykręcić i podpinać na krótko pod aku - powinien pracować. No chyba, że się wiesza Klucz 22 albo 24 do tego zaworka, trochę siły trzeba użyć ale można śmiało.
Grzesiek234 Opublikowano 8 Stycznia 2012 Opublikowano 8 Stycznia 2012 Kolega ma AJMa a tam jest klapa gasząca bo to silnik na PD, więc proponowałbym to sprawdzić czy pracuje po przekręceniu kluczyka. pozdrawiam
trepek Opublikowano 8 Stycznia 2012 Opublikowano 8 Stycznia 2012 Kolega ma AJMa a tam jest klapa gasząca bo to silnik na PD, więc proponowałbym to sprawdzić czy pracuje po przekręceniu kluczyka. pozdrawiam Upsss...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się