Natanael Opublikowano 3 Stycznia 2012 Opublikowano 3 Stycznia 2012 Koledzy, od niedawna zaczely wydobywac sie dziwne dzwieki podczas zweikszania obrotow (ale przestawalo przy ok 2100) i przy skretach kierownicy. Doszedlem do wniosku ze to pompa wspomagania. Spojrzalem do zbiorniczka i faktycznie plynu bylo malo. Pojechalem do hurtowni zeby zakupic olej i dolac. Zapytano mnie tam jakiego koloru plyn jest wlany (bo sam model samochodu nie wystarczy). No to biala kartka w dlon, do zbiorniczka i kolor plynu - zolty. Wiem ze najpopularniejszy jest zielony, ale mysle sobie - no raczej kolorow nie pomylilem. Ide do niego i pokazuje - on ze faktycznie zolty. No to kupilem zolty i dolalem. Wszystkie objawy ustapily natychmiast. Przyjechalem jednak do domu i zaczynam grzebac w internecie na temat tych plynow. I na jednej stronie ktos napisal ze po latach pracy kolor plynu moze zmienic sie z zielonego na zaoltawy/bursztynowy/brazowawy. I teraz moje pytanie brzmi: Czy spuszczac caly olej i wlac tam zielony. Czy zostawic tak jak jest? Jak to jest z mieszaniem sie tych plynow? (Mialem jechac ten plyn do ASO, ale ze mam malo czasu ostatnimi dniami, a serwis daleko, to musialem podjechac do tej hurtowni) Z gory dzieki za pomoc.
Dev Opublikowano 3 Stycznia 2012 Opublikowano 3 Stycznia 2012 ma byc zielony na nakretce od zbiorniczka masz informacje wymien od razu na nowy http://allegro.pl/plyn-olej-do-wspomagania-audi-g-004-000-m2-1l-i2033926382.html http://allegro.pl/a66-olej-plyn-lhm-plus-citroen-xantia-xm-total-i2020274541.html
Natanael Opublikowano 3 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 3 Stycznia 2012 Tak to jest jak sie czlowiek spieszy. Normalnie sprawdzam kazda informacje 10 razy. Ten jeden raz zrezygnowalem z tego z powodu braku czasu. Jutro kupuje ori w ASO i wymieniam caly olej. Dzieki
michail55 Opublikowano 4 Stycznia 2012 Opublikowano 4 Stycznia 2012 mnie np cos buczy podczas skretu ale ustaje po kilku przejechanych kilometrach moze ja tez musze zminic bo ja tez mam taki brazowawy
Panton Opublikowano 4 Stycznia 2012 Opublikowano 4 Stycznia 2012 michail5566 na pewno musisz sprawdzić poziom bo wygląda na to, że masz za mało oleju dlatego po zrobieniu kilku km gdy silnik i cała reszta złapie temperatury jest poprawa ps: oczywiście wymiana jest jak najbardziej zalecana włącznie z przepłukaniem całego układu... olej z ASO (1l 44zł kosztuje - musisz kupić 2l) - procedura wymiany jest opisana na forum w kilku wątkach
michail55 Opublikowano 4 Stycznia 2012 Opublikowano 4 Stycznia 2012 michail5566 na pewno musisz sprawdzić poziom bo wygląda na to, że masz za mało oleju dlatego po zrobieniu kilku km gdy silnik i cała reszta złapie temperatury jest poprawa ps: oczywiście wymiana jest jak najbardziej zalecana włącznie z przepłukaniem całego układu... olej z ASO (1l 44zł kosztuje - musisz kupić 2l) - procedura wymiany jest opisana na forum w kilku wątkach wlasnie w zbiorniczku jest go bardzo duzo. od zakupu nic nie zmienialem a bylo go tyle ze sie wylewal wiec troszke odpompowalem strzykawka zeby nie kapalo
michail55 Opublikowano 4 Stycznia 2012 Opublikowano 4 Stycznia 2012 to pozostaje wymiana..... JA SIE OBAWIAM ZE TO MOZE SIE KONCZYC POMPA WSPOMAGANIA ALE TO CHYBA BY CALY CZAS BUCZALA A NIE TYLKO GDY NIE JEST ROZGRZANY?? CZY JAAK??
Panton Opublikowano 4 Stycznia 2012 Opublikowano 4 Stycznia 2012 Nie ma co panikować za wcześnie - przepłucz układ nowym olejem (pierwszy 1l butelki pójdzie) a później zalej świeżym (kolejny litr pójdzie - 0.8l +/-) oczywiście ori z ASO (zielony) Taki zabieg powinien załatwić problem z odzywającą się pompą. Koszt 100zł (2l ori oleju) więc nie ma co gdybać tylko trzeba to wykonać.
Natanael Opublikowano 4 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 4 Stycznia 2012 U mnie buczalo bardziej jak byl zimny. jak sie rozgrzal choc troche to duzo mniej. Teraz jak jest dosc oleju to jest cichutko. Rozmawialem z mechanikami w ASO i powiedzieli ze jak dolalem tak malo oleju (mniej niz 100ml) to nie powinno sie nic stac z pompa. Ale zalecaja wymiane. Im szybciej tym oczywiscie bezpieczniej. /edit Paniki nie ma:D
Panton Opublikowano 4 Stycznia 2012 Opublikowano 4 Stycznia 2012 generalnie jak "buczy" na zimnym a później przestaje to przyczyną jest niski poziom oleju w zbiorniczku i dolanie (nawet powyżej MAX na bagnecie nakrętki) powinno sprawę załatwić... michail5566 napisał, że oleju ma pełno więc pozostaje wymiana z płukaniem olej ==> http://allegro.pl/oryginalny-g004000m2-vw-audi-plyn-do-wspomagania-i1999643441.html
Natanael Opublikowano 4 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 4 Stycznia 2012 Ja jutro kupuje w ASO, bo akurat bede w poblizu. Koszt 42zl za litr bez znizki.
michail55 Opublikowano 4 Stycznia 2012 Opublikowano 4 Stycznia 2012 Dzieki chlopaki ja tez pojade i kupie na dniach mam nadzieje ze to pomoze :good:
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się