Jump to content
IGNORED

[B5 ADR] Poważna awaria silnika. Wyrwany czujnik położenia wału korbowe. zdjęcia


WAUZZZ8

Recommended Posts

Witam wszystkich i może od razu przejdę do opisania problemu.

Dokładne dane samochodu widzicie po lewej w informacjach profilowych.

Chciałbym się dowiedzieć co dokładnie się stało i jakie są koszty naprawy tej usterki. Ze względu na długi weekend żaden mechanik nie może do mnie przyjechać.

c8455acab7847399.jpg7bbd5b66a6780265.jpg

fe60b9cb7288b235.jpgdsc02028d.jpg

bbcc7cfcea0dbb1c.jpgf0226b14fc0b5e9e.jpg

Link to comment
Share on other sites

to co ci sie oderwalo to jest podejrzewam czujnik jakis, moze cisnienie oleju, nie wiem. ale nie pompa oleju. pompa siedzi w misce olejowej

Link to comment
Share on other sites

Jest to czujnik prędkości obr wału , tak czy inaczej musisz zdjąc miske i wyjąć resztki czujnika, potem wymiana na nowy i bedzie zył jeszcze.

Link to comment
Share on other sites

Coś musiało odpaść/odkręcić się w komorze silnika :gwizdanie: To coś na kablu to czyjnik spalania stukowego i coś go od wewnątrz wypchało :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

To co sie urwalo to czujnik predkosci obrotowej walu i to tamtedy mogl wyciec olej poniewaz on siedzi na bloku a jego koniec siega az do wenatrz skrzyni korbowej i odczytuje sygnal z wienca na wale korbowym. musisz oblukac czy ten wieniec sie nie rozpadl i nie urwal tego czujnika jak sam widzisz jest troche zmielony. Powodzenia

Link to comment
Share on other sites

Poszperałem jeszcze trochę w internecie i jestem pewien że urwana część która wisi to czujnik położenia wału korbowego. Oto on:

Kurbelwellensensor6.JPGKurbelwellensensor7.JPGKurbelwellensensor2.JPG

Sam czujnik nie jest taki drogi. Pytanie o dziurę którą po sobie zostawił.

Wał korbowy znajduje się w bloku silnika i ciekawe czy uszkodził tylko blok czy też wałek bo jak widać na poniższym zdjęciu czujnik jest podpięty do bloku:

1991499301_1

Mam nadzieję że gdy go wyrwało zniszczyłk tylko blok i tutaj moje pytanie ile kosztuje wymiana takiego bloku bez jego ceny, chodzi mi tylko o przełożenie wszystkich bebechów.

Link to comment
Share on other sites

Co do czujnika koledzy powiedzieli już wszystko. Teraz nie ma co gdybać tylko trzeba wyciągać silnik i rozbierać bo czujnik sam z siebie nie wyleciał. Inaczej stanu silnika i ewentualnych usterek nie ocenisz jak organoleptyczne, a do tego musisz zajrzeć w środek. Może się okazać że nie warto będzie naprawiać tego silnika, tym bardziej że na rynku jest pełno anglików z tym silnikiem.

Link to comment
Share on other sites

a poza tym pamietaj ze awaria lub dzwon :decayed: podstawa tuningu:)

moze wrzuc 1,8t. niedawno nosilem sie z zamiarem kupna silnika i ktos z forum mi sie oferowal ze ma caly na samochodzie[br]Dopisany: 07 Styczeń 2012, 22:21_________________________________________________ooo, juz znalazlem, gosc o nicku danio101

Link to comment
Share on other sites

WAUZZZ8 zanim to sie stalo miales jakies objawy ze cos sie dzieje z silnikiem? Wszystko do tej pory bylo z nim ok? Na jakim leju jezdziles?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...