peter pan01 0 Posted January 7, 2012 Share Posted January 7, 2012 Witam, kilka dni temu zauwazylem ze auto bardzo zaczelo dymic i ma problem z wejsciem na obroty. Musze dodac ze jezdzilem ostatnio tylko bardzo krotkie trasy. Zorganizowalem vag-coma aby odczytac bledy. Przed rozpoczeciem jazdy zrobilem odczyt i wykazal mi bledy "16787 EGR : 16683 Boost Pressure Regulation; 16485 Mass Air Flow" Niewiem jak stare sa te bledy. Bledy skasowalem i chcialem jechac aby uzyskac nowy odczyt. Silnik zapalil na wolnych obrotach normalnie i przez jakis czas chodzil przy probie dodania gazu gasnie natychmiast. Teraz juz tylko zapali i po kilku sekundach gasnie Ma ktos moze jakis pomysl co to moze byc. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
ALBINEK 3 Posted January 7, 2012 Share Posted January 7, 2012 A jakie błędy teraz pokazuje , po skasowaniu starych . Link to comment Share on other sites More sharing options...
peter pan01 0 Posted January 7, 2012 Author Share Posted January 7, 2012 teraz nie wyskakuja zadne bledy Link to comment Share on other sites More sharing options...
skrab 2 Posted January 7, 2012 Share Posted January 7, 2012 ciężka sprawa [br]Dopisany: 07 Styczeń 2012, 23:47_________________________________________________jeszcze wyczyść egr bo mi sie wydaje że bedzie zapchany Link to comment Share on other sites More sharing options...
danielo 1 Posted January 7, 2012 Share Posted January 7, 2012 ciężka sprawa [br]Dopisany: 07 Styczeń 2012, 23:47_________________________________________________jeszcze wyczyść egr bo mi sie wydaje że bedzie zapchany Też obstawiam zapchany EGR Link to comment Share on other sites More sharing options...
skrab 2 Posted January 7, 2012 Share Posted January 7, 2012 Wyczyść sobie EGR i bedzie te auta z takimi silnikami się nie psują Link to comment Share on other sites More sharing options...
peter pan01 0 Posted January 9, 2012 Author Share Posted January 9, 2012 Dzieki za podpowiedzi. To podejrzenie juz mialem i odkrecilem najpierw rurke na wlocie do EGRu i jest tylko okopcona jak i wlot do EGRu. Jak patrze na inne zdjecia jak to u innych wygladalo to wychodze z zalozenia ze EGR tez tylko okopcony. Aby niemiec wyrzutow ze wszystkiego nie sprobowalem wymatuje jeszcze caly EGR i wyczyszcze go. Co z tego wyniknie dam znac. Ja podejrzewam ze chyba cos z podcisnienien nie tak. Trzebaby przetestowac wszystkie przewody tylko jak silnika nie mozna zostawic na chodzie to jak to zrobic?[br]Dopisany: 08 Styczeń 2012, 02:55_________________________________________________wyczyscilem EGRa byl kompletnie zawalony tak jak zescie mowili. Po wyczyszczeniu z zalozeniu nic sie nie zmienilo jednakze zauwazylem gdy zawor jest otwarty to auto gasnie. Recznie zamknolem ten zawor i auto zaczelo na chwile chodzic prawidlowo az przyszedl impuls otwarcia zaworu i auto zgaslo. Teraz zamknolem zawor recznie i odlaczylem przewody zasilajace zawor i auto chodzi normalnie. Chyba ten EGR jest uszkodzony aczkolwiek kiedy podlacze mu kable to go otwiera i auto gasnie. Mozna tak jezdzic albo bedzie to miec fatalne skutki? Link to comment Share on other sites More sharing options...
skrab 2 Posted January 9, 2012 Share Posted January 9, 2012 Dzieki za podpowiedzi. To podejrzenie juz mialem i odkrecilem najpierw rurke na wlocie do EGRu i jest tylko okopcona jak i wlot do EGRu. Jak patrze na inne zdjecia jak to u innych wygladalo to wychodze z zalozenia ze EGR tez tylko okopcony. Aby niemiec wyrzutow ze wszystkiego nie sprobowalem wymatuje jeszcze caly EGR i wyczyszcze go. Co z tego wyniknie dam znac. Ja podejrzewam ze chyba cos z podcisnienien nie tak. Trzebaby przetestowac wszystkie przewody tylko jak silnika nie mozna zostawic na chodzie to jak to zrobic?[br]Dopisany: 08 Styczeń 2012, 02:55_________________________________________________wyczyscilem EGRa byl kompletnie zawalony tak jak zescie mowili. Po wyczyszczeniu z zalozeniu nic sie nie zmienilo jednakze zauwazylem gdy zawor jest otwarty to auto gasnie. Recznie zamknolem ten zawor i auto zaczelo na chwile chodzic prawidlowo az przyszedl impuls otwarcia zaworu i auto zgaslo. Teraz zamknolem zawor recznie i odlaczylem przewody zasilajace zawor i auto chodzi normalnie. Chyba ten EGR jest uszkodzony aczkolwiek kiedy podlacze mu kable to go otwiera i auto gasnie. Mozna tak jezdzic albo bedzie to miec fatalne skutki? Wyczyść raz dobrze tą łopatkę to powinna sie zamykać i otwierać sama i powinno być dobrze tam jest zawór elektroniczny Link to comment Share on other sites More sharing options...
czarny 1 Posted January 9, 2012 Share Posted January 9, 2012 hmm a kąt wtrysku masz obrze ustawiony?, tez jest że jak masz zły odpalasz i gaśnie tylko nie ma nic wspólnego z egr chyba sprawdź. a EGR zaslep i po kłopocie:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
peter pan01 0 Posted January 9, 2012 Author Share Posted January 9, 2012 jeszcze raz wyczyscilem caly EGR i bez zmian. To ze jest to zawor elektryczny to mi jest wiadomo. Te membrane mozna zamknac recznie (otwozyc sie nieda recznie). Po zamknieciu membrany o odlaczeniu kabla z zaworu silnik pracuje normalnie. Jest to rownoznaczne z zaslepieniem tego zaworu? Niechcialbym w ten sposob narobic sobie wiekszych klopotow. Link to comment Share on other sites More sharing options...
czarny 1 Posted January 9, 2012 Share Posted January 9, 2012 nie jest taka zaślepka na egr ja taką mam:) u ciebie zamontowaną napisz do CTR dario to oni mi ją wrzucili Link to comment Share on other sites More sharing options...
ALBINEK 3 Posted January 11, 2012 Share Posted January 11, 2012 Jak nie rozwiązałeś jeszcze tego problemu proponuje zdjąć tą gumową rurę od turbiny (od zimnej strony ) i zobacz czy wirnik turbiny się obraca. Link to comment Share on other sites More sharing options...
peter pan01 0 Posted January 11, 2012 Author Share Posted January 11, 2012 witam, dzieki za wszystkie podpowiedzi. Tak jak juz pisalem gdy recznie zamknolem EGRa i odlaczylem kabel aby sie nie mogl otwozyc silnik pracowal dobrze. Jednakze problem byl taki ze mi sie zapalala kontrolka silnika na desce i wybijalo blad EGRa. Dzisiaj sie wkurzylem i zaslepilem wlot do EGRu i podlaczylem kabel. Teraz silnik chodzi normalnie i nie wywala zadnych bledow. Jedna sprawa mnie jednak nurtuje. Wychodzi na to ze problem wynika z powrotu spalin co by sugerowalo uszkodzenie EGRa. Ta sprawa mnie jednak dziwi bo przeciez zawor sie otwiera zaraz po rozruchu co by swiadczylo ze dziala. Moze ten stan zeczy powodowac takze inne uszkodzenie? Mozna tutaj wyczytac ze jazda z zablokowanym EGRem niczemu nie przeszkadza jednakze przecierz nie o to chodzi. Ja mam tylko obawe ze w ten sposob nabawie sie wiekszej usterki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now