abezus Opublikowano 8 Stycznia 2012 Opublikowano 8 Stycznia 2012 Witam. Postanowiłem napisać o rzeczy która od dawien dawna mnie ciekawiła ale jakoś nie zdobyłem na jej temat informacji... Jak to jest z hamulcami w starszych powiedzmy 10-cio letnich samochodach? Jako przykład przytoczę Audi A4 B5 gdzie wciskając hamulec trzeba naprawdę docisnąć pedał mocno żeby był jakiś poważniejszy efekt hamowania... Miałem do czynienia z paroma egzemplarzami b5 rożne wersje silnikowe od 1.6 do 2.8 i we wszystkich hamulce działają w moim mniemaniu jakby klocek hamulcowy był zrobiony z drewna... Nie jest to wina na pewno ani tarcz ani klocków bo ostatnio znajomy zakupił komplet ATE i jego zdaniem samochód hamuje świetnie moim natomiast nie bardzo. Z drugiej strony weźmy pod uwagę nowsze samochody typu B6,B7 czy nawet innych marek typu fiat gdzie dosłownie muskając hamulec czuć hamowanie a naciskając mocniej można niezapiętego pasami pasażera wysadzić przez przednia szybę... Byłbym bardzo wdzięczny gdyby ktoś rozeznany w temacie wypowiedział się... Mam jeszcze drugie poboczne pytanie, mianowicie czy prawdą jest ze w A6 C5 są całkiem inne mocniejsze hamulce niż w A4 B5... Mówimy o tych samych wersjach silnikowych powiedzmy 2.8V6... Pozdrawiam.
adrianus Opublikowano 8 Stycznia 2012 Opublikowano 8 Stycznia 2012 w a6 c5 mozesz trafic jedynie na wieksze przednie tarcze o srednicy 312mm. w a4 b5 bedziesz ial srednice 288mm. łatwo jest zwiekszyc wydajnosc hebli w b5 montujac wlasnie wieksze jarzma od a6, zostawiajac swoj zacisk i zmieniajac tarcze na wieksze. co do Twojej obserwacji z "ostroscia" brania hamulcow mam podobnie, jak pojezdze audi, a potem przesiadam sie do pandy to od razu za mocno hebel wciskam i staje deba:)
abezus Opublikowano 8 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 8 Stycznia 2012 Wiesz znajomy ma wlasnie te nowe ATE jakies wieksze niz standardowe z B5 i jest podobnie czyli conajwyzej srednio... No widzisz... Czyli to nie moje zboczenie tylko fakt... Teraz czekac az ktos kto zna sie na mechanice odpowie nam na pytanie... Jezdzilem wieloma samochodami i B5 ma zdecydowanie najbardziej "drewniane" hample... Wczesniej mialem alfe 166 i ona owiele fajniej hamowala z tym ze tam byly zaciski brembo. Jednak wszelkiego rodzaju nowsze fiaty doblo fiorino grandepunto to juz zupelnie inna polka pomimo tego ze na przyklad silnik ma 70 koni... A4 B7 podobnie... Pytanie brzmi czy to kwestia starego ukaldu i wraz z wiekiem po prostu robi sie mniej wydajny czy starsze auta tak mialy miec... Ciekawi mnie czy jest mozliwosc usprawnienia takich "drewnianych" hamulcow...
Dev Opublikowano 8 Stycznia 2012 Opublikowano 8 Stycznia 2012 hamulce w B5 niestety, nie grzesza skutecznościa częsta przyczyną słabych hamulców jest: słaba (zużyta) pompa hamulcowa nieszczelności serwomechanizmu zapowietrzenie bloku ABS zapowietrzenie tylnych zacisków co robic aby poprawic skutecznosc hamowania: podstawa to wymiana płynu i umięjętne odpowietrzenie układu (z doświadczenia wiem że ten element jest najwazniejszy) kolejna sprawa to zmiana przednich jarzm pod tarcze 312/25mm w przypadku Q zmiana tyłu z 245/10mm na 256/22mm z S4 wymiana klocków na np Ferodo DS Performance (przód i tył) przewody w stalowym oplocie
abezus Opublikowano 8 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 8 Stycznia 2012 Dzieki za konkretna odpowiedz... Teraz pytanie czy duzo to da i jakie sa mniej wiecej koszta takeigo usprawnienia ukladu hamulcowego od zera?
Dev Opublikowano 8 Stycznia 2012 Opublikowano 8 Stycznia 2012 to zalezy od tego co chcesz zrobic ? jak wszystko co wymieniłem to wyjdzie jakieś 3000zł
abezus Opublikowano 8 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 8 Stycznia 2012 No wszystko wszystko... devastation a mozesz mi jeszcze powiedziec czy w a6 c5 beda lepsze hamulce czy tez nie ma co na to liczyc ?
Dev Opublikowano 8 Stycznia 2012 Opublikowano 8 Stycznia 2012 nie wiem co masz na myśli pisząc: "...czy w a6 c5 beda lepsze hamulce czy tez nie ma co na to liczyc ?" ??????????
Tommy Gun Opublikowano 8 Stycznia 2012 Opublikowano 8 Stycznia 2012 W 1z miałem identyczne wrażenie, po tym jak raz ledwie wyhamowałem, kupiłem większe zaciski (od AFN'a) i założyłem tarcze + klocki ATE (wentylowane, bez nacięć) i jest o nieeeebo lepiej. Nie zmienia to faktu że stare tarcze były zjechane i ogólnie w 1z ludzie narzekają na hamulce. Wystarczyła prosta zamiana Devastation, czemu ATE w swojej ofercie sprzedaje płyny o różnej temperaturze wrzenia ?? Czy na przykład do seryjnych hebli można wlać jakiś lepszy płyn z nadzieją na poprawę czy mija się to z celem ??
Dev Opublikowano 8 Stycznia 2012 Opublikowano 8 Stycznia 2012 im szybciej jezdzisz tym wiekszy jest sens zalania układu lepszym płynem zreszta pomiędzy np Ate SL a Ate Typ200 nie ma zbyt dużej róznicy cenowej
abezus Opublikowano 8 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 8 Stycznia 2012 nie wiem co masz na myśli pisząc: "...czy w a6 c5 beda lepsze hamulce czy tez nie ma co na to liczyc ?" ?????????? Chodzi mi o to czy beda bardzije czule, mocniejsze... cos jak w B7 powiedzmy? Czy beda nadal podobnie twarde jak w b5 i zeby naprawde ostro zahamowac trzeba bardzo silno wciskac pedal w podloge...
Dev Opublikowano 8 Stycznia 2012 Opublikowano 8 Stycznia 2012 nie wiem co masz na myśli pisząc: "...czy w a6 c5 beda lepsze hamulce czy tez nie ma co na to liczyc ?" ?????????? Chodzi mi o to czy beda bardzije czule, mocniejsze... cos jak w B7 powiedzmy? Czy beda nadal podobnie twarde jak w b5 i zeby naprawde ostro zahamowac trzeba bardzo silno wciskac pedal w podloge... na pewno będa bardzie "odczuwalne"
abezus Opublikowano 8 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 8 Stycznia 2012 Rozumiem... W zasadzie dowiedzialem sie wszystkiego czego chcialem sie dowiedziec... Dzieki wielkie za pomoc. Pozdrawiam.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się