Jump to content
IGNORED

[B5 AHU] Problem z odpalaniem błędy 01176 i 17978 .


bodziobe58

Recommended Posts

Witam wszystkich bardzo serdecznie. Od kiedy kupiłem A4 B5 z 1997 roku z silnikiem 1,9 TDI 90 KM, mam z nim problem. Po podpięciu vaga mam błąd 01176 w immo oraz 17978 w ECU. Przeczytałem wiele tematów na forum dotyczących tego typu usterek. Wykonałem wiele prób naprawy według porad różnych użytkowników. W immo wymieniłem kondensator elektrolityczny 220 uF, chyba wszystkie punkty lutownicze poprawiłem, oczyściłem styki preparatem Contact oraz we wtyczce. Preparatem tym zapuściłem też mikro wtyczkę od cewki oraz dwa piny cewki.Kabel dodatkowo ekranowałem folią aluminiową i owinąłem taśmą izolacyjną. Po podpięciu Vaga wykasowałem błędy i dokonałem adaptacji immo oraz kluczy. Wymieniłem nawet cewkę immo. Po zaświeceniu się kontrolki od immo wystarczy przekręcić kluczem do tyłu i można odpalić i jechać. Kolejny raz kontrolka ta zaświeca się po kilku godzinach i klucz do tyłu i można dalej jeździć. Jest to już dla mnie wku.........ce , zwłaszcza, że wydaje mi się że wyczerpałem już wszystkie możliwości. Męczę się z tym już z pół roku. Bardzo proszę o pomoc.

Link to comment
Share on other sites

A wymieniałeś puszkę immo? czasami się wysypuja i wymiany kondensatora nie pomagają.

Jak chcesz to poszukam Ci puszki i wyślę, masz czym odczytać kod immo do adaptacji kluczyka??

Jak po zmianie puszki będzie okej to zrobisz jakiś przezlewik na konto a jak nie to oddasz mi tylko koszty przesyłki, może być?

Link to comment
Share on other sites

Kolego <<pieciajek>> puszki immo jeszcze nie wymieniałem. Oczywiście puszkę taką sam sobie załatwię a kod immo można odczytać za pomocą VagTacha. Instrukcję do tego można znaleźć na forum. Niemniej jednak mam pytanie czy VagTacho USB v.2.5 będzie mi hulać na interfejsie podłączanym do portu RS232, czy też muszę zakupić przejściówkę USB <=>RS232. A jak po zmianie puszki immo dalej nie będzie poprawy to co byś mógł mi jeszcze zaproponować aby tę usterkę usunąć.

Link to comment
Share on other sites

Ja mam tacho na USB ale czy przez adapter z rs232 na usb będzie poprawnie pracował to nie wiem.

Spróbuj z wymianą puszki bo innych pomysłów nie mam.

Link to comment
Share on other sites

A kostka stacyjki wymieniona? Czasem zapalająca się kontrolka immo jest właśnie powodem przerwania sygnału w kostce stacyjki.

Koszt ok.35zł - wymiana z 30 min. (pod osłoną stacyjki przy kolumnie kierowniczej).

Link to comment
Share on other sites

Szanowni koledzy przede wszystkim bardzo dziękuję za Wasze zainteresowanie i podpowiedzi. Na forum któryś z użytkowników napisał , że oporność cewki immo wynosi 19 Ohm. Pierwsza miała prawie 30 Ohm a ta którą kupiłem 22 Ohm. Proszę mi powiedzieć która jest właściwa i jaką oporność powinna mieć. Kostka stacyjki wymieniona oraz transponder ( cewka immo o której pisałem w swoim pierwszym poście ), jedyne czego jeszcze nie wymieniałem to tylko puszka immo, którą już sobie załatwiam. Jak wymienię to napiszę, czy to pomogło. [br]Dopisany: 29 Styczeń 2012, 11:50_________________________________________________Witajcie. Koledzy jeszcze nie wymieniłem puszki immo i teraz mam brak możliwości jazdy autem. Vag-com pozwala na wykasowanie błędu 01176 w immo a w ECU błąd 17978 nie daje się wykasować, przez co auto odpala i po ok. sekundzie gaśnie. Po tym zdarzeniu znowu pojawia się błąd 01176 w immo który można wykasować. Na allegro znalazłem moduły immo o dwóch oznaczeniach a to: 4A0 953 234 oraz 4A0 953 234 F. Teraz moje pytanie czy te moduły są ze sobą zamienne, czy też są one różne i jeden jest do diesla a drugi do benzyny? Czy jest jakiś sposób by sprawdzić obecny moduł czy jest on sprawny i gdzie jeszcze szukać przyczyny usterki?

Link to comment
Share on other sites

Cewka - 22 Ohm, Puszka - biała z napisem F+G Megamos, niezależnie od numeru (ale raczej będzie ten bez literki na końcu).

Doucz klucze od nowa i pewnie pójdzie.

Link to comment
Share on other sites

Kolego szogun0 zapomniałem dodać w moim poprzednim poście, że w aucie był moduł właśnie z literką "F" na końcu, być może poprzedni właściciel wymienił na taki i przez to miałem te problemy, które z czasem się nasilały aż wreszcie auta nie da się uruchomić. Przydałoby się mieć pewność, że ten bez literki "F" jest na pewno do diesla, czy też nie ma to żadnego znaczenia. Czy do adaptacji immo nie będę potrzebował pinu i czy jest on na tej srebrnej naklejce z czarnym nadrukiem .Może wypowiedzą się na ten temat inni koledzy z forum o co bardzo proszę.

Link to comment
Share on other sites

PIN jest pod zdrapką. Moduł w zasadzie nie ma znaczenia, bo czy diesel czy benz, to to samo. Do adaptacji będziesz potrzebował PIN.

Link to comment
Share on other sites

Sorki za odgrzebanie tak starego tematu ale mam identyczny problem . Silnik 1.9 TDI AHU 1997r , te same błędy czyli 01176 oraz 17978. Miałem problemy z tym immo, samochod gasł po sekundzie oraz mrygała dioda immo, przeczyściłem kostkę oraz zaekranowałem kabel folią aluminiową i od tego czasu wszystko było ok, po za jedną przygodą , poprawiałem ustawienie kolumny kierowniczej po czym znowu immo zaczął wariować ale sam z siebie przestał i samochód odpalił, teraz chciałem dodać nowe kluczyki VAGiem, mam możliwość dodania tylko 2 kluczyków , przy próbie programowania 3 kluczyków żaden z nich nie działa, przy programowaniu 2 , działają oba.

Ktoś poradził sobie z tymi błedami, oraz wie dlaczego nie mogę dodać 3 kluczyków na raz ?

Edited by Faraday
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...