Jump to content
IGNORED

[B5 AEB] Prośba o analizę błędu przepustnicy


tofi18T
 Share

Recommended Posts

Witam.

Podłączyłem vaga w celu adaptacji przepustnicy.

Zgodnie z instrukcja chciałem wykasowac błędy i adoptowć przepustnice.

Pokazało 1 błąd w odczytach z zakładki silnik:

1 BLEDY !!

17967 - Komunikacja obudowy przepustnicy ze sterownikiem

35-00 - -

Nie można błedu wykasować :(

Próbowłem adaptacji przepustnicy ale nic nie pomogło.

Obroty dalej są podwyższone na biegu jałowym do 1000-1100.

Co może oznaczać ten bład?

Link to comment
Share on other sites

A kolega czyścił wcześniej tą przepustnicę? U mnie wyskoczył kiedyś błąd P1559 i przepustnica nie chciała się zaadaptować, a błędu nie dało się usunąć. Po wymyciu przepustnicy na lustro (z obu stron!) i po adaptacji błąd bez problemu się skasował.

Link to comment
Share on other sites

No właśnie czyściłem przepustnice :(

Była brudna. Pewnie od dawna nie czyszczona.

Wcześniej było wszystko OK.

Świeta prawda. Lepiej nie ruszać jak wszystko chodzi. Bo można przedobrzyć.

Juto podłącze jeszcze raz Vaga. Wersje 311.2-N. Pełna Opcja.

Może coś pomoże.

Link to comment
Share on other sites

Juto podłącze jeszcze raz Vaga. Wersje 311.2-N. Pełna Opcja.

Oczywiście, że wersja musi być pełna :) Wchodzisz po połączeniu z silnikiem w 'Basic Settings', wpisujesz '098' i pojawi się 'ADP Run', a po zakończonej adaptacji zobaczysz 'ADP O.K.'.[br]Dopisany: 30 Marzec 2008, 20:20 _________________________________________________Oczywiście silnik musi być wyłączony (włączony tylko zapłon), a adaptacja wykonywana przy zagrzanym silniku (powyżej 80 st C). Po tym wszystkim błąd powinien się skasować.

Link to comment
Share on other sites

Witam.

Właśnie podłączyłem pełnego VAGA 311.2-N i niestety nie mogę dokonać adaptacji przepustnicy :(

Throttle valve pot voltage : ERROR

W pierwszym okienku zakładki Basic Setings na kanale 098 gdy nacisne klawisz RUN pojawia się na ułamek sekundy wartość a następnie :ERROR.

Przepustnica pod maska buczy ale nic sie nie dzieje.

Drive Valve: 3.740V w drugim okienku.

Dodatkowo wklejam odczyt silika, kody błędów.

VAG-COM Version: Release 311.2-N

Control Module Part Number: 8D0 907 557 T

Component and/or Version: 1.8L R4/5VT MOTR HS D05

Software Coding: 04001

Work Shop Code: WSC 06325

3 Faults Found:

17967 - Throttle Valve Control part (J338): Fault in basic settings

P1559 - 35-00 - -

00670 - Throttle Position Sensor (G127)

06-10 - Signal to High - Intermittent

17967 - Throttle Valve Control part (J338): Fault in basic settings

P1559 - 35-10 - - - Intermittent

Co poradzicie?

Może jeszcze raz wykręcić przepustnice. Sprawdzić kostki,połączenia i wszystko przeciścić ??

[br]Dopisany: 31 Marzec 2008, 19:42 _________________________________________________Witam.

Po wczorajszych zabawach z Vagiem obroty jeszcze bardziej sie rozszalały.

Na wolnych obrotach dochodza nawet do 1400.

Najgorzej jest gdy silnik sie nagrzeje.

I przez to paliwa bierze strasznie dużo :((

Link to comment
Share on other sites

A linkę od gazu dobrze założyłeś? Może źle wskoczyła? Ściągnij linkę od gazu i zobacz, czy sie zaadaptuje.

00670 - Throttle Position Sensor (G127)

06-10 - Signal to High - Intermittent

Pisze, że czujnik położenia przepustnicy miał zbyt duże wartości (może była niedomknięta). Pozostałe błędy mówią o tym, że należy zaadaptować przepustnicę. Wyciągnij jeszcze raz tą przepustnicę, oglądnij dokładnie, poruszaj wtyczką.

Link to comment
Share on other sites

zobacz właśnie tak jak kolega pisał czy linka nie jest naciągnięta

Link to comment
Share on other sites

Dziekuje za porady.

Dzisiaj popołudniu sprawdze linke i przepustnice.

Z tego co pamiętam linka gazu była luźna.

Ale nie napinałem. Zostawiłem jak było.

Odłącze linke i spróbuje adaptacji jeszcze raz.

Jak nie pomoże trzeba będzie wykręcać przepustnice :(

Ciekawe dlaczego wychodzi błąd w pierwszym okienku: Throttle valve pot voltage : ERROR

Pozdr. Tomek.[br]Dopisany: 01 Kwiecień 2008, 11:16 _________________________________________________Witam.

Wczoraj wykręciłem jeszcze raz przepustnice z auta.

Była czysta. Posprawdzałem kostki i połączenia.

Podpiołem na samym kablu i obserwowałem środek po włączeniu zapłonu.

Brzęczy i lekko zostaje wychylona łopatka, po zakończeniu powraca do pozycji wyjściowej.

Poskręcałem wszystko i podłączyłęm, Vaga.

Pokazał 1 błąd:

17967 - Throttle Valve Control part (J338): Fault in basic settings

P1559 - 35-00 - -

Niemożna wykasować.

Chciałem przeprowadzić adaptacje ale wyskakuje ERROR w pierwszym okienku.

Mam wrażenie jakby coś blokowało adaptacje. W ostatnim wyskakuje napis ADAP RUN ale po chwili avatable.

Moze zepsuty nastawnik i daje zwarcie na czujnik.

Obroty dalej świrują. Gdy puszcze gaz na chwile spadają do 900 a następnie powoli podwyższają sie.

Raz do 1200 a nawet 1400.

Nie wiadomo co robić :(

Chyba musze kupić inną przepustnice.

[br]Dopisany: 02 Kwiecień 2008, 07:14 _________________________________________________Dodam jeszcze.

Podczas pracy na podwyższonych obrotach. Odpiołem gumową rure która idzie z przepystnicy do intercollera.

Obroty spadły do prawidłowych wartości. Ale po podłączeniu znowu wzrosły.

Może odpowietrzenie silnika. Ale czy ma to związek z niemożliwością przeprowadzenia adaptacji przepustnicy.

Czy można to sprawdzic?

Link to comment
Share on other sites

Guest Kaziu_Wichura

napisz do mnie na gg, zrobię ci skan instrukcji w jaki sposób dokonać pomiarów napięć przepustnicy. ;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...