seb-k Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Witam. Wjechałem ostatnio na kanał i zauważyłem kroplę oleju ze skrzyni biegów wiszącą na śrubie mocującej drążka zmiany biegów. W książce "Audi A4 Sam naprawiam..." śruba ta widnieje opisana numerem 38 jako "śruba (20Nm) samoblokująca, każdorazowo nowa) (strona 144 - foto poniżej). Śruba sprawia wrażenie znacznie wykręconej. Dokręciłem ją o jakieś pół obrotu bo strasznie ciężko szła (nie chciałem uszkodzić niczego, w szczególności drążka), pewnie dałoby się przekręcić mocniej ale zacząłem się zastanawiać czy to nie jest jakaś śruba regulacyjna i czy ona czasem nie powinna być tak wykręcona. Fotka całej sytuacji poniżej. Nie wiem skąd wyciek, czy spod tej śruby czy z tego - do czego drążek jest tą śrubą przykręcony? Wiecie co z tym zrobić? [br]Dopisany: 2008-03-31, 11:30:52_________________________________________________ps. widzę, że pytanie na poziomie
.Pablo. Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Opublikowano 2 Kwietnia 2008 więc olej wydostaje się z zimeringa w skrzyni biegów tam gdzie opisałeś mokro teraz masz 2 wyjścia bo nie pamietam jak jest w audi czy zimering zakładany jest od środka czy można założyć go z zewnątrz jeśli to ta pierwsza opcja to wytrzyj to miejsce i obserwuj czy tylko się tam "poci" czy jest to wyciek jeśli się poci to nie warto rozbierać skrzyni żeby go wymienić trzeba tylko kontrolować olej :> ps ta śruba którą dokręciłeś to śruba odpowiedzialna za regulacje drążka
seb-k Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Autor Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Dzięki za odpowiedź. Będę nadal obserwował. Wytarłem do sucha. W sobotę znów wjadę na kanał i zobaczę. Wczoraj przyjżałem się i widzę, że faktycznie olej najprawdopodobniej wydostaje się z tej uszczelki gdzie zaznaczyłem "MOKRO". Ta uszczelka chyba powinna być lekko wilgotna z oleju żeby nie było tarcia podczas zmiany biegów.[br]Dopisany: 2008-04-02, 13:28:21_________________________________________________Sprawdziłem - cieknie sobie dalej. Nie wiecie czy tą gumę da sie jakoś wymienić bez rozbierania auta?
.Pablo. Opublikowano 9 Kwietnia 2008 Opublikowano 9 Kwietnia 2008 tego niestety ci nie powiem jedni producenci montują zimeringi wbijane od środka inni z zewnątrz nie miałem jeszcze okazji tego sprawdzać
seb-k Opublikowano 9 Kwietnia 2008 Autor Opublikowano 9 Kwietnia 2008 hm... szkoda, od kiedy dokręciłem tą śrubę leje się jabby trochę bardziej i już nie po śrubie tylko prosto z uszczelki po skrzynce
.Pablo. Opublikowano 11 Kwietnia 2008 Opublikowano 11 Kwietnia 2008 przypuszczalnie jak dokręcałeś ta śrube regulacji drążek w skrzyni się ruszył i spowodował jeszcze większy wyciek no nic w takim przypadku czeka cie wymiana tego zimera
seb-k Opublikowano 28 Maja 2008 Autor Opublikowano 28 Maja 2008 OK - wymiana oringu 50zł (stary zdeformowany zapewne od temperatury i pracy wybieraka) - nowy oring 13zł w ASO - więc razem 63zł. Jak to nie pomoże to się odezwę ale sądząc po starym oringu musiało ciec właśnie z niego.
sołtys85 Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Odgrzeję kotleta, ponieważ mam taki sam problem z cieknącym oringiem. Wymiana przyniosła oczekiwany efekt? A w aso dostałeś też tą śrubę czy założyłes starą?
seb-k Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Mechanik kupił śrubę w ASO. Wycieku brak ;-)
wicio82 Opublikowano 9 Maja 2011 Opublikowano 9 Maja 2011 witam, mam podobny problem lekko mi sie saczy w tym miejscu jak u kolegi. duzo z tym roboty? a ten uszczelniacz to tylko w serwisie audi mozna kupic? i co z olejem trzeba bylo dolac i jaki powinien byc?
seb-k Opublikowano 9 Maja 2011 Autor Opublikowano 9 Maja 2011 Mój kupiony w serwisie VW. Wszystko zrobił mechanik. Dolał oleju. 63zł to nie tragedia więc nie drążyłem tematu.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się