Jump to content
IGNORED

[B5 AVG] Wyciek w okolicy drążka zmiany biegów [FOTO]


seb-k
 Share

Recommended Posts

Witam. Wjechałem ostatnio na kanał i zauważyłem kroplę oleju ze skrzyni biegów wiszącą na śrubie mocującej drążka zmiany biegów. W książce "Audi A4 Sam naprawiam..." śruba ta widnieje opisana numerem 38 jako "śruba (20Nm) samoblokująca, każdorazowo nowa) (strona 144 - foto poniżej).

9c4c6c8c0c5e87dfm.jpg

Śruba sprawia wrażenie znacznie wykręconej. Dokręciłem ją o jakieś pół obrotu bo strasznie ciężko szła (nie chciałem uszkodzić niczego, w szczególności drążka), pewnie dałoby się przekręcić mocniej ale zacząłem się zastanawiać czy to nie jest jakaś śruba regulacyjna i czy ona czasem nie powinna być tak wykręcona. Fotka całej sytuacji poniżej. Nie wiem skąd wyciek, czy spod tej śruby czy z tego - do czego drążek jest tą śrubą przykręcony?

edc2482824c1df72m.jpg

Wiecie co z tym zrobić? [br]Dopisany: 2008-03-31, 11:30:52_________________________________________________ps. widzę, że pytanie na poziomie :)

Link to comment
Share on other sites

więc olej wydostaje się z zimeringa w skrzyni biegów tam gdzie opisałeś mokro :tongue4: teraz masz 2 wyjścia bo nie pamietam jak jest w audi czy zimering zakładany jest od środka czy można założyć go z zewnątrz jeśli to ta pierwsza opcja to wytrzyj to miejsce i obserwuj czy tylko się tam "poci" czy jest to wyciek jeśli się poci to nie warto rozbierać skrzyni żeby go wymienić trzeba tylko kontrolować olej :> ps ta śruba którą dokręciłeś to śruba odpowiedzialna za regulacje drążka :wink4::hi:

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za odpowiedź. Będę nadal obserwował. Wytarłem do sucha. W sobotę znów wjadę na kanał i zobaczę. Wczoraj przyjżałem się i widzę, że faktycznie olej najprawdopodobniej wydostaje się z tej uszczelki gdzie zaznaczyłem "MOKRO". Ta uszczelka chyba powinna być lekko wilgotna z oleju żeby nie było tarcia podczas zmiany biegów.[br]Dopisany: 2008-04-02, 13:28:21_________________________________________________Sprawdziłem - cieknie sobie dalej. Nie wiecie czy tą gumę da sie jakoś wymienić bez rozbierania auta?

Link to comment
Share on other sites

tego niestety ci nie powiem jedni producenci montują zimeringi wbijane od środka inni z zewnątrz nie miałem jeszcze okazji tego sprawdzać :wink4:

Link to comment
Share on other sites

hm... szkoda, od kiedy dokręciłem tą śrubę leje się jabby trochę bardziej i już nie po śrubie tylko prosto z uszczelki po skrzynce

Link to comment
Share on other sites

przypuszczalnie jak dokręcałeś ta śrube regulacji drążek w skrzyni się ruszył i spowodował jeszcze większy wyciek no nic w takim przypadku czeka cie wymiana tego zimera :hi:

Link to comment
Share on other sites

OK - wymiana oringu 50zł (stary zdeformowany zapewne od temperatury i pracy wybieraka) - nowy oring 13zł w ASO - więc razem 63zł. Jak to nie pomoże to się odezwę ale sądząc po starym oringu musiało ciec właśnie z niego.

Link to comment
Share on other sites

Odgrzeję kotleta, ponieważ mam taki sam problem z cieknącym oringiem. Wymiana przyniosła oczekiwany efekt?

A w aso dostałeś też tą śrubę czy założyłes starą?

Link to comment
Share on other sites

Mechanik kupił śrubę w ASO. Wycieku brak ;-)

Link to comment
Share on other sites

witam, mam podobny problem lekko mi sie saczy w tym miejscu jak u kolegi. duzo z tym roboty? a ten uszczelniacz to tylko w serwisie audi mozna kupic? i co z olejem trzeba bylo dolac i jaki powinien byc?

Link to comment
Share on other sites

Mój kupiony w serwisie VW. Wszystko zrobił mechanik. Dolał oleju. 63zł to nie tragedia więc nie drążyłem tematu.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...