Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 1.9 AFN] Analiza logów - ciąg dalszy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
czasami spowodowane niedomganiami czujnika cisnienia atmosferynzego

aa... Czy czasem ten czujnik ciśnienia (F96) w aucie zdenia nie jest właśnie w komputerze ?

jest ..... i zdeniu juz o tym wie .... ;-)

takze wszystko powoli uklada sie w jedna calosc .....

[ Dodano: 30-10-2006, 08:40 ]

wygląda na to ze moja diagnoza znalazła poparcie u fachowców.... :twisted:

:arrow: http://www.diagtronik.pl/forum/viewtopic.php?t=3683

Opublikowano
czasami spowodowane niedomganiami czujnika cisnienia atmosferynzego

aa... Czy czasem ten czujnik ciśnienia (F96) w aucie zdenia nie jest właśnie w komputerze ?

jest ..... i zdeniu juz o tym wie .... ;-)

takze wszystko powoli uklada sie w jedna calosc .....

[ Dodano: 30-10-2006, 08:40 ]

wygląda na to ze moja diagnoza znalazła poparcie u fachowców.... :twisted:

:arrow: http://www.diagtronik.pl/forum/viewtopic.php?t=3683

no zobaczymy w czwartek

dzis prezerabialem temat z jeszcze jednym "fachowcem" i doszlismy do pewnych wnioskow które wydaja sie byc dość realne

a mianowicie

kiedys w aucie najwidoczniej musiala walnąć turbawka, gdy walneła oleum poszło w uklad IC. Po wymianie Turbawki nie został uklad przeczyszczony (IC, przewody/rury) i jest sobie tam nadal co powoduje ze czujnik ciosnienia atmosferycznego znajdujący sie w kompie zasysa przez przewod podcisnieniowy olej co powoduje info o błedzie ECU oraz o złych informacjach powodujących owe skutki (np. za małe ciś. doładowania)

no i w czwartek jestem juz umowiony na warszt gdzie cały uklad bedzie czyszczony

no i zobaczymy :cool:

Opublikowano

Ja zapomnialem ale jesli turbo nie pompuje to nie mozna mowic, ze przeplywka nie domaga.

zdeniu, sorki za blad :oops: mam nadzieje, ze nie wymieniles przeplywki.

Jak zrobisz kompa, czy co mu tam dolega wtedy jeszcze raz logi i sie okresli co i jak.

Opublikowano
zdeniu, sorki za blad

stary spoko, nie wymienialem przeplywki :cool:

jak juz pisałem wyzej najpierw musze przeczyscic cału iklad IC z oleju

i wtedy bedzie sie dalej dzialalo , duze prawdopodobienstwo ze sporo moze sie poprawic

w koncu zacznie dobrze dzialac czujnik cisnienia atmosferycznego (chyba ze przez oliwe szlak go trafil) :cool:

Opublikowano

zdeniu, trzymamy kciuki oby wszystko bylo oki. :wink:

Opublikowano
zdeniu, sorki za blad

stary spoko, nie wymienialem przeplywki :cool:

jak juz pisałem wyzej najpierw musze przeczyscic cału iklad IC z oleju

i wtedy bedzie sie dalej dzialalo , duze prawdopodobienstwo ze sporo moze sie poprawic

w koncu zacznie dobrze dzialac czujnik cisnienia atmosferycznego (chyba ze przez oliwe szlak go trafil) :cool:

i jak tam postep prac .... :?:

Opublikowano

wiec tak

układ IC przeczyszczony (sporo oleju było w samym IC :evil: )

wszystkie przewody szczelne, podciśnienia również, przemyta została również przepływka

po tych zabiegach podłączyłem laptaka i :

nie ma juz wspominanego błędu błąd sterownika 65535

no i nie powinno juz być takich skutków olej silnikowy w ECU

zrobilem logi i oto co mam:

na 3 biegu

003_004_008_011nowe.jpg

i na biegu jałowym

000_013nowe.jpg 001_002_003_004_005_006nowe.jpg

i co Wy na to :?: :?: :?:

Opublikowano

Przeplywka jeszcze daje rade. Turbina nie bardzo, jakby kierownice przytarte, bo cisnienie spada ponizej wymaganego lub cos zwiazanego z regulacja cisnienia.

Kat wtrysku mozna by ciut podniesc, wtryski zdrowe.

Dawke paliwa mozna by zmniejszyc jej wartosc na okolo 3,5 bo masz ponad 6.

Jesli gdzies sie pomylilem to mnie poprawcie bo na szybko to ogladalem.

Opublikowano

wielkie dzieki za odpowiedź

wiesz może jak

Kat wtrysku mozna by ciut podniesc

oraz jak

Dawke paliwa mozna by zmniejszyc jej wartosc na okolo 3,5 bo masz ponad 6
Opublikowano

no i teraz wszystko wyglada normalnie ....

kat wtrysku wacha sie miedzy 47-50,jak nie ma problemow z odpalaniem to bym zostawil (powinno byc miedzy 49-54)

a jak zrobic poluzowac pompe wtryskowa ipodpiac vaga i ustawic ja na wymagana wartość (podałem wyzej)

dawka dosyc mala 6.8 mg/skok ,zwieksz do 3mg/skok autko bedzie lepiej zbierac sie od dołu (im mniej tym lepiej ;-) )

a tak to mozesz zrobic:

Special adaptations: Login code 12233:

To perform the following adaptations (except idle) you need to use the Login function.

Enter 12233 as a Login code.

Misuse of some of the adaptations can lead to engine failure.

This is done at your own risk!

Note that the EGR setting is for off-road use only...

[select]

[01 - Engine]

[Login - 11]

Enter 12233 to activate special adaptations,

[Do It!]

[Adaptation - 10]

Enter the "channel number" below to select each channel.

Put in the suggested value(s) in "new value".

[Test]

Observe the "test value" field to make sure the adaptation setting is acceptable.

[save]

Channel 1: injected quantity

Check the injected quantity at idle, engine warm and all power consuming devices turned off.

Specification is 2.5 to 9 mg/h.

To change the amount of injected fuel perceived by the ECU, go to adaptation channel 1.

If you have driveability problems, you may want to increase it to 3-4 mg/h.

For slightly improved throttle response, you may try to decrease the value.

ustaw wartość : 32784 albo nizej tak zeby wskazanie bylo na poziomie 3 mg/skok

układ wtryskowy masz zdrowy wiec nie masz sie czym martwic.

przepływomierz jak dla mnie jestszcze calkiem niezle mierzy

Turbo pompuje choc spadki ponizej wymaganego moga sugerowac zatarte kierownice ... osobiscie pojezdilbym troszke z sendałem w podłodze i pewnie sie rozjezdzi ...

Podsumowywyujac problem zostal rozwiazany, ogladajac logi mozna wywnioskowac ze autko zdrowe , a jak ma byc idealne to zrob kosmetyczne sprawy opisane przeze mnie wyzej .... i ciesz sie moca TDI .... :twisted:

Opublikowano

wielkie dzięki za odpowiedź

co do kata wtrysku wsio rtozumiem

co do regulacji dawki to nic nie kumam :mrgreen:

dzwoniłem do serwisu i powiedzieli mi ze kąt ustawią ale dawki nie bo nie mają jakiegos klucza potrzebnego do pompy

Podsumowywyujac problem zostal rozwiazany

no nie tak do końca bo w dalszym ciągu jak silnik jest gorący to na wolnych obrotach trzesię silnikiem :cry:

Opublikowano
co do regulacji dawki to nic nie kumam :mrgreen:

dzwoniłem do serwisu i powiedzieli mi ze kąt ustawią ale dawki nie bo nie mają jakiegos klucza potrzebnego do pompy

Podsumowywyujac problem zostal rozwiazany

no nie tak do końca bo w dalszym ciągu jak silnik jest gorący to na wolnych obrotach trzesię silnikiem :cry:

co do dawki to nie potrzeba rzadnego klucza (taka korekte da sie zrobic Vag'iem ... :twisted: ) jakwróce do domku to Ci to przetłumacze (teraz jestem w pracy i nie mam zabardzo czasu ;-) )

co do problemu to chodzilo mi o cisneinie doładowania wymagane/rzeczywiste .... ;-)

Opublikowano

jak narazie wielkie dzieki wszystkim za pomoc

a przede wszystkim Tobie spanky

naprawde wiele sie rozwikłało jak i wiele sie nauczyłem

naprawde jestem dźwięczny :mrgreen:

jak może będziesz (bo nie widze Cie naliscie) na zimowym zlocie w górach to picie masz gratis

co to tej dawki jak bedziesz mial chwilke luzu :cool: to czekam cierpliwie

pozdro

Opublikowano
jak narazie wielkie dzieki wszystkim za pomoc

a przede wszystkim Tobie spanky

naprawde wiele sie rozwikłało jak i wiele sie nauczyłem

naprawde jestem dźwięczny :mrgreen:

jak może będziesz (bo nie widze Cie naliscie) na zimowym zlocie w górach to picie masz gratis

co to tej dawki jak bedziesz mial chwilke luzu :cool: to czekam cierpliwie

pozdro

forum jest po to zeby sobie pomagac ;-)

co do tłumaczenie ... to niestety jeszcze nie dotarłem do domku .... :twisted: (a juz jestem znowu w pracy) .. ale dzisiaj powinienim juz nocowac u siebie ;-) to Ci w skrocie napisze co i jak .... cierpliwosci .... (albo jak chcesz to zadzwon w sobote to zrobimy to on-line :twisted: )

a co do Zlotu zimowego .... to sie nie deklaruje bo jeszcze nie wiem ....

Opublikowano

chetnie przeczytam skrocony opis aby przygotowac sie do telefonu :mrgreen:

a na zlot dawaj bez dyskusji :cool:

Opublikowano

zgodnie z obietnica krótki opis w jezyku polskim.

silnik odpalony,nagrazny min 80 stopni,wszelkie urzdzenia wyłaczone (radio,klima,swiatla itp .... )

klikasz 01-silnik

klikasz 11-login

wpisujesz 12233 i enter,

klikasz 10 -adaptacje

wpisujesz kanał który Cie interesuje (w tym przypadku 01)

pokaze Ci sie okno z wartościa aktualna (np.32784) i na górze odpowiednik w mg/skok np.2.8 mg/skok.

W oknie obok mozesz wpisac twoja wartość (np.32768) wciskasz Test i odcztujesz wartość na górze w mg/skok ... jezeli Ci pasuje wciskasz Zapisz i masz ustawiona dawke ....

P.S Za przedstawiony opis nie odpowiadam i robisz to na własne ryzyko ... :!: ;-)

Opublikowano
P.S Za przedstawiony opis nie odpowiadam i robisz to na własne ryzyko ... :!: ;-)

:mrgreen:

tylko jedno pytanie

robiles to czy to tylko teoria :mrgreen: :?:

Opublikowano
P.S Za przedstawiony opis nie odpowiadam i robisz to na własne ryzyko ... :!: ;-)

:mrgreen:

tylko jedno pytanie

robiles to czy to tylko teoria :mrgreen: :?:

oczywiscie ze robilem ... wiele razy ...

nawet dizsiaj jakies 20 minut temu ... posiedzialem troche w garazu z niunia i zapietym Vag'iem .... :twisted:

Opublikowano

Moge potwierdzić że adaptacja to bułka z masłem, osobiście wykonywałem ją w Audi,Skodzie,Passacie etc ...

Oczywiscie nalezy ja wykonywac spokojnie , uwaznie obserwując w które bloki wchodzimy i które wartości zmieniamy ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...