bubaS-line Opublikowano 22 Stycznia 2012 Opublikowano 22 Stycznia 2012 witam wymienilem wlasnie plyn w ukladzie wspomagania tzn wyciagnolem strzykawka stary plyn krecac kierownica w lewo i w prawo tak jak ktos opisal we wczesniejszym watku zalalem nowym orginalnym G4000 udalo mi sie wyciagnac jakies 0,5 litry i tyle tez wlalem spowrotem nastepnie krecilem kierownica i odpowietrzalem przejechalem kilka metrow wrocilem przy mocnym skrecie w prawo dalo sie uslyszec jakies dziwne odglosy . pytanie 1 czy powinienem procedure powturzyc i wymienic raz jeszcze plyn bo moze zmioeszal sie ze starym plynem 2 po wylaczeniu zaplonu slychac jakies dziwne szumy ( jakby przewijanie czegos , pompowanie ,nawijnie) co to moze byc i czy to moze jest normalne ? Samochod mam od niedawna i wczesniej jak bym tego nie zauwazyl dopiero teraz po wymianie tego plynu a i tak wogole ile tego plynu powinienem odessac ze zbiorniczka prosze o jakas rade i pomoc
Tommy Gun Opublikowano 22 Stycznia 2012 Opublikowano 22 Stycznia 2012 Spróbuj jeszcze raz odpowietrzyć ale na lekko podniesionych kołach. Na dobrą sprawę nic nie powinno się stać przy takiej operacji. Teraz pytanie czy nie kręciłeś za bardzo po odessaniu tego 0,5 litra płynu. I czy odbywało się to na podnośniku czy na podłożu ?
bubaS-line Opublikowano 22 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 22 Stycznia 2012 odbywalo sie to na podniesionych kolach moze faktycznie jeszcze nie odpowietzyl sie dokladnie caly uklad wiec odesssam raz jeszcze i zaleje nowym a narazie dzieki. pytanie jeszczze czy te dziwnie dzwieki jakby(pompowania i przewijania czegos ) powylonczeniu silnika maja cos wspolego z tym
JarusKK Opublikowano 22 Stycznia 2012 Opublikowano 22 Stycznia 2012 W układzie powinno być około 1L płynu, pracuje na warsztacie i miałem już styczność z takim czymś, daj auto odpocząć i póżniej jak zapalisz powinno byc już cicho w układzie wspomagania jeśli dobrze odpowietrzyłeś a jesli to diesel to ten szum to może byc wstepna pompa paliwa, jakies zaworki lub podciśnienia. Być może nic czym powinienes się martwic
bubaS-line Opublikowano 22 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 22 Stycznia 2012 tak to jest diesel wlasnie nie moglem nigdzie znalesc informacji ile teo plynu powinno sie znajdowac dzieki wielkie
robert92717 Opublikowano 23 Stycznia 2012 Opublikowano 23 Stycznia 2012 Witam, miałem podobny problem robiłem tak samo jak buba - myślałem nawet że padła pompa wspomagania po wymianie płynu. Jednak po kilku dniach wszystko się wyjaśniło, padło sprzęgło kierunkowe alternatora i wydaje właśnie podobne dźwięki jak z układu wspomagania. Objawiało się to wyciem spod maski i skaczącym napinaczem paska.
bubaS-line Opublikowano 23 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 23 Stycznia 2012 hmm a dokladnie w jaki sposob to sie wyjasnilo z tym sprzeglem i wogole gdyby tak mialo byc to jaki koszt wymiany tego sprzegla?
JarusKK Opublikowano 23 Stycznia 2012 Opublikowano 23 Stycznia 2012 to wymienia się cała rolke alternatora, działa to na zasadzie takiej jak i torpedo w rowerze czyli w jedną stronę sie kreci a w druga ślizga. Bardzo łatwo to sprawdzić maska w górę chyba kluczem 15 odchylasz napinacz paska PK i zdejmujesz pasek z alternatora potem kręcisz rolką alternatora i przytrzymujesz ja jak sie zacina to trzeba wymienić ale jak płynnie sie "ślizga" to jest OK koszt takiej wymiany to bodajże około 200-250zł bo tam jest taki smieszny klucz ze ściągaczem który nie każdy warsztat może posiadać i przy okazji mozesz posprawdzać pozostałe rolki
bubaS-line Opublikowano 23 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 23 Stycznia 2012 dzieki wielkie ponowie za informacje pozdrawiam
robert92717 Opublikowano 24 Stycznia 2012 Opublikowano 24 Stycznia 2012 za samą rolkę zapłaciłem ok 137 zł. wymiana bardzo prosta można zrobić to samemu ok 1 godz. roboty. Zdejmujesz osłonę z góry silnika, zdejmujesz pasek, alternator jest przykręcony na szpilkach (chyba na 13 klucz). Jak już masz alternator na wierzchu najlepiej kluczem pneumatycznym odkręcić rolkę w której jest wbudowane sprzęgło. Zmieniasz na nową i po kłopocie. W warsztacie koszt wymiany ok. 50 -60 zł. i ręce czyste
czarny Opublikowano 26 Stycznia 2012 Opublikowano 26 Stycznia 2012 ja ci powiem że bawiłem sie też z tą wymianą płynu ale się wkurzyłem bo był cały czas syf i pojechałem do warsztatu dałem 30 zł i spokój miałem
bubaS-line Opublikowano 26 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 26 Stycznia 2012 dzieki wielkie i powiem ze ja tez bym pojechal na warsztat ale akurat jestem za granica i skoro mozna samemu to ogarnac to sie podjolem bo nie jest to takie skaplikowane a narazie skoro nic takiego sie nie dzieje to poczekam jak bede w kraju to zajade na serwis i wszystko sie wyjasni dzieki wielkie
czarny Opublikowano 26 Stycznia 2012 Opublikowano 26 Stycznia 2012 tak jest powiem ci łatwiej i pewniej bo oni to jakąś pompką robią ten caly syf i stary płyn ściągają, ja a samym płykaniu ponad 1 litr starciłem i nic mi to nie dało bo płyn cały czas byl żółty taki :)
JarusKK Opublikowano 27 Stycznia 2012 Opublikowano 27 Stycznia 2012 Tego syfu nigdy do końca nie wypłuczesz :/ ale są sposoby na to i wcale nie trzeba wysysać Długo sie z tym schodzi ale jak robimy tak na warsztacie gdzie pracuje to płyn jest praktycznie takiej barwy jaki jest oryginalnie zielony,brązowy,czerwony czy tez przezroczysty:)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się