Jump to content
IGNORED

[ALL] Różnice w turbinach montowanych w silniku ATJ i AJM


jac0205

Recommended Posts

Witam wszystkich.

Jestem po regeneracji turbiny w firmie CARTUR. Po zamontowaniu spodziewałem się znacznej różnicy w działaniu. Przed naprawą turbinka załączała się jak jej czapka stała: 2500, 3000 obr. Po naprawie (odbudowie) wygląda to tak, że przy 2000 obr czuć wyraźnie doładowanie jednak dojście do tych obrotów trwa wieki :) Turbina działa tak jakby zwykła bez kierownic (mam porównanie z turbo w Peugeocie 406), a z tego co się orientuję to w turbinie z kierownicami utrzymywane jest pewne ciśnienie i turbina ładnie startuje od dołu. Tak jest w drugim moim audi (silnik AJM), Turbinka ładnie startuje od dołu. Jest jakaś różnica w budowie turbin przy silnikach AJM i ATJ (Quattro) ? CARTUR nie potrzebował żadnego kodu silnika tylko pojemność: 1.9 i na tej podstawie ustawili fabryczne ustawienia. Czyli powinno być jednakowe działanie, bo rodzaj napędu do działania turbiny tu raczej nie ma znaczenia ?

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

zrob loga 011 i bedzie wiadomo.Dlatego ja nikomu nie polecam regeneracji.Lepiej uzywke dobra,a jak wstawala tobie od 2500 to moze winna byla zawalona geometria badz grucha.

Link to comment
Share on other sites

Sądziłem, że lepiej ją naprawić (to dłużej pochodzi) niż zakładać używaną nie wiedząc za dużo o jej przeszłości. No ale teraz to już za późno, kasa poszła. Firma polecana przez wielu, ma dobre opinie. Zobaczymy co pokażą logi. A dodam, że w turbinie rozpadł się wirnik po stronie powietrza.

Link to comment
Share on other sites

w przypadku ATJ/AJM,korzystniej wsadzic bylo turbo awx.Bo tam jednak maja ciezsze zycie(a jezeli jeszcze ciutke przeladowuje to juz wogole) niz w afn/ahh/avg

Link to comment
Share on other sites

Jeszcze jedno pytanko: czy olej zassany przez uszkodzoną turbinę może pójść na intercooler i go zatkać ? Może tu szukać winnego całej sytuacji ? IC wewnątrz ma za mały prześwit w rurkach i ciśnienie idzie z opóźnieniem ?

Link to comment
Share on other sites

Zatkać raczej nie zatka,ale wyczyścić kolektor dolotowy oraz egr nie zaszkodzi. Tam się często zapycha

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...