Jump to content
IGNORED

[B5 AFN] Problem z odpalaniem na zimnym silniku


MisiuKolorowy
 Share

Recommended Posts

Witam,

Jak w temacie, pierwsze odpalenie po nocy - zimny silnik. Trza krecic czasem 5 sekund czasem minute zanim odpali.

Tak: Swiece grzeja, wtryski nie leja sprawdzone, zaplon ustawiony idealnie, kompresja 2,8 na zimnym silniku na kazdym cylindrze, dawka 4,2mg, kat statyczny 53.

A problem dalej jest... Juz mi rece opadaja :( Mam auto 3 tygodnie, dolozylem jzu 1000zl i mam go dokumentnie dosyc :/

Moze mi ktos pomoze?

prosze nazywac tematy zgodnie z regulaminem,poprawilem tym razem

Link to comment
Share on other sites

filtr wymieniony??

moze czujnik temp :wink4:

Link to comment
Share on other sites

Przepraszm za nazwe tematu ale jestem nowy, umknelo mi to. Dziekuje za zmiane :)

No to tak, czujniki opanowane - sa okej

Filtr paliwa - wymieniony, czekamy do rana.

A moze gdzies jest nieszczelnosc w ukladzie paliwowym i podcisnienie wypycha paliwo z pompy? Tylko jak to sprawdzic ?

Link to comment
Share on other sites

Witam

A co uważasz za zimny silnik bo umnie jest tak

powyżej 10 stopni (temperatura zewnętrzna samochód po nocce rano ) odpala od dotknięcia

okoł (+2 do -4) trzeba pokkręcić ok 1-2 sek

poniżej -10 odpala od dotknięcia

:)

Link to comment
Share on other sites

a na ciepło pali OK, bo jak nie to może pompka paliwa ??

Link to comment
Share on other sites

zielony04 - Za zimny silnik uwazam auto po przestanej nocy pod domem, czyli srednio 8-10 godzin postoju przez noc. ((( u mnie trzeba pokrecic 30-60 sekund, nie 2))) :blink:

lesand - Nawet nie wiem, ze cos takiego istnieje jak zawor odciecia paliwa, ale domniemam, ze jezeli bylby niesprawny to auto nie odpalalo by wogole, ni na cieplym ni na zimnym a tu chodzi TYLKO o pierwsze odpalenie po 8 godzinnej nocy w temp 5stopniC.

mcm00 - Na cieplym pali na dotyk, i nawet rano po nocy, jak pokrece ta minute i wkoncu odpali, zgasze i odpale odrazu to juz odpali na dotyk. Tylko ten pierwszy odpal po nocnym postoju nie moze zalapac. Kreci na sucho az nagle jak by zaczal dostawac paliwa troche i po chwilce juz normalnie i odpala.

Link to comment
Share on other sites

Witam,

Jak w temacie, pierwsze odpalenie po nocy - zimny silnik. Trza krecic czasem 5 sekund czasem minute zanim odpali.

Tak: Swiece grzeja, wtryski nie leja sprawdzone, zaplon ustawiony idealnie, kompresja 2,8 na zimnym silniku na kazdym cylindrze, dawka 4,2mg, kat statyczny 53.

A problem dalej jest... Juz mi rece opadaja :( Mam auto 3 tygodnie, dolozylem jzu 1000zl i mam go dokumentnie dosyc :/

Moze mi ktos pomoze?

prosze nazywac tematy zgodnie z regulaminem,poprawilem tym razem

1. Zalej pełen bak paliwa i 0,25 l. denaturatu. Możliwe iż to co masz w baku , nie przypomina paliwa.

2. Chciałem zasugerować wymianę filtra paliwa, ale już to zrobiłeś. Dodatkowo patrz pkt1

3. Czy kat wtrysku ustawiany w basic settings ? Jesli tak - mocno faluje , o ile jednostek ?

4. Czy są bąble w przewodzie paliwowym ?

Link to comment
Share on other sites

1. Zalej pełen bak paliwa i 0,25 l. denaturatu. Możliwe iż to co masz w baku , nie przypomina paliwa.

2. Chciałem zasugerować wymianę filtra paliwa, ale już to zrobiłeś. Dodatkowo patrz pkt1

3. Czy kat wtrysku ustawiany w basic settings ? Jesli tak - mocno faluje , o ile jednostek ?

4. Czy są bąble w przewodzie paliwowym ?

1. Paliwo tankowalem juz wszedzie, BP, Shell, Bliska - zawsze od zera do pelna - czyli kwestia paliwa wykluczona.

2. Tak, zrobilem i jutro rano zobaczymy czy to cos dalo.

3. Kat wtrysku ustawiony w Basic Sett. Falowanie sprawdze rano

4. Nie widze czy sa bable bo weze nie sa przezorczyste :| Ale w kazdym z poprzednich TDi ( a mialem juz 5 + kilka mojego ojca) i w kazdym byly bable na przezroczystym wezu paliwa.

Link to comment
Share on other sites

1. Zalej pełen bak paliwa i 0,25 l. denaturatu. Możliwe iż to co masz w baku , nie przypomina paliwa.

2. Chciałem zasugerować wymianę filtra paliwa, ale już to zrobiłeś. Dodatkowo patrz pkt1

3. Czy kat wtrysku ustawiany w basic settings ? Jesli tak - mocno faluje , o ile jednostek ?

4. Czy są bąble w przewodzie paliwowym ?

1. Paliwo tankowalem juz wszedzie, BP, Shell, Bliska - zawsze od zera do pelna - czyli kwestia paliwa wykluczona.

2. Tak, zrobilem i jutro rano zobaczymy czy to cos dalo.

3. Kat wtrysku ustawiony w Basic Sett. Falowanie sprawdze rano

4. Nie widze czy sa bable bo weze nie sa przezorczyste :| Ale w kazdym z poprzednich TDi ( a mialem juz 5 + kilka mojego ojca) i w kazdym byly bable na przezroczystym wezu paliwa.

odnośnie punktu 4 NIE ma prawa być żadnych pęcherzyków powietrza w układzie paliwowym, załóż przy samej pompie kawałek przeźroczystego wężyka i będziesz na pewno o krok bliżej do usunięcia usterki. A jak się okaże że masz bąbelki to one są powodem że przez noc paliwo z pompy oraz przewodów doprowadzających cofnie się do baku. Jak parkujesz samochód to sprawdź czy coś się zmieni jak na noc zostawisz go na jakiejś nierówności aby tył był wyżej od przodu.

Link to comment
Share on other sites

Dwie sprawy-z tego co zauwazylem u siebie-co powodowalo podobne efekty jak u ciebie

-tam gdzie wkrecasz filtr paliwa jest sruba z podkladka-jesli nie masz tam metalowej idealnie dopasowanej podkladki to bedzie ci powietrze zasysac i problem z odpalaniem.U mnie byl problem po godzinnym i dluzszym postoju....Ja zgubilem gdzies ta podkladke i zalozylem gumowa i gowno jak cholera-kumpel mi dotoczyl idealna i od razu problemy sie skonczyly...

-drugi pomysl-to filtr paliwa-wyzej - nizej niz stan oryginalny-nie pamietam dokladnei ale u mnie mialo to chyba jakis wplyw jak manipulowalem tym filtrem...

Mam nadzieje ze cos ci sie sprawdzi z tego

pzdr

Bartek

Link to comment
Share on other sites

lesand[/glow] - Nawet nie wiem, ze cos takiego istnieje jak zawor odciecia paliwa, ale domniemam, ze jezeli bylby niesprawny to auto nie odpalalo by wogole, ni na cieplym ni na zimnym a tu chodzi TYLKO o pierwsze odpalenie po 8 godzinnej nocy w temp 5stopniC.

to jest zawór odcinający dopływ paliwa ten elektromagnetyczny na pompie wtryskowej przy wyjściu przewodów wysokociśnieniowych, jeśli jest uszkodzony to nie znaczy że auto nie odpali, może np; nie przepuszczac odpowiedniej dawki paliwa :)
Link to comment
Share on other sites

3. Czy kat wtrysku ustawiany w basic settings ? Jesli tak - mocno faluje , o ile jednostek ?

Faluje miedzy 52 a 57

-tam gdzie wkrecasz filtr paliwa jest sruba z podkladka

Patrze wlasnie w "ETKA" i nie widze zadnej podkladki pod ta sruba o ktorej mowisz :|

Jak parkujesz samochód to sprawdź czy coś się zmieni jak na noc zostawisz go na jakiejś nierówności aby tył był wyżej od przodu.

Sprawdze to pojutrze, jak jutro nie odpali od kopa :]

to jest zawór odcinający dopływ paliwa ten elektromagnetyczny na pompie wtryskowej przy wyjściu przewodów wysokociśnieniowych, jeśli jest uszkodzony to nie znaczy że auto nie odpali, może np; nie przepuszczac odpowiedniej dawki paliwa :)

Czyli jego wykluczamy :) Czekam do piatku bo zamowilem w serwisie oring do zaworka zwrotnego przy filtrze paliwa. Dzisiaj odpalila na dotyk, moze to przypadek a moze jednak przyczyna byl filtr paliwa...... zobaczymy jutro rano...[br]Dopisany: 09 Kwiecień 2008, 23:01 _________________________________________________Odpalila :|

Link to comment
Share on other sites

czyli problem byl we filtrze jak myslalem.Ciesze sie ze furka pali i niech służy.zamykam

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...