Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Problem z grzaniem b5


r90k

Rekomendowane odpowiedzi

Posiadam Audi A4 B5 1,9 TDI 90KM Klimatronik

Nie grzeje mi dobrze w środku, Czytałem już mnóstwo wątków każdy po części pasował do problemu.

Jednak nic nie pomaga, Wymieniłem termostat, Płyn w chłodnicy (bo stary to była jakaś sraczka, śmierdząca zdechła rybą).

Sądzę że nagrzewnicy nie mam uszkodzonej bo chyba jak tak by było to ten smród od płynu czułbym w środku.

Zabrałem się do odpowietrzania Nagrzewnicy. Wyczytałem w książce do napraw że do silników wysokoprężnych obieg wody w nagrzewnicy leci od lewej strony do prawej. Kiedy Zabrałem się do wszystkiego w praktyce i zobaczyłem że mam na odwrót podłączone węże cieczy chłodzącej Zamieniłem tak jak było w książce (tak jak na dodanym obrazku)Nie wiem czy najlepiej zrobiłem ale sugerowałem się książka.

Zacząłem odpowietrzanie.... jakaś godzinę auto chodziło na wolnych obrotach, cały czas jak naciskałem węże, wydostawało się powietrze z odpowietrznika. Już nie chciało mi się czekać wiec zacisnąłem zacisk. Po tym zabiegu jakby było lepiej (ale nieznacznie) jednak to nie to w porównaniu do grzania w golfie kolegi.

Niestety nie miałem jak przepłukać (odkamienić) nagrzewnicy :(

Dodam także że przewód dolny od chłodnicy jest cały czas zimny nawet jak temp. silnika wynosi 90stopni.

Jeszcze jedno wiatrak cały czas chodzi.

Bardzo proszę o pomoc bo nie wiem co dalej zrobić nie narażając się na koszty.

IMAGE_161.jpg

Pozdrawiam.[br]Dopisany: 02 Luty 2012, 13:54_________________________________________________Jak ktoś może to Prosiłbym o sprawdzenie w swoim aucie jak są podłączone węże z obiegiem wody w TDI-ku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie akurat przewody są odwrotnie niż na zdjęciu, ale to nie ma raczej żadnego znaczenia. Sprawdź czy wąż wychodzący z nagrzewnicy jest gorący tak jak ten wchodzący. Jeżeli nie to masz zapchaną nagrzewnicę i czeka Cię jej płukanie. Jeżeli przewód jest gorący szukaj przyczyny w klapach nawiewu. Nagrzewnice odpowietrzasz: zsuwasz przewód gumowy z króćca nagrzewnicy (ten z dziurką) na tyle, żeby ta dziurka była poza króćcem, na odpalonym silniku czekasz aż pójdzie przez niego płyn, siknie zdrowym strumieniem, nasuwasz przewód na króciec i zakładasz opaskę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowietrzałem tak jak mi napisałeś ale nie sikało zdrowym ciśnieniem, pewnie nagrzewnice mam zapierniczona i nie idzie ciśnienie. Dopiero jak podkręciłem obroty to płyn zaczął sikać z odpowietrznika. Dzięki :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy większych obrotach silnika wytwarza się większe ciśnienie. Przewód wychodzący z nagrzewnicy jest gorący?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma tą samą temperaturę co przewód dostarczający wodę do nagrzewnicy. Jak odkręciłem korek spustu chłodnicy, lekko pociekł płyn, dopiero jak odpaliłem silnik zaczął normalnie ciec. Czyżby niedrożna chłodnica?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problemu szukałbym raczej w klapach nawiewu. Poszukaj w dziale warsztat, jest opisane co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie... Jeszcze mam tylko pytanko odnośnie wentylatora , cały czas chodzi i na wolnych obotach silnik nie chce sie nagrzac. musze go zatrzymac i dopiero sie rozgrzewa. czym to jest spowodowane?? moze jakis czujnik temp padnięty?? [br]Dopisany: 02 Luty 2012, 15:57_________________________________________________Jak mi się uda dojść z tym do ładu napisze co było przyczyną i zrobię jakieś podsumowanie. :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz wiskozę i dlatego cały czas chodzi, poszukaj na forum....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik wody jest na kanale 51 w Vag-u ?? Ponieważ:

Vag na kanale 51 pokazuje mi 90 stopni na liczniku tak samo, natomiast na kanale 49 w zależności od obrotów wskazuje od 86 do 95 stopni. na vagu nie pokazało błędów na kanale 1 (wyskoczyło .0)

Odpowietrzałem spory czas układ i zaczęło leciusieńko lepiej grzać.

Jak włączyłem nawiew na maksa (żeby sprawdzić jak grzeje) po chwili na kanale 49 temp. spada tak do ok. 85 z 94.

Cały czas ida babelki z odpowietrznika przy nagrzewnicy oraz do zbiorniczka (którego uniosłem do góry ile pozwoliły przewody.

Jak ustawi sie obroty na ok 2000 to dopiero zaczynają sie coś szybciej dziać, a mianowicie chodzi o to że płyn zaczyna sie bardziej sączyć z odpowietrznika nagrzewnicy.

Jeszcze mam pytanko mianowicie kanałów na Vagu. Reszta kanałów do czego jest????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli płyn się ledwie sączy to na 99% nagrzewnica zalazła kamieniem. Przy drożnej nagrzewnicy płyn powinien sikać jak wściekły z odpowietrznika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki wiec zabiore sie do jej przepłukania

Sprawdź czy korek zbiorniczka masz sprawny. W korku znajduje się zaworek i w przypadku nie ma w układzie ciśnienia. Podczas jego odkręcania przy sprawnym zaworku powinieneś syczeć uchodzące ciśnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem ten sam problem co Ty. Pomogło płukanie nagrzewnicy wodą pod dużym ciśnieniem i od tej pory w kabinie cieplutko. :good: U mnie było tak źle, że przy temperaturze płynu 90*C leciało zimne/letnie powietrze. Nie szło jeździć w zimie. :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już jest wszystko w kit :P

Po płukaniu nagrzewnicy odpowietrzyłem kolejny raz układ i gitara !!!!

Dzięki za pomoc. :good:[br]Dopisany: 04 Luty 2012, 19:13_________________________________________________Jak będę miał więcej czasu napisze jak przepłukać nagrzewnice nie ożywając szlaucha bo w tak niskich temp nie miałem jak go podłączyć :D[br]Dopisany: 04 Luty 2012, 19:15_________________________________________________Płukanie nagrzewnicy kiedy nie mamy dostępnego szlaucha:

1.Po nalaniu płynu do płukania chłodnic i uzupełnieniu wodą, podłączyłem pompkę od spryskiwaczy.

2.zamykamy obieg płynu. Potrzebne będą jeszcze dodatkowe węże żeby dopasować końcówki ponieważ węże od nagrzewnicy maja większą średnicę jak od pompki.

3. Kabelki do aku i jazda.

4. Potem spuściłem płyn z chłodnicy wytwarzając ciśnienie zwykłą pompka do roweru :D

5. Płukanie tym płynem powtórzyłem jeszcze 2 razy.

6. Podłączyłem cały układ chłodzenia i zapełniłem płynem do chłodnic.

7. Czekałem aż się odpowietrzy (chociaż na wolnych obrotach strasznie powoli to szło) postanowiłem sie przejechać i wtedy zauważyłem poprawę.

8. Kolejne odpowietrzanie i wszystko w kit :D

Szkoda że nie miałem kranu z wodą ale pod blokiem na mrozie ciężko zrobić taki zabieg na nagrzewnicy. Pozdrawiam. :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...