SowaBezOka Opublikowano 14 Lutego 2012 Opublikowano 14 Lutego 2012 Po wymianie licznika w mojej audi a4 b5 z '95 roku na licznik z '98 mam kilka problemow. Wszystkie kable sa prawidlowo podlaczone. Sprawdzone kilkanascie razy. 1) Na liczniku na duzym fisie wyskakuje ikonka dot. plynu chlodniczego i wykrzyknik w kolku. Poziom plynu w normie. 2) Procz tego swieci ABS ale on i na starym liczniku swiecil. Plyn hamulcowy zamowiony, klocki rowniez niedlugo wymienie 3) Dzisiaj auto zaczelo wpadac w tryb awaryjny, tzn niereagowal w ogole na pedal gazu : o Gdy podotykalem kable od licznika auto zaczyna chodzic normalnie. Byc moze gdzies w kabelkach od licznika zwarcie jest? Ale czy kabelki od licznika moga w ogole cos takiego powodować!!?? 4) Przy wlaczaniu swiatel, czy to mijania czy dlugie wskazowka paliwa opada do 0. 5) Po wlaczeniu swiatel podswietla sie przycisk od przeciwmgielnych (przed wymiana rowniez to wystepowalo, przeciwmgielnych w aucie nie ma bo jest instalacja HID, moze ta instalacja powoduje jakies zaklocenia?) Filmik do wgladu: W trzeciej sekundzie wlaczam swiatla poprostu swiatla W szostej sekundzie wylaczam swiatla. Nowe spostrzezenia: Sytuacja nie zawsze wystepuje Jesli juz wystepuje to wskazowka opada rowniez gdy wciskam hamulec.
Labiel Opublikowano 14 Lutego 2012 Opublikowano 14 Lutego 2012 4) Przy wlaczaniu swiatel, czy to mijania czy dlugie wskazowka paliwa opada do 0. Często się tak dzieje jak jest problem z masą w liczniku.
SowaBezOka Opublikowano 14 Lutego 2012 Autor Opublikowano 14 Lutego 2012 uoj... po tym jak cos zaiskrzylo to licznik przestal dzialac w aucie, na stole podlaczam to dziala. Gdzie szukac rozwiazania? teraz po podlaczeniu wyswietlaja sie tylko km, swiatla mijania no i lewy kierunek. reszta nie dziala, brak podswietlenia itd. Sprawdzilem bezpiecznik nr 3 i jest sprawny, bo chyba on odpowiada za licznik?
aju Opublikowano 14 Lutego 2012 Opublikowano 14 Lutego 2012 chyba namieszałeś w kablach Twój rocznik auta może jeździć nawet bez licznika
SowaBezOka Opublikowano 14 Lutego 2012 Autor Opublikowano 14 Lutego 2012 ale auto smigalo przez kilka dni, dzisiaj tylko wszystko sprawdzilem i zwinalem tasma izolacyjna. Po zwinieciu tasma izolacyjna wszystkich zlaczek i kabli auto wpadlo jakby w tryb awaryjny, nie reagowalo na pedal gazu... odlaczylem licznik poruszalem wiazka kabli od licznika cos zaiskrzylo no i auto jezdzi ale licznik nie dziala.
aju Opublikowano 14 Lutego 2012 Opublikowano 14 Lutego 2012 może zrobiłeś zwarcie na liczniku i poszedł się "kochać" Sprawdź go na stole, nie w aucie
SowaBezOka Opublikowano 14 Lutego 2012 Autor Opublikowano 14 Lutego 2012 na stole dziala. podlaczam do auta to tylko licznik z km dziala, dioda od swiatel mijania i lewy kierunek, nic wiecej nie dziala w aucie, a na stole dziala caly...
aju Opublikowano 14 Lutego 2012 Opublikowano 14 Lutego 2012 czyli proste, jest błąd lub zwarcie w podłączeniu licznik auto
SowaBezOka Opublikowano 16 Lutego 2012 Autor Opublikowano 16 Lutego 2012 ale podczas jazdy moglo sie cos przestawic? bo licznik z rana jeszcze dzialal w aucie. czy moze podczas wpychania licznika we wneke ktorys kabelek sie przestawil lub oderwal i mogl spowodowac zwarcie i ktorys bezpiecznik mogl pojsc?? albo moze kabel w zlaczce? poprawie jutro polaczenia kabli ktore odpowiedzialne sa za zasilanie (te same ktore podlaczam na stole)[br]Dopisany: 14 Luty 2012, 21:51_________________________________________________Zapomnialem dodac, ze zarowka od swiec zarowych rowniez nie swieci po przekreceniu stacyjki. A jej w ogole nie ruszalem odkad mam auto. Przestala swiecic razem z licznikiem. Skad w ogole idzie cala wiazka do licznika? Z komputera pod maska? Jakis bezpiecznik moze jest po drugiej stronie wiazki od licznika!?[br]Dopisany: 14 Luty 2012, 22:06_________________________________________________ Tak wyglada przekaznik 219 z podszybia. Chyba cos sie dzialo i byc moze on jest winny. Tyle ze w srodku wyglada ok... hmm [br]Dopisany: 15 Luty 2012, 08:28_________________________________________________Najgorszy problem zostal rozwiazany. Pomogla wymiana zjaranego bezpiecznika (10A). Teraz prosze o pomoc w ogarnieciu reszty Wszystkie kable sa prawidlowo podlaczone. Sprawdzone kilkanascie razy. 1) Na liczniku na duzym fisie wyskakuje ikonka dot. plynu chlodniczego i wykrzyknik w kolku. A poziom plynu w normie, w czym moze byc problem?. 2) Problem rozwiązany! 3) Problem rozwiązany! 4) Przy wlaczaniu swiatel, czy to mijania czy dlugie wskazowka paliwa opada do 0. 5) Po wlaczeniu swiatel podswietla sie przycisk od przeciwmgielnych (przed wymiana rowniez to wystepowalo, przeciwmgielnych w aucie nie ma bo jest instalacja HID, moze ta instalacja powoduje jakies zaklocenia?) Filmik do wgladu: W trzeciej sekundzie wlaczam swiatla poprostu swiatla W szostej sekundzie wylaczam swiatla. Nowe spostrzezenia: Sytuacja nie zawsze wystepuje Jesli juz wystepuje to wskazowka opada rowniez gdy wciskam hamulec.
bollo Opublikowano 18 Lutego 2012 Opublikowano 18 Lutego 2012 Nowy licznik ma te same numery co stary?
SowaBezOka Opublikowano 18 Lutego 2012 Autor Opublikowano 18 Lutego 2012 Nie, nowy jest od benzyny wiec napewno nie ma tych samych numerów. Powalczylem troche i na chwile obecna dalej mam problem ze wskazywaniem poziomu paliwa oraz po chwili od wlaczenia auta wyswietla sie komunikat o plynie hamulcowym. Filmik do wgladu: Doradzi ktos cos? [br]Dopisany: 18 Luty 2012, 15:03_________________________________________________Jeszcze jedno. Wpialem sie w czujnik temperatury oleju i na liczniku wskazuje ponad 180 C, w czym problem? w czujniku?[br]Dopisany: 18 Luty 2012, 16:58_________________________________________________ 1) Kabelek niebiesko-biały był podłączony pod czujnik temp. oleju, 2) Jest razem z kabelkiem niebiesko-białym, tyleże nie był nigdzie podłączony, [co z nim? od czego moze byc?] 3) Nowy kabel, podpiąłem go bezpośrednio pod czujnik temp. oleju i podciągnąłem do licznika (po tym zabiegu na blacie wskazuje ponad 180 C)
aju Opublikowano 18 Lutego 2012 Opublikowano 18 Lutego 2012 przepraszam ale gdzie masz czujnik temp oleju? Bo ten licznik obsługuje czujnik na dole miski olejowej
SowaBezOka Opublikowano 18 Lutego 2012 Autor Opublikowano 18 Lutego 2012 A widzisz, ja wpialem sie w ten nad filtrem oleju... Wiec u mnie tego nie uruchomie?
aju Opublikowano 18 Lutego 2012 Opublikowano 18 Lutego 2012 z tego co poczytałem to uruchomisz.... jeśli zmienisz miskę i wstawisz tam ten czujnik [br]Dopisany: 18 Luty 2012, 17:50_________________________________________________(ps, ten nad filtrem to nie czujnik ciśnienia?)
SowaBezOka Opublikowano 19 Lutego 2012 Autor Opublikowano 19 Lutego 2012 faktycznie wpialem sie chyba w czujnik cisnienia oleju. moj blad Przy czujniku jest wtyczka, na poczatku do wtyczki byl wpiety tylko niebiesko-bialy kabelek, co z tym drugim kabelkiem (tym co na powyzszej fotce jest oznaczony numerem [2])? Tez mam go zlaczyc z ta wtyczka czy jak co?[br]Dopisany: 18 Luty 2012, 18:03_________________________________________________[+] Niebiesko bialy kabelek zostawilem, podlaczylem ten drugi pod ten czujnik i dziala jak nalezy. Panowie! Na chwile obecna sytuacja ogarnieta! Plywak podlaczylem bezposrednio pod licznik, wskazowka ladnie pokazuje ilosc paliwa, po wlaczeniu swiatel nie opada, ale nasuwa sie pytanie czy na liczniku bedzie mi wyswietlalo ile moge przejechac na paliwie z baku? Skoro plywak nie ma stycznosci z ECU to chyba nie bede mial tej informacji ??
aju Opublikowano 19 Lutego 2012 Opublikowano 19 Lutego 2012 łopatologicznie patrząc na to to nie, no bo skąd ecu ma wiedzieć teraz ile jest paliwa
SowaBezOka Opublikowano 19 Lutego 2012 Autor Opublikowano 19 Lutego 2012 no wlasnie, to co teraz robic? trojnik ? i podciagnac jeszcze sygnal do ecu? Wiesz moze pod jaki pin do ecu?
darekaudi4 Opublikowano 19 Lutego 2012 Opublikowano 19 Lutego 2012 Bedzie pokazywalo na ile km starczy paliwa on bierze info z licznika a nie z ecu , jezeli chodzi o podlaczenie temp oleju to nie musisz zmieniac miski olejowej tylko dokup sobie czujnik temp oleju i wkrecasz go na filtrem oleju kolo czujnika cisnienia jest tam zaslepka ktora wykrecasz i w to miejsce czujnik i smiga ,jezeli chodzi o wykrzyknik to bedzie migal bo masz klocki bez czujnikow to samo z plynem ,zeby to nie wkurrrr....lo to nalezy zmostkowac z masa dwa lub trzy przewody jezeli bedziesz zainteresowany ktore dokladnie to podam tylko odsszukam swojego schematu bo tez walczylem z podlaczeniem licznika z fisem A z paliwem i reszta masz problemy bo zalozyles licznik innej firmy a sa az dwie UKNSI i VDO ,jak bys zmienil na ta sama firme to podpinasz i smiga oczywiscie nie dotyczy fisa
SowaBezOka Opublikowano 19 Lutego 2012 Autor Opublikowano 19 Lutego 2012 Co do wskazowki paliwa to problem byl nawet przed zmiana zegarow. Od poczatku przy VAGowaniu pojawial sie blad czujnika paliwa-G . (przerwa lub zwarcie do plusa), dlatego teraz postanowilem wymienic wiazke od plywaka. W tym momencie juz wiem, ze smialo moge go podlaczyc tylko pod licznik i powinno juz dzialac. Co do wykrzyknika to jest jeszcze jeden problem. Przy VAGowaniu ABS pojawia sie blad: 302 - Przekaźnik elektrozaworu ABS-J106 brak osprzętu / nie związany ze sprzętem Może w sterowniku ABS szukać przyczyny wykrzyknika?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się