Kohmornik Opublikowano 22 Lutego 2012 Opublikowano 22 Lutego 2012 Witam wszystkich. Na samym początku chciałem zaznaczyć że posiadam znikomą wiedzę na temat tego modelu i pewnych tricków oraz problemów z nim związanych dlatego może błachy problem przerasta moje możliwości. Ale do rzeczy. Zakupiłem właśnie Andzie z silnikiem AEB i od razu pojawił się problem. Silnik momentalnie się nagrzewał do b. wysokiej temp. tzn powyzej 110 stopni więc nie było mowy o jeździe, samochód na lawetę i wio do garażu. Pomyślałem że to termostat, zdemontowałem go i wrzuciłem do gorącej wody (wrzącej prawie) i fakt termostat się nie otwiera. Termostat "przebiłem" i założyłem tak jakby bez niego. No i pojawił się kolejny problem, silnik się nagrzewa powoli (co oczywiste brak termostatu) ale po jakimś czasie osiąga około 100 stopni i się ta temperatura wacha w granicach ok. 97-103. Jak zgaszę silnik np przy 90 to po załączeniu wskaźnik temp już nie pokazuje 90 ale 100 stopni. Przy czym nawet na tak rozgrzanym silniku temp nawiewu nastawiona na HI na climatroniku jest dość niska (ledwie ciepłe powiertrze a czasem nawet chłodne). Obecnie czekam na nowy termostat (zamówiłem WEHLERa). Ale nie wiem gdzie dalej szukać przyczyny wzrostu temp. Pompa wody ? Nagrzewnica ? Aha układ odpowietrzałem. Proszę o podpowiedz gdyż sprawa jest dość pilna Z góry dziękuje za odpowiedz. Pozdrawiam
MarianekZg Opublikowano 22 Lutego 2012 Opublikowano 22 Lutego 2012 Zacznij od najbardziej czystej roboty - podepnij VAG-a może coś pokaże
domjenick Opublikowano 22 Lutego 2012 Opublikowano 22 Lutego 2012 vag tu może niewiele pokazać-jeśli wcześniej było dobrze, to albo masz nagrzewnicę przytkaną, albo wciąż potrzeba odpowietrzyć układ- zakładając, że nawiew działa prawidłowo
Kohmornik Opublikowano 24 Lutego 2012 Autor Opublikowano 24 Lutego 2012 Co do nawiewu to raczej wszystko ok. O tyle o ile mogłem sprawdzić. Tzn wszystko działa regulacja sprawna, jak dam na klime to chłodzia nawet zamraża :> wszystkie funkcje climatronika sprawne. Kiedy naciskam górny wąż od chłodnicy to do zbiorniczka wyrównawczego leje się sam płyn bez bąbelków powietrza ani piany. Płyn czyściutki a olej ma swój kolor właściwy bez nalotu. [br]Dopisany: 22 Luty 2012, 09:07_________________________________________________Wczoraj sprawdzałem samochód od kątem błędów climatronik nic nie wykazał, na Vagu brak błędów. Jedynie co dało domyślenia to fakt że odczyt z czujnika temp tego od wskaźnika wykazał wartość 103 stopnie a z drugiego czujnika temp 60 stopni. Więc dalej gł podejrzanym jest pompa wody. Kupiłem pompe SKF (153 zł) oraz termostat Wahler coś około 70zł no i teraz szykuje się w weekend wymiana. W razie czego macie koledzy jeszcze jakieś pomysły co może być przyczyną tych problemów z układem chłodzenia ?
Kohmornik Opublikowano 24 Lutego 2012 Autor Opublikowano 24 Lutego 2012 Co do nawiewu to raczej wszystko ok. O tyle o ile mogłem sprawdzić. Tzn wszystko działa regulacja sprawna, jak dam na klime to chłodzia nawet zamraża :> wszystkie funkcje climatronika sprawne. Kiedy naciskam górny wąż od chłodnicy to do zbiorniczka wyrównawczego leje się sam płyn bez bąbelków powietrza ani piany. Płyn czyściutki a olej ma swój kolor właściwy bez nalotu. [br]Dopisany: 22 Luty 2012, 09:07_________________________________________________Wczoraj sprawdzałem samochód od kątem błędów climatronik nic nie wykazał, na Vagu brak błędów. Jedynie co dało domyślenia to fakt że odczyt z czujnika temp tego od wskaźnika wykazał wartość 103 stopnie a z drugiego czujnika temp 60 stopni. Więc dalej gł podejrzanym jest pompa wody. Kupiłem pompe SKF (153 zł) oraz termostat Wahler coś około 70zł no i teraz szykuje się w weekend wymiana. W razie czego macie koledzy jeszcze jakieś pomysły co może być przyczyną tych problemów z układem chłodzenia ?
Kohmornik Opublikowano 24 Lutego 2012 Autor Opublikowano 24 Lutego 2012 Co do nawiewu to raczej wszystko ok. O tyle o ile mogłem sprawdzić. Tzn wszystko działa regulacja sprawna, jak dam na klime to chłodzia nawet zamraża :> wszystkie funkcje climatronika sprawne. Kiedy naciskam górny wąż od chłodnicy to do zbiorniczka wyrównawczego leje się sam płyn bez bąbelków powietrza ani piany. Płyn czyściutki a olej ma swój kolor właściwy bez nalotu. [br]Dopisany: 22 Luty 2012, 09:07_________________________________________________Wczoraj sprawdzałem samochód od kątem błędów climatronik nic nie wykazał, na Vagu brak błędów. Jedynie co dało domyślenia to fakt że odczyt z czujnika temp tego od wskaźnika wykazał wartość 103 stopnie a z drugiego czujnika temp 60 stopni. Więc dalej gł podejrzanym jest pompa wody. Kupiłem pompe SKF (153 zł) oraz termostat Wahler coś około 70zł no i teraz szykuje się w weekend wymiana. W razie czego macie koledzy jeszcze jakieś pomysły co może być przyczyną tych problemów z układem chłodzenia ?
Kohmornik Opublikowano 29 Lutego 2012 Autor Opublikowano 29 Lutego 2012 Dziś ostatnie sprawdzenie na VAGu przed rozbiórką silnika i pojawił się sporadyczny błąd czujnika G2 ( czy coś koło tego). Rozbiórka silnika i tak przewidziana (sprzęgło, walnięta odma i drobne wycieki oleju). Okazało się że pompa wody ok, prawie jak nówka. teraz czekam na czujnik, ale jeżeli nie on robi mi te rózne problemy to w takim razie co ? Brak pomysłów, prosze o pomoc
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się