Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pytanie o swap 2.5 TDI -> 1.9 TDI.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Aktualnie jeżdżę Audi Coupe z wsadzonym przeze mnie silnikiem 1.9 TDI o oznaczeniu 1Z.

Mam kilka pytań odnośnie swapa tego silnika do Audi B5 z silnikiem 2.5 TDI. Czemu akurat taki samochód? Bo jak wiadomo silniki V6 2.5 TDI 150KM cierpiały na kilka wad produkcyjnych i chciałbym w przyszłości kupić jakieś B5 z takim właśnie silnikiem ale uszkodzonym i skrzynią 6 gang. Moje obecne Coupe to dupowóz, którym tyram dziennie po 100km, parkuję na "dzikich" parkingach na jakiś polach pod uczelnią i jak nie trudno się domyślić, karoseria często jest obijana i rysowana od okolicznych parkujących. Za niecały rok ta męczarnia dla samochodu się skończy i będzie można pomyśleć wkońcu o samochodzie, który nie tylko jest w bdb stanie mechanicznym ale również posiadającym odpowiednią prezencję wizualną.

Do rzeczy:

- czy łapy silnika przy karoserii w silniku 2.5 i 1.9 były takie same?

- w którym dokładnie roku pojawiła się linia CAN i jak wygląda komunikacja między ABS, ESP a ECU? Aktualnie posiadam ECU z 1998r, 16 bit dwuwtyczkowe, wiązka silnika od A4 z 1998r

- jeśli ECU posiada dezaktywowane immo to czy coś trzeba więcej zrobić aby móc normalnie odpalić samochód z kluczyka? istnieją jakieś zabezpieczenia w samym liczniku?

- czy występują jakieś zmiany w przednim zawieszeniu między silnikami 2.5 a 1.9? a jeśli tak to co?

Opublikowano

Hej kolego był kiedyś identyczny temat i jest na pewno nadal.

Ja bym raczej na twym miejscu pchał tam 2.5 ale 5 cylindrowe.Poszukaj na forym seata toledo bo jest takie zbudowane w polsce.

Opublikowano

Silnik chciałbym swój zatrzymać ;-) Wszak to TDI ma aktualnie 340 tys km więc co najmniej jeszcze drugie tyle przed nim.

Opublikowano

To chyba już lepiej znajdz B5 z uszkodzonym ale 1.9 bo też sie sypia jak ktoś zdolny i będziesz miał mniej roboty i nerwów

Opublikowano

Ja tam swapa się nie boję bo już dwa zrobiłem w ciągu ostatnich 8 miesięcy :D

Chciałbym tylko znać odpowiedź na postawione przeze mnie wyżej pytania. Wiem, że skrzynia 6 gang z V6 2.5 TDI podejdzie do 1.9 TDI więc odpada problem z przegubami i półośkami, z wybierakiem i innymi pierdołami.

Hmm... a jak z rozrusznikiem by było? Dwumas od AFNa i rozrusznik od AFNa?

Opublikowano

Siema trepek i tutaj się spotykamy

Ja przerabiałem 2.8 q automat na 1.9 tdi q manual

Ja miałem trochę pod górkę bo przerabiałem automat na manual i z benzyny na diesla ja musiałem wymieniać sanki bo różnią się od automatu do manuala jedną podporą skrzyni no i całą skrzynię, dyfer bo inne przełożenia i wał bo w autmoatach jest krótszy no i półośki bo też są za krótkie ale ciebie to ominie jeśli znajdziesz w manualu 6 gang

Łapy będą pasować pod silnik i to nie są łapy tak jak w b4/b3 wspawane na stałe to są przykręcane do podłużnic chyba z dur-aluminium ale wszystkie wersje silnikowe mają takie same rozmieszczenie tych łap czy to v6 czy r4 tylko jeśli chcesz przekładać swój silnik to pewnie łapy od silnika bedą potrzebne od a4 (ale to dzisiaj sprawdzę dokładnie u siebie w b4 a w a4 i powiem ci na 100% co do immo ja go usunąłem całkowicie ze sterownika i nic więcej nie trzeba jesli kupisz wersję chyba do 98r później były problemy z licznikiem itp bo było can ale wydaje mi się że jak z samego sterownica usuniesz immo to powinno działać bo przecież sterownik odcina wtedy. Potrzebna jest wiązka od 1.9 tdi (odrazu podkreślę nie da się przerobić od anglika chyba że ktoś chce ciąć kable i lutować to jego sprawa jak chce mieć taką rzeźbę pod maską. Abs itp będzie wszystko chulać tylko trzeba sprawdzić wszystkie sygnały i napięcia z kabiny do sterownika czyli do tej puszki. Ja musiałem dużo przerabiać z benzyny do diesla bo jak wiadomo grzanie świec itp. A co do sprzęgła to pod skrzynię 6 gang podchodzi dwumas od afn to i od 1z też podejdzie.

Ps ale po co rozbierać te coupe i silnik poraz 3 zmieni budę nie lepiej kupić jakiegoś afn-a

Mam nadzieje że chociaż trochę pomogłem

Opublikowano
Siema trepek i tutaj się spotykamy

Ja przerabiałem 2.8 q automat na 1.9 tdi q manual

Ja miałem trochę pod górkę bo przerabiałem automat na manual i z benzyny na diesla ja musiałem wymieniać sanki bo różnią się od automatu do manuala jedną podporą skrzyni no i całą skrzynię, dyfer bo inne przełożenia i wał bo w autmoatach jest krótszy no i półośki bo też są za krótkie ale ciebie to ominie jeśli znajdziesz w manualu 6 gang

Łapy będą pasować pod silnik i to nie są łapy tak jak w b4/b3 wspawane na stałe to są przykręcane do podłużnic chyba z dur-aluminium ale wszystkie wersje silnikowe mają takie same rozmieszczenie tych łap czy to v6 czy r4 tylko jeśli chcesz przekładać swój silnik to pewnie łapy od silnika bedą potrzebne od a4 (ale to dzisiaj sprawdzę dokładnie u siebie w b4 a w a4 i powiem ci na 100% co do immo ja go usunąłem całkowicie ze sterownika i nic więcej nie trzeba jesli kupisz wersję chyba do 98r później były problemy z licznikiem itp bo było can ale wydaje mi się że jak z samego sterownica usuniesz immo to powinno działać bo przecież sterownik odcina wtedy. Potrzebna jest wiązka od 1.9 tdi (odrazu podkreślę nie da się przerobić od anglika chyba że ktoś chce ciąć kable i lutować to jego sprawa jak chce mieć taką rzeźbę pod maską. Abs itp będzie wszystko chulać tylko trzeba sprawdzić wszystkie sygnały i napięcia z kabiny do sterownika czyli do tej puszki. Ja musiałem dużo przerabiać z benzyny do diesla bo jak wiadomo grzanie świec itp. A co do sprzęgła to pod skrzynię 6 gang podchodzi dwumas od afn to i od 1z też podejdzie.

Ps ale po co rozbierać te coupe i silnik poraz 3 zmieni budę nie lepiej kupić jakiegoś afn-a

Mam nadzieje że chociaż trochę pomogłem

Witam, mały ten świat :-)

Chcę zostawić skrzynię 6g bo pierwsze 3 biegi mają takie same przełożenia a reszta jest lepiej zestopniowana i na trasy dobra. W dodatku zostawiając skrzynię pozbędę się kilku problemów.

To super, że łapy przykręcane a nie spawane, parę problemów mniej ;-)

Słyszałem, że CAN wyszedł wraz z 2FL, to prawda?

Niestety mam wiązkę z anglika. I tak ją będę ciął i tak, bo niedługo trafi do mojej Coupe, będę miał ECU 16 bit z dwoma wtyczkami z roku 1998. Cięcia i lutowania się nie boję bo już tak przerabiałem instalację dodatkowego wyposażenia w swojej Coupe, wszystko mocno zawinąłem izolacją i jest schludnie i estetycznie i nic się nie wala.

A czemu mam kupować jakiegoś AFN'a skoro znam swoje 1Z a niedługo z 1Z pozostanie w tym silniku tylko słupek i turbina. Wtryski AFN niedługo zagoszczą, pompa wtryskowa przerobiona z 1Z -> AFN łącznie z ciśnieniem wewnętrznym i dynamicznym kątem wtrysku, ECU 16 bit na 2 wtyczki z softem od kostrza. Tylko turbina to będzie stara poczciwa T2, z lekkim lagiem ale za to mogąca więcej dmuchnąć niż pierdziawka T15 ;-)

Opublikowano

chodziło mi tylko o to żeby coupe nie zostało bez silnika

A że silnik 1Z można uzbroić w lepsze części to dobrze o tym wiem :)

Opublikowano

Spokojnie, Coupe jeszcze nie sprzedaję ;-)

Ale powoli zbieram informacje. Coupetę mam na tyranie, wczoraj ktoś mi ją gwoździem zarysował, w ostatnią środę babka nadkole mi przerysowała... Jak tak dalej pójdzie to za rok braknie mi lakieru na samochodzie ;-) I za rok skończą się te dojazdy więc będzie pasowało zakupić jakiś samochód z ładną blachą.

Opublikowano

Aha jeszcze zapomniałem że smok od 2.5 tdi będziesz musiał wywalić z pompką i wsadzić od 1.9 lub przerobić i powiem ze same odłączenie pompki nic nie da, nie da rady zasaś paliwa. 1 2 3 i do 3.5 tyś obrotów i już braknie paliwa więc trzeba całkiem wywalić pompkę i wstawić byle jaki ssak albo ori

Jakbyś potrzebował to mam ori od 1.9 tdi tylko do oski bo do quattro idzie inny

Opublikowano

Jaki smok? W baku?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...