Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zawór EGR - uszkodzona przepustnica / klapa


Kristof24

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć/ Witam!

Moja Audiczka A4 B6 1.9 TDI 131KM AWX cierpi na dolegliwość braku mocy.

Problem tkwił w zaworze EGR (dokłądnie zerwana klapa zamykająca zawór - wyleciała jak go demontowałem) - co z tym zrobić?

Wymienić zawór? i potem zaslepić?

Jeśli wyjmę klape to co się stanie?

Czy może tą klapę dospawać?

Macie jakieś pomysły proszę o info...jakieś linki...jak zaślepić itp.

Albo kupić używkę EGR i niezaslepiac?

Pozdrawiam i dzieki z gory

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówisz o klapie gaszącej czy o zaworku EGR?? Jeśli to o EGR chodzi zaślep go blaszką około 1mm. Zrób z niej podkładkę między kolektorem wylotowym a rurą łączącą zawór EGR. Taką samą możesz dać między dolotem a samym zaworkiem EGR i po kłopocie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego tu masz link do forum ze zdjęciem zaworu - napisz dokładnie o co Ci chodzi??

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1234835.html

Bo jeśli chodzi o klapę gaszącą w dolocie która zamyka dopływ powietrza do silnika w czasie jego gaszenia to w zasadzie nic nie musisz robić. Możesz jeździć bez niej - jedyny objaw to delikatne drgania silnika podczas gaszenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za link...mam tu na myśli klape gaszącą (klapa jest na ośce w EGRze...u mnie z tej oski się zerwała).

Poprostu klape wyciągnąć?....a nie wstawiać jakiejś blachy między EGR, a rurą dolotu (EGR będzie otwarty cały czas?)

Bo na pewno wstawie blaszke między EGR, a kolektorem wydechowym:

http://allegro.pl/zestaw-zaslep-3-1-5-mm-egr-tdi-vw-audi-skoda-seat-i2248745032.html

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tą blaszką z linku allegro zaślepiasz zawór EGR - nie będzie puszczał spalin do dolotu - myślę, że to nie jest konieczne jeśli zawór pracuje prawidłowo. ( na pewno po zaślepieniu silnik będzie się wolniej nagrzewał ).

Jeśli chodzi o klapę gaszącą to po prostu usuń elementy które ewentualnie mogą jeszcze odpaść i przypadkiem wpaść do dolotu i nic więcej nie rób. Objawem braku klapy jest delikatne telepanie silnika podczas gaszenia ( naprawdę niewielkie )

Poczytaj sobie co i jak:

http://a4-klub.pl/vb/showthread.php?123112-B6-AWX-Egr&highlight=egr+za%B6lepienie

http://a4-klub.pl/vb/showthread.php?76924-B5-AHU-Jak-za%B6lepic-EGR&highlight=egr+za%B6lepienie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, biore się za odłączenie EGR'a...wyrzuce rurkę między zaworem a wylotem, założe zaślepki i zaslepie przewody do EGR/a...dam znac jak poszło...
tak zrób to dziadostwo podobno w ujemnych temperaturach dogrzewa silnik czego ja nie zauważyłem,wywaliłem to całkiem teraz silnik oddycha czystym tlenem,zero zwężek na dolocie..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oki to czy wiecie czy taką klapę gasząca jak wyjmę to jak zrobić aby nie swiecił Check Engine ? Jak wiecie jest na wtyczce, u mnie 4 PINy.

Bo wtedy i ja bym mógl to wywalic. Macie moze opis gdzies jak zrobić aby nie swiecił błąd ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klapy gaszącej jeśli jest sprawna nie ma sensu usuwać jeśli jeździsz seryjnym autem. Panowie nie kombinujcie za dużo, ona w niczym nie przeszkadza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do klapy gaszacej nie ma zadnej kosci ani pinow

jet tylko grucha z podcisnieniem ktora zamyka ja gdy gasisz silnik

jedynie co to na EGRze jest grzymek do ktorego dochodzi drugi przewod podcisnienia ktory podnosi szpryce zeby spaliny ponownie poszly do cylindrow

nie bardzo rozumiem dlaczego ma ci wywalic checka???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej.

Dziś troche dłubałem przy moim AWX i zaślepiłem EGR'a, a więc:

Zaślepka na EGR'ze - grubość 1,5mm:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c38bd145efea725c.html

Zaślepka na kolektorze wylotowym - grubość 3mm:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4d21b60a8c3624c6.html

Widok z dalsza:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c9355b11d7729b27.html

Uszczelnienie dwóch zaworów (wcześniej usunąłem całe to plastikowe ramie sterujące pracą klapy):

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0279c6f1a2ae95df.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8b325a54458b004b.html

Zaślepienie przewodów podciśnienia (nit i śruba o podobnej grubości plus zaciski):

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7e8d4e71f2675528.html

Tak wygląda EGR po czyszczeniu i usunięciu klapy - świeże powietrze w komorze silnika:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bbca5205a27da304.html

Chłopaki dajcie znać czy wszystko okey zrobiłem (całość uszczelniona silikonem max 350 stopni firmy K2). - może mam jeszcze coś zrobić, o czymś zapomniałem...

Rurka łącząca EGR i wylot wymontowana of cors :)

A jeśli mogłem komuś pomóc to się ciesze :)

Jutro przegonie moją niunie...

POZDRO I DZIEKI ZA POMOC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...