Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AEB] Silnik źle się uruchamia


podsi

Rekomendowane odpowiedzi

mialem problem tego typu iz zawsze rano jak silnik byl zimny fura mi zle odpala gasla na wolnych zaraz po odpaleniu po wsisnieciu gazu zdusilo ja itp zaczelo sie to nasilac i robic coraz bardziej uciazliwe ( na cieplym pali oki i w pelnych zakresach fura smiga :)) az w koncu do porannych usterek doszlo ze powyzej 3500 tys zaczynalo mulic jak sie okazalo do 3 dni siadla pompa paliwa .... wymienilem seryjna 4.0 bary na walbro 6.5bara 250l/h po czym si eokazalo ze wszytkie usterki znikly fura wymiatala ze szok na pelnym zakresie obrotow i odpalanie bylo jak w salonie jak nowe :)) ale radosc trwala 2 tyg i zaczely znow sie pojawiac problemy z przygasaniem przy odpaleniu a dzisiaj na trasie w zakresie 2000 do 3000 tys czuc zmulenie jakas dziure co to znow moze byc ???:(( czyzby nowka pompa juz sie konczyla czy to cos innego ?? POMOCY

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bez diagnostyki ani rusz. albo VAG i ew. bledy i badanie wydajnosci pompy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mialem problem tego typu iz zawsze rano jak silnik byl zimny fura mi zle odpala gasla na wolnych zaraz po odpaleniu po wsisnieciu gazu zdusilo ja itp

To mógł być walnięty czujnik temp. płynu chłodzącego, ale może też coś innego kuleć ....,pod Vag-a podłączyć

wymienilem seryjna 4.0 bary na walbro 6.5bara 250l/h po czym si eokazalo ze wszytkie usterki znikly

Pewnie ci teraz auto więcej pali.

To nie było zbyt dobre posunięcie, wymiana pompy na wysoko ciśnieniową w tym wypadku 6,5Bar, jeśli w parze nie idą żadne inne modyfikacje elektorniki i mechaniki silnika.

Pamiętaj, że twoje wtryski zakładając że masz 210CC mają taką właśnie wydajność/wielkość przy tych 4Bar-ach. A te same wtryski czyli 210CC na 6 bar-ach już mają wydajność dużo większą. Nie wiadomo jak i czy wogóle ECU zaadoptowało się do tego, że zwiększyłeś ciśnienie paliwa.

Ok! Rozumując i tłumacząc prosto przy tych wtryskach które masz i ich nie ruszałeś a zwiększyłeś ciśnienie paliwa to w tej samej jednostce czasu wtryskiwana jest większa ilość paliwa niż przy popmie 4Bar-owej. Silnik może być poprostu przelewany. Stąd zamulenie. Wcześniej miałeś zamulenie bo popma nie wydalała, a teraz masz za dużo paliwa. Z dwojga złego :) lepiej mieć za dużo paliwa. Ale ani to, ani to nie jest normalne i nie powinno się tak jeździć.

Podstawa sprawdz błędy, powinien być błąd 561, albo jakiś inny odnośnie składu mieszanki. Jestem pewny, że jakiś napewno będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zamulenie. Wcześniej miałeś zamulenie bo popma nie wydalała, a teraz masz za dużo paliwa. Z dwojga złego :) lepiej mieć za dużo paliwa. Ale ani to, ani to nie jest normalne i nie powinno się tak jeździć.

Podstawa sprawdz błędy, powinien być błąd 561, albo jakiś inny odnośnie składu mieszanki. Jestem pewny, że jakiś napewno będzie.

wiesz mowili mi ze wiekszego cienieni nie jest w stanie pompa podac bo jest jakies regulator cisnienia ktory to reguluje ?:(( pozatym 2 tyg bylo idealnie wiec martwii mnie bardziej to iz powracaja stare usterki czyli odpaleniejak by mial za malo paliwa na rozruchu :([br]Dopisany: 04 Maj 2008, 16:06 _________________________________________________

To nie było zbyt dobre posunięcie, wymiana pompy na wysoko ciśnieniową w tym wypadku 6,5Bar, jeśli w parze nie idą żadne inne modyfikacje elektorniki i mechaniki silnika.

no wlasnie najlepsze jest to ze jutro mialem jechac na wgranie programu bo wrzucilem KO4 i chcialem jechac zrobic korekte gdyz mam teraz wgrana serie tylko ze chyba nie warto jechac do nich bo fura dziwnie chodzi w zakresie 2000 do 3.5 tys

mowili tez ze przy takich modach jak zmiana turbawki to na serii4.0 bara tez pojdzie bo i tak steruje tam ponoc jakis regulator cisnienia ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie ci teraz auto więcej pali.

To nie ma żadnego znaczenia. Ciśnienie reguluje 3 barowy regulator na listwie paliwa. Spalanie od wymiany pompy paliwa się nie zmienia. Oj Gregory, Gregory :gwizdanie: :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wow podpinam sie pod ten watek bo mam identyczny problem.... czyli pompa paliwa do wymiany? Na VAG-u pokazuje mi blad mieszanki i za duze cisnienie na turbinie. Gdzie i jaka pompe kupic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm w temacie wtryskow to jestem zielony... dzieki za link ;) Jeszcze tylko powiedz gdzie ja moge szukac w samochodzie i czy latwo ja wymienic.

Ja jestem na etapie rozkrecanie turbiny i wszystkiego co z nia zwiazane ;) Pozniej prawdopodobnie zajme sie ta pompa. Swoja droga to masz chip-owany silnik? BEX 190 PS? Nie slyszalem o takich.....

Przepraszam za OT....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pompe znajdziesz w bagazniku za kolem zapasowym idac w strone siedzen taka okragla zaslepka srednicy ok 20cm :)) a silnik ma deczku czipowany na 190 za 150 dlatego taki ma prefiks smieszny :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie ci teraz auto więcej pali.

To nie ma żadnego znaczenia. Ciśnienie reguluje 3 barowy regulator na listwie paliwa. Spalanie od wymiany pompy paliwa się nie zmienia. Oj Gregory, Gregory :gwizdanie: :wink4:

:rolleyes:

Mnie się wydaje, że jednak coś ma. Może nie drastycznie ale jednak. Regulator nie jest tak idealnym urządzeniem i ciśnienie skacze bardzo często ponad granice którą ma on wyznaczać, tym bardziej jeśli wsadzisz pompe 6Barową. Wiem to, bo sam mierzyłem ciśnienie paliwa na listwie w swoim 1.8T. A wydajność wtrysków i to ile paliwa wtrysną zależy głównie od ciśnienia paliwa.

czyli pompa paliwa do wymiany? Na VAG-u pokazuje mi blad mieszanki i za duze cisnienie na turbinie.

Na twoim miejscu wstrzymałbym się z kupowaniem pompy, bo to wcale nie musi być ona winna. Najpierw sprawdziłbym w pierwszej kolejności przepływomierz i szczelność układu dolotowego przed i za turbiną- Dobra Rada. Bo wymieniając pochopnie można mieć pełną szafke w garażu niepotrzebnych gratów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do gregory- jak to niepotrzebnych -mogą się kiedyś przydać!

Mnie też kiedyś pewien mechanik powiedział, że mam pompe do wymiany. Ja mu na to, niech kupi i wymieni ale jak to nie będzie pompa, to nie chce jego pompy. On na to, że on nie kupi pompy bo nie jest na 100% pewny czy to ona jest winna i "pózniej będzie se ją mógł na półce postawić". Ja sobie ją mam sam kupić(tak aby on nie poniósł żadnych kosztów z niewłaściwej diagnozy, Cwany). No więc ja mówie, a to co ja mam mieć ją na półce!!.

Wkońcu zmierzyłem sobie sam ciśnienie paliwa i okazało się, że pompa ok!

Ciśnienie paliwa nie może spaść poniżej 3,5Bar-a. Podczas jazdy waha się od 3,5....4,5Bar-a w zależności od obciążenia silnika.

sonda zaczyna obcinać dawki paliwa dochodząc do 25%

A powinna maksymalnie do 9%(może się trochę mylę )-- i zaczynają się kłopoty .

Jeśli układ regulacji lambda zubaża mieszanke to znaczy, że jest za mało powietrza w układzie, może ono gdzieś spi..(drobna podpowiedz) . Gdyby ją wzbogacał to miałby za mało paliwa, czyli pompa by nie wydalała, albo wtrysk/wtryski kaput!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...