Darek11 Opublikowano 28 Kwietnia 2012 Opublikowano 28 Kwietnia 2012 Witam, posiadam Audi A4 B7 rok 2006, przywieziony z USA, silnik 2.0 TFSI (BWT) 200KM, automat. Od pewnego czasu, około dwóch miesięcy, samochód podczas niskich obrotów (ok. 1200-1800) , lub wolnych, przygasa-przerywa (ok. 2 sekundy ) lub gaśnie. Efekt jest podobny jakby brakło paliwa. Często również jak np. jadę normalnie obroty ok. 1500 podjeżdżam do skrzyżowania, hamuję to w tym momęcie również taki objaw się pojawia. Podczas szybszej jazdy gdy obroty wskoczą powyżej ok. 2100 i prędkość ok. 120-130km/h, wszystko jest OK. Podczas podpięcia VAG-a w silniku były 3 błędy: 008801 - Boost Pressure Control Valve (N249): Mechanical Malfunction P2261 - 008 - Implausible Signal - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00101000 Fault Priority: 0 Fault Frequency: 26 Mileage: 62188 km Time Indication: 0 Freeze Frame: RPM: 1815 /min Load: 9.8 % Speed: 89.0 km/h Temperature: 92.0°C Temperature: 20.0°C Absolute Pres.: 990.0 mbar Voltage: 13.970 V 000566 - Manifold Pressure / Boost Sensor (G31): Implausible Signal P0236 - 008 - Implausible Signal - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00101000 Fault Priority: 0 Fault Frequency: 4 Mileage: 62712 km Time Indication: 0 Freeze Frame: RPM: 810 /min Load: 33.3 % Speed: 0.0 km/h Temperature: 54.0°C Temperature: 19.0°C Absolute Pres.: 990.0 mbar Voltage: 13.716 V 012423 - Voltage Supply Relay for Engine Components: Electrical Malfunction P3087 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00100010 Fault Priority: 0 Fault Frequency: 2 Mileage: 63159 km Time Indication: 0 Freeze Frame: RPM: 225 /min Load: 60.0 % Speed: 0.0 km/h Temperature: 58.0°C Temperature: 57.0°C Absolute Pres.: 1000.0 mbar Voltage: 10.795 V Po usunięciu ten pierwszy błąd pojawia się szybko ponownie po około 30Km , a kolejne dwa po około 200Km. CHECK - nie pali się. Mechanik, chcę wymienić turbo, chciałbym się dowiedzieć czy to będzie konieczne, ponieważ turbo trochę kosztuje :/ ... Pozdrawiam i z góry dziękuje za odpowiedzi :-)
mateogda Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Po co wymieniać turbo skoro nawet żaden z błędów nie mówi o jego niesprawności?! Ja bym zaczął od przekaźnika (podejżewam, że zasila także zawór sterujący doładowaniem N249 i czyjnik ciśnienia G31). Potem można robić logi i ocenić stan turbiny.
Darek11 Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Bardzo, dziękuje za odpowiedź. Czy mógł byś mi dokładniej powiedzieć o jaki przekaźnik chodzi ponieważ nie znam się za bardzo na mechanice. I rozumiem że ten przekaźnik jest odpowiedzialny za te dwa czujniki ? A te czujniki są dobre ? Pozdrawiam
mateogda Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Opublikowano 29 Kwietnia 2012 I rozumiem że ten przekaźnik jest odpowiedzialny za te dwa czujniki ? A te czujniki są dobre ? Jak sama nazwa mówi " Przekaźnik zasilania dla podzespołów silnika ", ze schematu wynika, że bezpośrednio zasila N249. http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_337.pdf
Darek11 Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Czyli do podsumowania, mam kupić " Przekaźnik zasilania podzespołów silnika ( J 757) ", zamontować i i to powinno pomóc tak ? Żadnego czujnika -G31 czy -N249 nie kupować ? Pozdrawiam ---------- Post dopisany at 19:23 ---------- Poprzedni post napisany at 18:55 ---------- oraz, będę bardzo wdzięczny jak napiszesz mi jeszcze dla jakich grup zrobić logi dynamiczne, statyczne, oraz basic . Poniewaz będę to robił pierwszy raz i nie wiem która grupa za co odpowiada. A na forum już znalazłem jak krok-po kroku je zrobić. Pozdrawiam
mateogda Opublikowano 1 Maja 2012 Opublikowano 1 Maja 2012 W kwestji przekaźnika czasami wystarczy go rozebrać i przelutować. Niewiem czy jest sens odrazu wydawać pieniądze.... Grupa 115 dynamicznie dla oceny turbo. ---------- Post dopisany at 14:08 ---------- Poprzedni post napisany at 14:08 ---------- W kwestji przekaźnika czasami wystarczy go rozebrać i przelutować. Niewiem czy jest sens odrazu wydawać pieniądze.... Grupa 115 dynamicznie dla oceny turbo.
Darek11 Opublikowano 1 Maja 2012 Autor Opublikowano 1 Maja 2012 Ok. W takim razie jak tylko wymienię przekaźnik to zrobię logi turbo i wrzucę na forum. Pozdrawiam ---------- Post dopisany at 01:11 ---------- Poprzedni post napisany at 01:11 ---------- Ok. W takim razie jak tylko wymienię przekaźnik to zrobię logi turbo i wrzucę na forum. Pozdrawiam
jojosan Opublikowano 6 Czerwca 2014 Opublikowano 6 Czerwca 2014 Mam ten sam silnik i miałem podobne objawy, samochód na wolnych obrotach co jakiś czas gasł. Na początku rzadko a potem coraz częściej, okazało się że pompa paliwa zaczęła się zacierać. Zobacz w VCDS'ie w blokach pomiarowych grupę 103 - wartość ciśnienia paliwa, powinna być koło 5 barów. Dodatkowo wymieniłem zawór N249 bo wywalało błąd P0299. Zawór był w starej wersji i popękała membrana w środku, potem go poprawili - nowy numer katalogowy 06H 145 710D. Pzdr.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się