Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Montaz czujnika deszczu swiatła Coming Leaving Home 2008-2012


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

AUDI A4 B8 2008-2012


Funkcja Coming Home

Informacje ogólne i współpracujące elementy

W ciemności funkcja Coming-Home zapewnia oświetlanie otoczenia przy wysiadaniu z samochodu.

Warunki działania:

- Czujnik rozpoznawania deszczu i światła G397 jest zamontowany
- Czas włączenia w systemie MMI nie jest równy 0 s
- Funkcja jest zakodowana w sterowniku instalacji elektrycznej samochodu J519
- Przełącznik świateł E1 w położeniu AUTO

Współpracujące elementy:

- Czujnik rozpoznawania deszczu i światła G397
- Sterownik instalacji elektrycznej samochodu J519
- Sterownik drzwi kierowcy J386
- Przełącznik stykowy drzwi po stronie kierowcy F2
- Przełącznik świateł E1
- Centralny sterownik systemu Komfort J393
- Reflektor przeciwmgłowy
- Tylne światła
- Oświetlenie tablicy rejestracyjnej

OPIS DZIAŁANIA :

Funkcja zostaje uruchomiona, gdy zapłon jest wyłączony, a drzwi kierowcy zostaną otwarte.
Kluczyk zapłonu może być przy tym nadal włożony w zamek zapłonu.
Poza tym czujnik deszczu i światła musi zgłosić »ciemność« do sterownika instalacji elektrycznej samochodu J519.
Otwarte drzwi rozpoznaje przełącznik stykowy drzwi kierowcy F2.
Stan przełącznika jest wczytywany przez sterownik drzwi kierowcy J386, a informacja jest przekazywana do magistrali danych. Reflektory przeciwmgłowe są wtedy włączane przez sterownik instalacji elektrycznej samochodu J519, tylne światła i oświetlenie tablicy rejestracyjnej włączane są przez centralny sterownik systemu Komfort J393. Poza tym w przypadku reflektorów biksenonowych włączane są jeszcze światła pozycyjne. Żarówki są ponownie wyłączane po upływie czasu ustawionego w systemie MMI. Odliczanie czasu rozpoczyna się od zamknięcia ostatnich drzwi lub bagażnika.

Funkcja ta musi być zakodowana w sterowniku instalacji elektrycznej samochodu . Jeśli układ zarządzania energią ingeruje w prąd spoczynkowy, funkcja nie jest już dostępna. Układ zarządzania energią ingeruje w prąd spoczynkowy, gdy nie można uruchomić samochodu. Przełącznik stykowy drzwi kierowcy jest częścią jednostki zamykającej centralnego zamka po stronie kierowcy . Przełącznik stykowy drzwi kierowcy nie może być wymieniany osobno.

Funkcja Leaving Home

Informacje ogólne i współpracujące elementy

W ciemności funkcja Leaving-Home zapewnia oświetlenie otoczenia samochodu podczas jego odblokowywania.

Warunki działania:

- Czujnik rozpoznawania deszczu i światła G397 zamontowany
- Funkcja włączona w systemie MMI
- Sterownik instalacji elektrycznej samochodu J519 zakodowany
- Przełącznik świateł E1 w położeniu AUTO

Współpracujące elementy:

- Czujnik rozpoznawania deszczu i światła G397
- Sterownik instalacji elektrycznej samochodu J519
- Przełącznik świateł E1
- Centralny sterownik systemu Komfort J393
- Reflektor przeciwmgłowy
- Tylne światła
- Oświetlenie tablicy rejestracyjnej
- Kluczyk samochodu

Funkcja uruchamia się, gdy spełnione są warunki działania, a samochód zostanie odblokowany. Samochód można odblokować w następujący sposób: Zdalne sterowanie radiowe lub Pociągnięcie klamki drzwi (przykład: czujnik dotknięcia zewnętrznej klamki przednich lewych drzwi ) w przypadku samochodów z funkcją Kessy Poza tym czujnik deszczu i światła musi zgłosić »ciemność« do sterownika instalacji elektrycznej samochodu . Stan odblokowanego samochodu jest przekazywany przez centralny sterownik systemu Komfort do magistrali danych. Jeśli jednocześnie są spełnione również inne dodatkowe warunki, funkcja jest aktywna. Reflektory przeciwmgłowe są wtedy włączane przez sterownik instalacji elektrycznej samochodu , tylne światła i oświetlenie tablicy rejestracyjnej włączane są przez centralny sterownik systemu Komfort . Funkcja zostaje zakończona wraz z włączeniem zapłonu lub najpóźniej minutę po włączeniu światła.

Funkcja ta musi być zakodowana w sterowniku instalacji elektrycznej samochodu . Jeśli układ zarządzania energią ingeruje w prąd spoczynkowy, funkcja nie jest już dostępna. Poza tym funkcja zostaje zablokowana po kilkukrotnym odblokowaniu przez zdalne sterowanie radiowe, jeśli w międzyczasie zapłon nie zostanie włączony. Układ zarządzania energią ingeruje w prąd spoczynkowy, gdy nie można uruchomić samochodu.

Potrzebne części:

1500_0.jpg

- czujnika deszczu/światła 8K0 955 559 ---> 8K0 955 559C
- Włącznik z modułem AUTO np. 8K0 941 531 AS , AL , AA BA G Q
- Folia zelowa pod czujnik 4E0 955 609
- 3 pinowa wtyczka do czujnika 1C0 973 119 B
- PINY 3szt. ( 1 kabelek 2 PINY) 000 979 009 E
- PIN do bezpiecznika 1 szt. 000 979 135 E
- 10 metrów kabelka
- Lutownica, cyna, termokurczliwa izolacja, taśma do owijania kabla…

39978.jpg

Na przykładzie :

Moduł Centralnej Elektryki : MCE 09 8K0907063M



 

 



DEMONTAŻ SCHOWKA OD STRONY KIEROWCY


Wyjmakiem odczepiamy boczną zaslepkę deski 1

bocznaoslonaschowka.png

– Wymontować osłonę boczną tablicy przyrządów po stronie kierowcy
– Wykręcić boczną śrubę 1.
– Wykręcić dolne śruby 3.
– Odczepić górną krawędź osłony tablicy przyrządów 2 po stronie kierowcy za pomocą klina demontażowego od tablicy przyrządów strzałki .
– Odczepić złącze 16-stykowe (wtyczka diagnostyczna).
– Wersja wyposażenia z oświetleniem przestrzeni na nogi: odłączyć elektryczne złącze wtykowe.
– Zdjąć osłonę tablicy przyrządów po stronie kierowcy.

schowekkier.png

schowekkier1.png


pdc98.png pdc96.png

pdc97.png


Wymontowanie lampki oświetlenia wnętrza:

– Wyłączyć zapłon i wyjąć kluczyk zapłonu.
– Otworzyć schowek na okulary 2.
– Wykręcić śrubę 1.
– Oświetlenie wnętrza / oświetlenie do czytania 3 z przodu przechylić w dół i wyjąć z osłony dachu.
– Rozłączyć elektryczne złącza wtykowe.

lampademontaz.png

slupekairbag.jpg


Zestwienie montażowe słupka A górna osłona : analogowo czy prawą czy lewa stronę demontaz jest ten sam :wink:

1 - Klamry
2 - Śruba
3 - Osłona z symbolem „Airbag”
4 - Górna osłona słupka A

slupeka4lane.png

– Odczepić ostrożnie osłonę 1 z symbolem „Airbag” za pomocą wkrętaka z górnej osłony słupka A.
– Wykręcić śrubę 2.
– Rozpoczynając od góry, odczepić ostrożnie górną osłonę słupka A 3 za pomocą klina demontażowego .
– Wyciągnąć górną osłonę słupka A z tablicy przyrządów strzałkaB i zdjąć ją.

Zamontowanie przebiega w odwrotnej kolejności, przestrzegać przy tym następujących punktów:

oslonaa1.png

– Umieścić górną osłonę słupka A 1 w mocowaniu 2 tablicy przyrządów i przedniej listwy progowej .
– Zaczepić górną osłonę słupka A i wywinąć krawędź uszczelki drzwi.


oslonaa2.png





Mod jest częściowo ułatwiony, gdyż nie musimy prowadzić kabelka od modułu komfortu do 8-pinowej wtyki pin-6, który znajduje się w bagażniku.
Łączy się on z modułem 09 MCE. :wink:
Po schemacie można dojść, że czujnik deszczu/światła jest podpinany pod CE znajdujący się pod kierownicą do 16-pinowej wtyki pin-2 (wtyka beżowa po lewej stronie) :wink:

mce_09_1.jpg
[

Złącze C (16-PIN) brazowa wtyka

Pin 2: LIN 1 ( czujnik deszczu i światła-G397)



wtyczka 3 PIN do czujnika

Pin 1: +12
Pin 2: Masa
Pin 3: Sygnał (mostkowany z pinem 2 w 16-pinowej wtyczce CE)


Y7_011.jpg


W miejscu gdzie powinien być czujnik pod lusterkiem, jest dummy zaślepka- wyjmujesz ją, dokładnie czyścisz i wkładasz/ przyklejasz czujkę.
Ja nie chciałem ciągnąć dodatkowych kabelków do zasilania do bezpiecznika więc podpoiłem się z zasilaniem pod lampkę podsufitki gdzie jest po włożeniu kluczyka non stop 12V i masa.

Można też pociągnąć zasilanie od bezpieczników, ST2 bezpiecznik nr 12 jest dedykowany do tej czujki.


:arrow2:http://a4-klub.pl/index.php?/topic/193629-montaz-i-dzialanie-wewnetrznego-lusterka-fotochrom/?p=2674025#entry2674025

Jak mamy podciągnięte już kabelki i podpięte to podpinamy VCDS i Kodowanie:

09 MCE ---> Coding07 ---> Long Coding Helper ----> Byte 22 Bit 0 zmiana z 0 na 1
09 MCE ---> Coding07 ---> Long Coding Helper ----> Byte 06 HEX AF
 

mce093.jpg

 

 

Opublikowano

Cześć,

może będziecie w stanie mi pomóc: czujnik deszczu w mojej B8 potrzebuje oberwania chmury żeby uruchomić wycieraczki. Natomiast pamiętam, że w B7 wystarczyła mżawka, czasem nawet mgła, regulacja czułości przy włączniku wycieraczek jest ustawiona na maksymalną czułość, czy jest gdzieś jeszcze regulacja tego ustrojstwa?

Bo w taki stanie to tylko wku..wia, bo ani czujnik nie działa jak powinien anie tryb przerywany (taki jak za Króla Ćwieczka - np co 3 sek.)

Będę wdzięczny za wskazówkę :-)

Opublikowano

Sprawdż w Module MCE 09 w podrzędnym sterowniku jak ma ustawioną czułość :wink:

mceczuj2deszczu.jpg

mceczuj3.jpg

mceczuj4.jpg

Opublikowano

Dzięki za pomoc, czyli jest nadzieja!!! Jak pojadę do mojego magika to poproszę go o ogarnięcie tematu, niestety nie mam kabla :(

Opublikowano

Na kazdej kostce jest wybity numerek :wink:

Pin 3: Sygnał (mostkowany z pinem 2 w 16-pinowej wtyczce MCE)

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Chodzi o to że mam zastępczą kostkę i nie mam oznaczenia. Musiał bym je mieć na czujniku - a tam nie widze. Pytanie czy na zdjęciu ten czerwony kabelek to rzeczywiście 12 V czy sygnał.

Znalazłem wtyczkę - dzieki:)

http://img04.taobaocdn.com/bao/uploaded/i4/T1LWSHXgFmXXaUZxra_091326.jpg

Opublikowano

jak już podłączyłeś wszystko to VCDS:

Adres 09 (Control Unit)

Byte 22 Bit 0 na 1

Byte 05 Bit 6 na 1

Byte 06 HEX: AF (Coming Home, Leaving Home) (ja nie miałem podpowiedzi w long coding helper i musiałem zmienić wartość w kodzie hexodecymalnym na AF) - to była moja zmora :wink:

Opublikowano
jak już podłączyłeś wszystko to VCDS:

Adres 09 (Control Unit)

Byte 22 Bit 0 na 1

Byte 05 Bit 6 na 1

Byte 06 HEX: AF (Coming Home, Leaving Home) (ja nie miałem podpowiedzi w long coding helper i musiałem zmienić wartość w kodzie hexodecymalnym na AF) - to była moja zmora :wink:

No właśnie w tym problem - bo mam tak ustawione - Byte 22 Bit 0 na 1, Byte 06 w Hex na AF, choć jak przestawie BYTE 5 Bit 6 na 1 to zwraca mi high beam assistant not instaled.

Opublikowano

A masz wogóle ta funkcje High Beam ?

Opublikowano

No właśnie nie mam

---------- Post dopisany at 08:51 ---------- Poprzedni post napisany at 08:47 ----------

A przy can gateway nie trzeba czegoś zmienić - jest tam coś takiego jak instalation list - pokaże na przykłądzie HIGHT BEAM - HIGH Beam ASSIST

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Jak nie masz :wink: to zle zakodwany jest sterownik MCE 09 .

Zmień Bajt 5 ---> Bit 6 zmiana z 1 na 0 .

88223341.jpg

Opublikowano

Tak też próbowałem - domyślam się, że przyczyną może być brak zainstalowanego przełącznika z auto, ale czy wtedy zwracany byłby błąd czujnika? To chyba dziwne. Dopiero jutro jadę po przełącznik wtedy wszystko się wyjaśni, choć wolał bym wiedzieć wcześniej.

Opublikowano

Czyli ten komunikat może być tego przyczyną?

Opublikowano
Czyli ten komunikat może być tego przyczyną?

A jaką masz NAVI ?

Opublikowano

Mam tylko concerta - pisałem do Ciebie, że dopiero będę instalował.

Opublikowano

Pasuje tez, poszukać w radyjku kodowanie ( Adaptacja 10 ) czy czasem tam nic nie trzeba zrobic jeszcze :wink:

Opublikowano

Zaraz popatrzę - dzięki - jade po przełącznik już dziś - jak przyjadę to napiszę co zmajstrowałem

---------- Post dopisany at 16:04 ---------- Poprzedni post napisany at 11:29 ----------

W radiu nic nie mam do ustawiania z takich rzeczy - natomiast wmontowanie przełącznika znów zwraca mi to samo co wcześniej. Do tego nie działają mi przednie światła do jazdy dziennej - tylko pozycje - te po bokach lini świetlnej - jak włączyłem drl led to mi w trybie auto i 0 włączyły się po środku lini świetlnej ale także odrazu włączyły światła drogowe

---------- Post dopisany at 16:05 ---------- Poprzedni post napisany at 16:04 ----------

A i jak włączam postojowe to nic mi z przodu nie wyświetla

Opublikowano

A mozesz wkleić jakie masz kodowanie i numer błedu ? a w liczniku nic nie kodowałes ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...